Decyzja 2004/344/WE ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1

DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 marca 2004 r.
ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1

(notyfikowana jako dokument nr C(2004) 883)

(2004/344/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 kwietnia 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 44,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 7 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 wymaga, aby 4 % przydziału środków na zobowiązania przewidzianych w każdym podziale krajowym zostało przeznaczone na rezerwę wykonawczą, zgodnie z art. 44 tego rozporządzenia. W dniu 1 lipca 1999 r. Komisja ustaliła przybliżony podział przydzielonych środków między Państwa Członkowskie dla Celów 1 i 2, odpowiednio w decyzjach Komisji 1999/501/WE(2) i 1999/504/WE(3), dla Celu 3 w decyzji Komisji 1999/505/WE(4) i dla Instrumentu Finansowego Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1 w decyzji Komisji 1999/500/WE(5).

(2) Przed 31 grudnia 2003 r., na podstawie wskaźników monitorowania określonych w art. 44 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999, Państwa Członkowskie oceniły w ramach każdego celu, w ścisłym uzgodnieniu z Komisją, wykonanie każdego z ich dokumentów pomocowych. W oparciu o te oceny wysłały do Komisji swoje propozycje podziału rezerwy wykonawczej.

(3) Dlatego rezerwa wykonawcza powinna zostać przydzielona na programy operacyjne lub jednolite dokumenty programowe bądź ich priorytety, które zostały uznane za udane.

(4) Niniejsza decyzja zostanie uzupełniona decyzją Komisji w sprawie każdego programu operacyjnego lub jednolitego dokumentu programowego zgodnie z art. 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 oraz z uwzględnieniem berlińskiego profilu rocznego kryterium podziału środków finansowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Podział rezerwy wykonawczej na Cel 1 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 1.

Artykuł  2

Podział rezerwy wykonawczej na Cel 2 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 2.

Artykuł  3

Podział rezerwy wykonawczej na Cel 3 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 3.

Artykuł  4

Podział rezerwy wykonawczej w odniesieniu do Instrumentu Finansowego Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1 według Państw Członkowskich jest przedstawiony w załączniku 4.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 23 marca 2004 r.

W imieniu Komisji
Michel BARNIER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1105/2003 (Dz.U. L 158 z 27.6.2003, str. 3).

(2) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 49.

(3) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 60.

(4) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 63.

(5) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 47.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Kwoty rezerwy wykonawczej na Cel 1 i przejściowy Cel 1

ZAŁĄCZNIK  2

Kwoty rezerwy wykonawczej na Cel 2 i przejściowy Cel 2

ZAŁĄCZNIK  3

Cel 3: kwoty w ramachrezerwy wykonawczej

ZAŁĄCZNIK  4

PROGRAMY W ZAKRESIE RYBOŁÓWSTWA NIEOBJĘTE KWOTAMI W RAMACH REZERWY WYKONAWCZEJ CELU 1

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.111.41

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/344/WE ustalająca podział rezerwy wykonawczej między Państwa Członkowskie na pomoc w ramach funduszy strukturalnych Wspólnoty na Cele 1, 2 i 3 oraz Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa poza Celem 1
Data aktu: 23/03/2004
Data ogłoszenia: 17/04/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 17/04/2004