(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/372/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 23 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 72/462/EWG z dnia 12 grudnia 1972 r. w sprawie problemów zdrowotnych i inspekcji weterynaryjnej przy przywozie z państw trzecich bydła, owiec i kóz oraz trzody chlewnej, świeżego mięsa lub produktów mięsnych(1), w szczególności jej art. 3 ust. 1, art. 14 i 15 oraz art. 22 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę Rady 2002/99/WE z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiającą zasady zdrowia zwierząt regulujące produkcję, przetwarzanie, dystrybucję i wprowadzanie do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi(2), w szczególności jej art. 8 ust. 5 tiret trzecie, art. 9 ust. 2 lit. b) i art. 9 ust. 4 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Rady 79/542/EWG ustanawia wspólnotowe warunki zdrowotne dla przywozu zwierząt i świeżego mięsa, włącznie z mięsem mielonym, z państw trzecich(3).
(2) Dyrektywa Rady 97/78/WE ustanawia zasady regulujące organizację kontroli weterynaryjnej produktów wprowadzanych do Wspólnoty z państw trzecich(4); niektóre przepisy dotyczące tranzytu przewidziane są w art. 11, takie jak wykorzystanie informacji ANIMO oraz wspólnego dokumentu weterynaryjnego wprowadzenia.
(3) Jednakże w celu zabezpieczenia sytuacji chorobowej we Wspólnocie niezbędne jest dalsze zapewnienie, aby przesyłki świeżego mięsa przewożone przez Wspólnotę spełniały warunki zdrowotne zwierząt mające zastosowanie do krajów zatwierdzonych w odniesieniu do danego gatunku.
(4) Z doświadczenia można wnioskować, że przedstawienie w punkcie kontroli granicznej, zgodnie z art. 7 dyrektywy 97/78/WE, oryginałów dokumentów weterynaryjnych określonych w państwie trzecim wywozu w celu spełnienia wymogu regulacyjnego państwa trzeciego przeznaczenia jest niewystarczające do zapewnienia, że warunki zdrowotne zwierząt wymagane do bezpiecznego wprowadzenia na terytorium Wspólnoty danych produktów są faktycznie spełnione; wobec powyższego właściwe jest ustanowienie specjalnego wzoru świadectwa zdrowia zwierząt wykorzystywanego w przypadku tranzytu danych produktów.
(5) Ponadto właściwe jest również wyjaśnienie realizacji warunku określonego w art. 11 dyrektywy 97/78/WE, przewidującego, że tranzyt dozwolony jest jedynie z państw trzecich, z których nie zostało zakazane wprowadzanie produktów na terytorium Wspólnoty, poprzez odniesienie do wykazu państw trzecich załączonego do decyzji 79/542/EWG.
(6) Jednakże powinno się przewidzieć specjalne warunki dla tranzytu przez Wspólnotę przesyłek do i z Rosji z uwagi na usytuowanie geograficzne Kaliningradu i przy uwzględnieniu warunków klimatycznych uniemożliwiających wykorzystanie niektórych portów w pewnych porach roku.
(7) Decyzja Komisji 2001/881/WE ustala wykaz posterunków kontroli granicznej zatwierdzonych do celów przeprowadzania kontroli weterynaryjnych zwierząt i produktów odzwierzęcych sprowadzanych z państw trzecich oraz uaktualnia szczegółowe przepisy dotyczące kontroli przeprowadzanych przez ekspertów Komisji(5); właściwe jest określenie punktów kontroli granicznej wyznaczonych do kontroli takiego tranzytu, przy uwzględnieniu niniejszej decyzji.
(8) Decyzja Rady 79/542/EWG powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 302 z 31.12.1972 str. 28. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 807/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 36).
(2) Dz.U. L 18 z 23.1.2002, str. 11.
(3) Dz.U. L 146 z 14.6.1979, str. 15. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji 2004/212/WE (Dz.U. L 73 z 11.3.2004, str. 11).
(4) Dz.U. L 24 z 30.1.1998, str. 9. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 381).
(5) Dz.U. L 326 z 11.12.2001, str. 44. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2004/273/WE (Dz.U. L 86 z 24.3.2004, str. 21).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.118.45 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/372/WE zmieniająca decyzję Rady 79/542/EWG w odniesieniu do warunków zdrowotnych zwierząt i świadectw weterynaryjnych dla niektórych produktów przewożonych lub czasowo składowanych we Wspólnocie |
Data aktu: | 13/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 23/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/01/2005, 01/05/2004 |