Rozporządzenie 430/2003 ustalające refundacje wywozowe na cukier biały i cukier surowy bez dalszego przetwarzania

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 430/2003
z dnia 7 marca 2003 r.
ustalające refundacje wywozowe na cukier biały i cukier surowy bez dalszego przetwarzania

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 680/2002(2), w szczególności jego art. 27 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 27 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że różnice między notowaniami lub cenami światowymi na produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. a) tego rozporządzenia i ceny na te produkty we Wspólnocie mogą być pokryte refundacjami wywozowymi.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że przy ustalaniu refundacji na cukier biały i cukier surowy, nieskażone i wywożone bez dalszego przetwarzania, należy wziąć pod uwagę sytuację na rynkach cukru we Wspólnocie oraz na świecie, w szczególności wskaźniki cen i kosztów określone w art. 28 tego rozporządzenia. Ten sam artykuł przewiduje, że należy również brać pod uwagę aspekty gospodarcze proponowanego wywozu.

(3) Refundacja na cukier surowy musi zostać ustalona w stosunku do jakości standardowej. Ta ostatnia określona jest w pkt II załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1260/2001. Ponadto ta refundacja powinna zostać ustalona zgodnie z art. 28 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001. Cukier kryształ określony jest w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2135/95 z dnia 7 września 1995 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania przyznawania refundacji wywozowych w sektorze cukru(3). Refundacje obliczane za cukier zawierający dodatkowy aromat lub substancje koloryzujące muszą odnosić się do ich zawartości sacharozy i być odpowiednio ustalone za 1 % wspomnianej zawartości.

(4) W szczególnych przypadkach kwota refundacji może być ustalana przy pomocy innych instrumentów prawnych.

(5) Refundacje muszą być ustalane co dwa tygodnie. Mogą być zmieniane w okresie objętym interwencją.

(6) Artykuł 27 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że refundacje za produkty określone w art. 1 tego rozporządzenia mogą różnić się zależnie od miejsca przeznaczenia w przypadku, gdy jest to konieczne z uwagi na sytuację na rynku światowym lub w wyniku szczególnych wymagań niektórych rynków.

(7) Znaczny i szybki wzrost przywozów preferencyjnych cukru z państw położonych w zachodnich Bałkanach trwający od początku 2001 r. oraz wywozu cukru ze Wspólnoty do tych państw wydaje się mieć bardzo sztuczny charakter.

(8) Aby zapobiec nadużyciom spowodowanym przez ponowny przywóz do Wspólnoty produktów sektora cukru, kwalifikujących się do refundacji wywozowych, nie należy ustalać refundacji za produkty objęte niniejszym rozporządzeniem dla żadnego z państw położonych w zachodnich Bałkanach.

(9) W świetle powyższego oraz obecnej sytuacji na rynku cukru, w szczególności notowań oraz cen cukru we Wspólnocie oraz na rynku światowym, refundacje powinny być ustalane we właściwych wielkościach.

(10) Komitet Zarządzający ds. Cukru nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Refundacje, które mają zostać przyznane na wywóz produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit a) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, nieskażonych i bez dalszego przetwarzania, ustalone są zgodnie z Załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 7 marca 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1.

(2) Dz.U. L 104 z 20.4.2002, str. 26.

(3) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 16.

ZAŁĄCZNIK

REFUNDACJE NA CUKIER BIAŁY I CUKIER SUROWY WYWOŻONY BEZ DALSZEGO PRZETWARZANIA

Kod produktu Miejsce przeznaczenia Jednostka miary Kwota refundacji
1701 11 90 9100 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 11 90 9910 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 12 90 9100 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 12 90 9910 S00 EUR/100 kg 40,25(1)
1701 91 00 9000 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375
1701 99 10 9100 S00 EUR/100 kg 43,75
1701 99 10 9910 S00 EUR/100 kg 43,75
1701 99 10 9950 S00 EUR/100 kg 43,75
1701 99 90 9100 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375
Uwaga: Kody produktów i kody miejsc przeznaczenia serii "A" wymienione w są

w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3846/87 (Dz.U. L 366 z 24.12.1987,

str. 1).

Liczbowe kody miejsc przeznaczenia wymienione są w rozporządzeniu

Komisji (WE) nr 2020/2001 (Dz.U. L 273 z 16.10.2001, str. 6).

Pozostałe miejsca przeznaczenia to:
S00: wszystkie miejsca przeznaczenia (państwa trzecie, inne terytoria,

zaopatrywanie w żywność oraz miejsca przeznaczenia traktowane jako

wywóz ze Wspólnoty) z wyjątkiem Albanii, Chorwacji, Bośni i

Hercegowiny, Serbii i Czarnogóry (w tym Kosowa w znaczeniu

wynikającym z rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ 1244 z dnia 10

czerwca 1999 r.) oraz byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii,

z wyjątkiem cukru dodanego do produktów określonych w art. 1 ust.

2 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 (Dz.U. L 297 z

21.11.1996, str. 29).

(1) Ta kwota ma zastosowanie do cukru surowego o wydajności 92 %. Jeżeli

wydajność wywożonego cukru surowego różni się od wielkości 92 %, wysokość

stosowanej refundacji oblicza się zgodnie z art. 28 ust. 4 rozporządzenia

(WE) nr 1260/2001.

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024