uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/96/WE z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących badań przydatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2001/11/WE(2), w szczególności jej art. 7 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Programy dotyczące paliw samochodowych, zapoczątkowane w 1992 r. w celu zapewnienia podstaw analitycznych dla ustanowienia, w roku 2000 i w latach późniejszych, norm emisji zanieczyszczeń i jakości paliwa, których założeniem jest osiągnięcie celów w zakresie poprawy jakości powietrza ze szczególnym skupieniem się na ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powodowanych przez pojazdy transportu drogowego, określiły normę obsługi pojazdu silnikowego jako najistotniejszy czynnik decydujący o wpływie ruchu drogowego na jakość powietrza.
(2) Dyrektywa 96/96/WE określa badania, jakie należy przeprowadzić podczas okresowych kontroli w celu sprawdzenia, czy poziom emisji zanieczyszczeń przez pojazdy napędzane silnikami benzynowymi, jak również silnikami Diesla, znajduje się nadal w dopuszczalnych granicach.
(3) Komisja ustanowiła roboczą grupę ekspertów, z Międzynarodowego Komitetu Kontroli Pojazdów Silnikowych (CITA) i z innych właściwych organizacji, która spotykała się w roku 2000. Grupa dokonała przeglądu rozwiązań dotyczących zmiany wartości dopuszczalnych w zakresie kontroli emisji określonych w dyrektywie 96/96/WE i w dyrektywie 2000/30/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 czerwca 2000 r. w sprawie drogowej kontroli przydatności do ruchu pojazdów użytkowych poruszających się we Wspólnocie(3), w celu ustalenia, czy można uzyskać wyniki bardziej korzystne dla środowiska naturalnego. Grupa doszła do wniosku, że ustanowione obecnie wartości dopuszczalne są zawsze wyższe od poziomu, który pojazd jest w stanie osiągnąć w praktyce, pod warunkiem że jest on właściwie obsługiwany; dlatego obecne wartości dopuszczalne nie są skuteczne w takim stopniu, w jakim mogłyby być w łatwiejszym wykrywaniu pojazdów powodujących dużą emisję, to znaczy pojazdów, których emisja spalin jest co najmniej o 50 % większa od emisji, której można by oczekiwać w przypadku właściwie obsługiwanego pojazdu.
(4) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego dyrektywy dotyczącej badań przydatności do ruchu pojazdów silnikowych i ich przyczep, ustanowionego na podstawie art. 8 dyrektywy 96/96/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Loyola DE PALACIO | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 46 z 17.2.1997, str. 1.
(2) Dz.U. L 350 z 28.12.1998, str. 1.
(3) Dz.U. L 190 z 20.8.1972, str. 1.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.90.41 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2003/27/WE w sprawie dostosowania do postępu technicznego dyrektywy Rady 96/96/WE w odniesieniu do kontroli emisji spalin pojazdów silnikowych |
Data aktu: | 03/04/2003 |
Data ogłoszenia: | 08/04/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 28/04/2003 |