(2003/129/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 26 lutego 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 2000/29/WE z dnia 8 maja 2000 r. w sprawie środków ochronnych przed wprowadzaniem do Wspólnoty organizmów szkodliwych dla roślin lub produktów roślinnych i przed ich rozprzestrzenianiem się we Wspólnocie(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2002/89/WE(2), w szczególności jej część A ppkt 16.2 załącznika IV,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Część A ppkt 16.2 załącznika IV do dyrektywy 2000/29/WE ustanawia przepisy szczególne w odniesieniu do przywozu do Wspólnoty owoców Citrus L., Fortunella Swingle, Poncirus Raf. i ich mieszańców pochodzących z państw trzecich, w których stwierdzono występowanie Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych) (dalej: Xanthomonas campestris).
(2) Decyzja Komisji 98/83/WE z dnia 8 stycznia 1998 r. uznająca niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych), Cercospora angolensis Carv. et Mendes i Guignardia citricarpa Kiely (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych)(3), ostatnio zmieniona decyzją 2001/440/WE(4), przewiduje, że niektóre obszary państw trzecich mają zostać uznane za wolne od Xanthomonas campestris.
(3) Decyzja 98/83/WE uznaje niektóre stany Argentyny za wolne od Xanthomonas campestris. Jednakże na podstawie informacji dostarczonych przez Argentynę, kilka z wymienionych stanów nie może być nadal uznawane za wolne od tych organizmów szkodliwych.
(4) Na podstawie informacji przedłożonych przez Stany Zjednoczone Ameryki, wydaje się, iż stwierdzono, że w różnych hrabstwach Florydy wykryto nową inwazję Xanthomonas campestris. Dlatego, nie należy dłużej uznawać Florydy za wolną od tych organizmów szkodliwych.
(5) Szczególne ustalenia powinny zostać podjęte w odniesieniu do owoców cytrusowych znajdujących się w tranzycie, dla których urzędowe oświadczenia przewidziane w części A sekcja I ppkt 16.2 załącznika IV do dyrektywy 2000/29/WE zostały wydane przed datą notyfikacji niniejszej decyzji właściwym władzom w Argentynie i Stanach Zjednoczonych Ameryki.
(6) Dlatego, decyzja 98/83/WE powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 25 lutego 2003 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 169 z 10.7.2000, str. 1.
(2) Dz.U. L 355 z 30.12.2002, str. 45.
(3) Dz.U. L 15 z 21.1.1998, str. 41.
(4) Dz.U. L 155 z 12.6.2001, str. 13.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.51.21 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2003/129/WE zmieniająca decyzję 98/83/WE uznającą niektóre państwa trzecie i niektóre obszary państw trzecich za wolne od Xanthomonas campestris (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych), Cercospora angolensis Carv. et Mendes i Guignardia citricarpa Kiely (wszystkie szczepy patogenetyczne dla owoców cytrusowych) |
Data aktu: | 25/02/2003 |
Data ogłoszenia: | 26/02/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 26/02/2003 |