uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), w szczególności jej art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę 2001/56/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. odnoszącą się do systemów grzewczych pojazdów silnikowych i ich przyczep(2), w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 2001/56/WE jest jedną z oddzielnych dyrektyw w ramach procedury homologacji typu WE, ustanowionej dyrektywą 70/156/EWG. Dyrektywa 2001/56/WE ustanawia wymogi dla homologacji typu pojazdów wyposażonych w grzejniki spalinowe oraz dla grzejników spalinowych jako części.
(2) Zgodnie z art. 5 dyrektywy 2001/56/WE, Komisja musi zbadać dodatkowe wymogi bezpieczeństwa związane z gazem płynnym (LPG) napędzającym systemy ogrzewania w pojazdach silnikowych.
(3) Do chwili obecnej Państwa Członkowskie stosowały indywidualne wymogi krajowe w stosunku do pojazdów wyposażonych w systemy grzewcze zasilane LPG. Celem wprowadzenia zharmonizowanego podejścia do wymogów technicznych dla urządzeń i systemów grzewczych zasilanych LPG, w ramach homologacji typu dla pojazdów silnikowych i ich przyczep należy stosować dwie dostępne obecnie Normy Europejskie. W świetle postępu technicznego uznaje się więc za niezbędne wprowadzenie tych dwóch norm EN, jak i głównych elementów regulaminu nr 67 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) do przepisów dyrektywy 2001/56/WE.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 2001/56/WE; w szczególności, dla jasności, należy zastąpić załącznik VIII nowymi przepisami.
(5) Ze względu na wprowadzenie wymogów dotyczących systemów grzewczych zasilanych LPG nie trzeba już stosować wyjątków odnoszących się do systemów grzewczych w pojazdach specjalnego przeznaczenia, w szczególności dla kampobusów i przyczep kempingowych, które często wyposaża się w systemy grzewcze zasilane LPG,. Zharmonizowane przepisy bezpieczeństwa wprowadzane dyrektywą 2001/56/WE muszą zatem odnosić się do wszystkich pojazdów, w tym do pojazdów specjalnego przeznaczenia, jak określono w załączniku XI do dyrektywy 70/156/EWG.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 70/156/EWG.
(7) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego zgodnie z art. 13 dyrektywy 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Erkki LIIKANEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2004/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 49 z 19.2.2004, str. 36).
(2) Dz.U. L 292 z 9.11.2001, str. 21. Dyrektywa zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.153.103 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2004/78/WE zmieniająca dyrektywę 2001/56/WE Parlamentu Europejskiego i Rady odnoszącą się do systemów grzewczych pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz dyrektywę Rady 70/156/EWG do celów dostosowania do postępu technicznego |
Data aktu: | 29/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 20/05/2004 |