uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, sprostowane Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej Porozumieniem, w szczególności jego art. 98,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik II do Porozumienia został zmieniony na mocy decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 127/2002 z dnia 27 września 2002 r.(1).
(2) Załącznik X do Porozumienia został zmieniony na mocy decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 17/2001 z dnia 28 lutego 2001 r.(2).
(3) Załącznik XI do Porozumienia został zmieniony na mocy decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 153/2003 z dnia 7 listopada 2003 r.(3).
(4) Dyrektywa 2002/19/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie dostępu do sieci łączności elektronicznej i urządzeń towarzyszących oraz wzajemnych połączeń (dyrektywa o dostępie)(4) została włączona do Porozumienia.
(5) Dyrektywa 2002/20/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie zezwoleń na udostępnienie sieci i usług łączności elektronicznej (dyrektywa o zezwoleniach)(5) została włączona do Porozumienia.
(6) Dyrektywa 2002/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie zezwoleń na udostępnienie sieci i usług łączności elektronicznej (dyrektywa o zezwoleniach)(6) została włączona do Porozumienia.
(7) Dyrektywa 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej)(7) została włączona do Porozumienia.
(8) Należy mieć właściwy wzgląd na szczególną sytuację Liechtensteinu i jego bardzo małą sieć telekomunikacyjną, która wymaga szczególnych dostosowań do dyrektywy o dostępie i dyrektywy o usłudze powszechnej.
(9) Dyrektywa 2002/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady uchyla dyrektywy Rady 90/387/EWG(8), oraz 92/44/EWG(9), decyzję Rady 92/264/EWG(10) oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 95/47/WE(11), 97/13/WE(12), 97/33/WE(13) i 98/10/WE(14), które zostały włączone do Porozumienia i które zostaną w rezultacie uchylone na podstawie Porozumienia,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
W imieniu Wspólnego Komitetu | |
P. WESTERLUND | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 336 z 12.12.2002, str. 27.
(2) Dz.U. L 117 z 26.4.2001, str. 21.
(3) Dz.U. L 41 z 12.2.2004, str. 45.
(4) Dz.U. L 108 z 24.4.2002, str. 7.
(5) Dz.U. L 108 z 24.4.2002, str. 21.
(6) Dz.U. L 108 z 24.4.2002, str. 33.
(7) Dz.U. L 108 z 24.4.2002, str. 51.
(8) Dz.U. L 192 z 24.7.1990, str. 1.
(9) Dz.U. L 165 z 19.6.1992, str. 27.
(10) Dz.U. L 137 z 20.5.1992, str. 21.
(11) Dz.U. L 281 z 23.11.1995, str. 51.
(12) Dz.U. L 117 z 7.5.1997, str. 15.
(13) Dz.U. L 199 z 26.7.1997, str. 32.
(14) Dz.U. L 101 z 1.4.1998, str. 24.
(*) Wskazano wymogi konstytucyjne.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.116.60 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/11 zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja), załącznik X (Usługi audiowizualne) i załącznik XI (Usługi telekomunikacyjne) Porozumienia EOG |
Data aktu: | 06/02/2004 |
Data ogłoszenia: | 22/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/11/2004 |