(2004/344/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 17 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 44,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 7 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 wymaga, aby 4 % przydziału środków na zobowiązania przewidzianych w każdym podziale krajowym zostało przeznaczone na rezerwę wykonawczą, zgodnie z art. 44 tego rozporządzenia. W dniu 1 lipca 1999 r. Komisja ustaliła przybliżony podział przydzielonych środków między Państwa Członkowskie dla Celów 1 i 2, odpowiednio w decyzjach Komisji 1999/501/WE(2) i 1999/504/WE(3), dla Celu 3 w decyzji Komisji 1999/505/WE(4) i dla Instrumentu Finansowego Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1 w decyzji Komisji 1999/500/WE(5).
(2) Przed 31 grudnia 2003 r., na podstawie wskaźników monitorowania określonych w art. 44 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999, Państwa Członkowskie oceniły w ramach każdego celu, w ścisłym uzgodnieniu z Komisją, wykonanie każdego z ich dokumentów pomocowych. W oparciu o te oceny wysłały do Komisji swoje propozycje podziału rezerwy wykonawczej.
(3) Dlatego rezerwa wykonawcza powinna zostać przydzielona na programy operacyjne lub jednolite dokumenty programowe bądź ich priorytety, które zostały uznane za udane.
(4) Niniejsza decyzja zostanie uzupełniona decyzją Komisji w sprawie każdego programu operacyjnego lub jednolitego dokumentu programowego zgodnie z art. 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 oraz z uwzględnieniem berlińskiego profilu rocznego kryterium podziału środków finansowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 23 marca 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Michel BARNIER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1105/2003 (Dz.U. L 158 z 27.6.2003, str. 3).
(2) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 49.
(3) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 60.
(4) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 63.
(5) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 47.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.111.41 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/344/WE ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1 |
Data aktu: | 23/03/2004 |
Data ogłoszenia: | 17/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 17/04/2004 |