uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 15,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dnia 28 października 1996 r. Rada przyjęła wspólne stanowisko 1996/635/WPZiB w sprawie Birmy/Myanmaru(1), zastąpione następnie wspólnym stanowiskiem 2003/297/WPZiB w sprawie Birmy/Myanmaru(2) i zmienione decyzją Rady 2003/907/WPZiB(3) wygasającą dnia 29 kwietnia 2004 r.
(2) W świetle obecnej sytuacji politycznej w Birmie/ Myanmarze, o której świadczy niepodjęcie przez władze wojskowe merytorycznych dyskusji z ruchami demokratycznymi w sprawie procesu prowadzącego do pojednania narodowego, poszanowania praw człowieka i demokracji, trwające pozbawienie wolności Daw Aung San Suu Kyi i innych członków Narodowej Ligi na rzecz Demokracji oraz ciągłe poważne naruszanie praw człowieka, w tym brak działań skierowanych na zaprzestanie wykorzystywania pracy przymusowej zgodnie z zaleceniami sprawozdania Zespołu Wysokiego Szczebla Międzynarodowej Organizacji Pracy z 2001 r., Rada uważa za niezbędne utrzymanie środków podjętych na podstawie wspólnego stanowiska 2003/297/WPZiB przeciwko reżimowi wojskowemu w Birmie/Myanmarze, osobom czerpiącym najwięcej zysków z jego złych rządów i czynnie udaremniającym proces pojednania narodowego, poszanowanie praw człowieka i demokracji.
(3) Stosownie do tych okoliczności należy utrzymać zakres zakazu udzielania wiz oraz zamrożenia aktywów obejmujący członków reżimu wojskowego, wojska i sił bezpieczeństwa, ekonomiczne interesy reżimu wojskowego oraz inne osoby, grupy, przedsięwzięcia lub podmioty gospodarcze związane z reżimem wojskowym i formułujące, wdrażające lub czerpiące zyski z polityki utrudniania przejścia Birmy/Myanmaru do demokracji; dotyczy to również ich rodzin i współpracowników.
(4) Należy utrzymać zakaz wizyt na wysokim szczeblu, poczynając od dyrektora politycznego i wyżej, bez uszczerbku jednak dla przypadków, kiedy Unia Europejska zdecyduje, że wizyta służy dążeniu do pojednania narodowego, poszanowania praw człowieka i demokracji w Birmie/Myanmarze.
(5) W razie znaczącej poprawy ogólnej sytuacji politycznej w Birmie/Myanmarze, po ocenie rozwoju sytuacji przez Radę rozpatrzone zostanie nie tylko zawieszenie tych restrykcji, ale również stopniowe przywracanie współpracy z Birmą/Myanmarem.
(6) Wykonanie niektórych restrykcji wymaga działania Wspólnoty,
PRZYJMUJE NINIEJSZE WSPÓLNE STANOWISKO:
W imieniu Rady | |
B. COWEN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 287 z 8.11.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 106 z 29.4.2003, str. 36.
(3) Dz.U. L 340 z 24.12.2003, str. 81.
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIKI
-według numeracji ustalonej przez art. 1 pkt 6 wspólnego stanowiska nr 2004/730/WPZiB z dnia 25 października 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.323.17) zmieniającego nin. wspólne stanowisko z dniem 25 października 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 wspólnego stanowiska nr 2005/340/WPZiB z dnia 25 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.108.88) zmieniającego nin. wspólne stanowisko z dniem 25 kwietnia 2005 r.
-dodany przez art. 1 pkt 7 wspólnego stanowiska nr 2004/730/WPZiB z dnia 25 października 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.323.17) zmieniającego nin. wspólne stanowisko z dniem 25 października 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 wspólnego stanowiska nr 2005/149/WPZiB z dnia 21 lutego 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.49.37) zmieniającego nin. wspólne stanowisko z dniem 21 lutego 2005 r.
- zmieniony przez art. 1 wspólnego stanowiska nr 2005/340/WPZiB z dnia 25 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.108.88) zmieniającego nin. wspólne stanowisko z dniem 25 kwietnia 2005 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.125.61 |
Rodzaj: | Wspólne stanowisko |
Tytuł: | Wspólne stanowisko 2004/423/WPZiB odnawiające środki ograniczające skierowane przeciwko Birmie/Myanmarowi |
Data aktu: | 26/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 28/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 30/04/2004 |