uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 517/94 z dnia 7 marca 1994 r. w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu(1), w szczególności jego art. 5 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 517/94 ustanawia roczne limity ilościowe dla niektórych wyrobów włókienniczych pochodzących z Serbii i Czarnogóry oraz Korei Północnej.
(2) Od dnia 1 maja 2004 r. Unia Europejska obejmie 10 nowych Państw Członkowskich. art. 6 ust. 7 Aktu Przystąpienia stanowi, że nowe Państwa Członkowskie stosować będą wspólną politykę handlową w odniesieniu do wyrobów włókienniczych oraz, że ograniczenia ilościowe stosowane przez Wspólnotę przy przywozie wyrobów włókienniczych i odzieży muszą zostać odpowiednio dostosowane, ze względu na przystąpienie do Wspólnoty nowych Państw Członkowskich. Ograniczenia ilościowe stosowane przy przywozie niektórych wyrobów włókienniczych z państw trzecich na obszar rozszerzonej Wspólnoty muszą zostać tak dostosowane, aby objęły przywóz do 10 nowych Państw Członkowskich. Wymaga to zmiany niektórych załączników do rozporządzenia (WE) nr 517/94.
(3) Należy zastosować taką metodologię dokonywania zmian ilościowych, która uwzględnia tradycyjny przywóz do nowych Państw Członkowskich przy określaniu nowych poziomów kontyngentów. Formuła oparta na średniej wielkości przywozu z państw trzecich do 10 nowych Państw Członkowskich, jaki miał miejsce w ciągu ostatnich trzech lat, dostosowana pro rata temporis, zapewniłaby właściwe określenie przepływów w przeszłości. Lata 2000-2002 uznano za najbardziej znaczące, ponieważ dostarczają one najnowszych danych w zakresie przywozu wyrobów włókienniczych i odzieży do 10 nowych Państw Członkowskich.
(4) Załączniki III B, IV i VI do rozporządzenia (EWG) nr 517/94 należy zatem zmienić w taki sposób, aby zawierały wykaz poziomów kontyngentów stosowanych w roku 2004. Szczegółowe zasady przydziału kontyngentów w roku 2004 określone są w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2308/2003 z dnia 29 grudnia 2003 r. dotyczącym zarządzania kontyngentami wyrobów włókienniczych ustanowionymi na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 517/94 na rok 2004(2).
(5) Rozporządzenie (WE) nr 517/94 należy zatem odpowiednio zmienić.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Tekstylnego ustanowionego na mocy art. 25 rozporządzenia (WE) nr 517/94,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 grudnia 2003 r.
W imieniu Komisji | |
Pascal LAMY | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1484/2003 (Dz.U L 212, z 22.8.2003, str. 46).
(2) Patrzi. str. 13 niniejszego Dziennika Urzędowego.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.342.21 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2309/2003 zmieniające załączniki III B, IV i VI do rozporządzenia Rady (WE) nr 517/94 w odniesieniu do kontyngentów wyrobów włókienniczych na rok 2004 |
Data aktu: | 29/12/2003 |
Data ogłoszenia: | 30/12/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 30/12/2003 |