Dyrektywa 2003/1/WE dostosowująca do postępu technicznego załącznik II do dyrektywy Rady 76/768/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do produktów kosmetycznych

DYREKTYWA KOMISJI 2003/1/WE
z dnia 6 stycznia 2003 r.
dostosowująca do postępu technicznego załącznik II do dyrektywy Rady 76/768/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do produktów kosmetycznych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 10 stycznia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 76/768/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do produktów kosmetycznych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2002/34/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 2,

po konsultacji z Komitetem Naukowym ds. Produktów Kosmetycznych i Produktów Nieżywnościowych Przeznaczonych dla Konsumentów,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Pozycja nr 419 załącznika II do dyrektywy 76/768/EWG, zawierającego wykaz substancji, których stosowanie w produktach kosmetycznych jest zabronione, jest obecnie dostosowana do decyzji Komisji 97/534/WE z dnia 30 lipca 1997 r. w sprawie zakazu stosowania materiału stanowiącego zagrożenie pod względem pasażowalnych gąbczastych encefalopatii(3). Ta decyzja została uchylona decyzją Komisji 2000/418/WE z dnia 29 czerwca 2000 r., regulującą wykorzystanie materiałów stanowiących ryzyko w zakresie pasażowalnych gąbczastych encefalopatii i zmieniającą decyzję 94/474/WE(4). Z uwagi na opinię Komitetu Naukowego ds. Produktów Kosmetycznych i Produktów Nieżywnościowych Przeznaczonych dla Konsumentów (SCCNFP), właściwe jest dostosowanie pozycji nr 419 załącznika II do dyrektywy 76/768/EWG do rozporządzenia (WE) nr 999/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 maja 2001 r., ustanawiającego przepisy dotyczące zapobiegania, kontroli i zwalczania niektórych pasażowalnych gąbczastych encefalopatii(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 270/2002(6).

(2) Pozycja nr 419 załącznika II do dyrektywy 76/768/EWG powinna zostać uzupełniona o odniesienie do określonych materiałów niebezpiecznych, wymienionych w załączniku V do rozporządzenia (WE) nr 999/2001.

(3) Jednakże jak wynika z art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 999/2001, przepisy załącznika XI część A do tego rozporządzenia mają zastosowanie do dnia przyjęcia decyzji, po której zacznie obowiązywać art. 8 tego rozporządzenia oraz załącznik V do niego. Z uwagi na to pozycja nr 419 załącznika II do dyrektywy 76/768/EWG powinna również mieć zastosowanie do załącznika XI część A do rozporządzenia (WE) nr 999/2001.

(4) W związku z powyższym dyrektywa 76/768/EWG powinna zostać odpowiednio zmieniona.

(5) Z uwagi na szczególny charakter wspomnianych materiałów niebezpiecznych Państwa Członkowskie muszą być w stanie podjąć środki przewidziane w niniejszej dyrektywie bez potrzeby czekania na wyznaczony ostateczny termin.

(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw dotyczących Zniesienia Barier Technicznych w Handlu w Sektorze Produktów Kosmetycznych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W załączniku II do dyrektywy 76/768/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z Załącznikiem do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2
1.
Państwa Członkowskie podejmą wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia, że najpóźniej od dnia 15 kwietnia 2003 r. żadne produkty kosmetyczne niezgodne z wymogami niniejszej dyrektywy nie będą wprowadzane do obrotu przez wytwórców i importerów mających siedzibę we Wspólnocie.
2.
Państwa Członkowskie podejmą wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia, że produkty określone w ust. 1 nie będą sprzedawane ani przekazywane konsumentowi końcowemu najpóźniej po dniu 15 kwietnia 2003 r.
Artykuł  3

Państwa Członkowskie wprowadzają w życie przed dniem 15 kwietnia 2003 r. przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne, niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy i niezwłocznie powiadamiają o tym Komisję.

Przepisy przyjęte przez Państwa Członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Sposoby dokonywania takiego odniesienia określane są przez Państwa Członkowskie.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  5

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 6 stycznia 2003 r.

W imieniu Komisji
Erkki LIIKANEN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 169.

(2) Dz.U. L 102 z 18.4.2002, str. 19.

(3) Dz.U. L 216 z 8.8.1997, str. 95.

(4) Dz.U. L 158 z 30.6.2000, str. 76.

(5) Dz.U. L 147 z 31.5.2001, str. 1.

(6) Dz.U. L 45 z 15.2.2002, str. 4.

ZAŁĄCZNIK

W pozycji nr 419 załącznika II do dyrektywy Rady 76/768/EWG zdania:

"a) czaszka, w tym mózg i oczy, migdałki i rdzeń kręgowy:

- bydła w wieku od 12 miesięcy;

- owiec i kóz starszych niż 12 miesięcy lub mających wyrośnięte z dziąsła stałe siekacze;

b) śledziony owiec i kóz oraz ich składniki."

zastępuje się zdaniami:

"Od dnia określonego w art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 999/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady(*) określone materiały niebezpieczne wymienione w załączniku V do tego rozporządzenia oraz otrzymane z nich składniki.

Do tego dnia określone materiały niebezpieczne podane w załączniku XI część A do rozporządzenia (WE) nr 999/2001 oraz otrzymane z nich składniki.

______

(*) Dz.U. L 147 z 31.5.2001, str. 1."

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.5.14

Rodzaj: Dyrektywa
Tytuł: Dyrektywa 2003/1/WE dostosowująca do postępu technicznego załącznik II do dyrektywy Rady 76/768/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do produktów kosmetycznych
Data aktu: 06/01/2003
Data ogłoszenia: 10/01/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 13/01/2003