Decyzja 2004/344/WE ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1

DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 marca 2004 r.
ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1

(notyfikowana jako dokument nr C(2004) 883)

(2004/344/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 kwietnia 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 44,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 7 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 wymaga, aby 4 % przydziału środków na zobowiązania przewidzianych w każdym podziale krajowym zostało przeznaczone na rezerwę wykonawczą, zgodnie z art. 44 tego rozporządzenia. W dniu 1 lipca 1999 r. Komisja ustaliła przybliżony podział przydzielonych środków między Państwa Członkowskie dla Celów 1 i 2, odpowiednio w decyzjach Komisji 1999/501/WE(2) i 1999/504/WE(3), dla Celu 3 w decyzji Komisji 1999/505/WE(4) i dla Instrumentu Finansowego Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1 w decyzji Komisji 1999/500/WE(5).

(2) Przed 31 grudnia 2003 r., na podstawie wskaźników monitorowania określonych w art. 44 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999, Państwa Członkowskie oceniły w ramach każdego celu, w ścisłym uzgodnieniu z Komisją, wykonanie każdego z ich dokumentów pomocowych. W oparciu o te oceny wysłały do Komisji swoje propozycje podziału rezerwy wykonawczej.

(3) Dlatego rezerwa wykonawcza powinna zostać przydzielona na programy operacyjne lub jednolite dokumenty programowe bądź ich priorytety, które zostały uznane za udane.

(4) Niniejsza decyzja zostanie uzupełniona decyzją Komisji w sprawie każdego programu operacyjnego lub jednolitego dokumentu programowego zgodnie z art. 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 oraz z uwzględnieniem berlińskiego profilu rocznego kryterium podziału środków finansowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Podział rezerwy wykonawczej na Cel 1 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 1.

Artykuł  2

Podział rezerwy wykonawczej na Cel 2 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 2.

Artykuł  3

Podział rezerwy wykonawczej na Cel 3 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 3.

Artykuł  4

Podział rezerwy wykonawczej w odniesieniu do Instrumentu Finansowego Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 4.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 23 marca 2004 r.

W imieniu Komisji
Michel BARNIER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1105/2003 (Dz.U. L 158 z 27.6.2003, str. 3).

(2) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 49.

(3) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 60.

(4) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 63.

(5) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 47.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Kwoty rezerwy wykonawczej na Cel 1 i przejściowy Cel 1

ZAŁĄCZNIK  2

Kwoty rezerwy wykonawczej na Cel 2 i przejściowy Cel 2

ZAŁĄCZNIK  3

Cel 3: kwoty w ramachrezerwy wykonawczej

ZAŁĄCZNIK  4

PROGRAMY W ZAKRESIE RYBOŁÓWSTWA NIEOBJĘTE KWOTAMI W RAMACH REZERWY WYKONAWCZEJ CELU 1

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.111.41

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/344/WE ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1
Data aktu: 23/03/2004
Data ogłoszenia: 17/04/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 01/01/1970