Rozporządzenie 1474/2003 ustalające na rok gospodarczy 2003/04 kwotę pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych rodzajów winogron suszonych oraz pomocy w odniesieniu do ponownych nasadzeń winnic porażonych filokserą winiec

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1474/2003
z dnia 20 sierpnia 2003 r.
ustalające na rok gospodarczy 2003/04 kwotę pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych rodzajów winogron suszonych oraz pomocy w odniesieniu do ponownych nasadzeń winnic porażonych filokserą winiec

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2201/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków przetworów owocowych i warzywnych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 453/2002(2), w szczególności jego art. 7 ust. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 7 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 2201/96 ustanawia kryteria dotyczące określenia pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji suszonych winogron odmian sułtanki i muskat oraz koryntek.

(2) Artykuł 7 ust. 1 akapit trzeci wymienionego rozporządzenia stanowi, że kwota pomocy może być zróżnicowana w zależności od odmiany winogron. Stanowi również, że kwota ta może być także zróżnicowana w zależności od innych czynników, które mogą oddziaływać na plonowanie. Dlatego w przypadku sułtanek należy przewidzieć dodatkowe zróżnicowanie między obszarami porażonymi filokserą winiec i pozostałymi obszarami.

(3) W przypadku roku gospodarczego 2002/03, weryfikacja obszarów wykorzystanych pod uprawę winogron określonych w art. 7 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 2201/96 nie ujawniło przekroczenia maksymalnej gwarantowanej powierzchni ustanowionej w art. 2 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1621/1999 z dnia 22 lipca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 w odniesieniu do pomocy dla uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych odmian winogron suszonych(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1880/2001(4).

(4) Należy określić pomoc w odniesieniu do uprawy wymienionych winogron na rok gospodarczy 2003/04.

(5) Należy również określić pomoc, jaka ma być przyznana producentom dokonującym ponownych nasadzeń swoich winnic w celu zwalczenia filoksery winiec na warunkach przewidzianych w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 2201/96.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Przetworów Owocowych i Warzywnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Na rok gospodarczy 2003/04 pomoc w odniesieniu do uprawy określona w art. 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2201/96 wynosi:

a) 2.806 EUR na hektar w przypadku obszarów uprawy winogron sułtanek porażonych filokserą winiec lub nasadzonych ponownie w ciągu ostatnich pięciu lat,

b) 3.847 EUR na hektar w przypadku pozostałych obszarów uprawy winogron sułtanek,

c) 3.391 EUR na hektar w przypadku obszarów uprawy winogron koryntek,

d) 969 EUR na hektar w przypadku obszarów uprawy winogron odmiany muskat.

2.
Na rok gospodarczy 2003/04 pomoc w odniesieniu do ponownych nasadzeń określona w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 2201/96 wynosi 3.917 EUR na hektar.
3.
Zgodnie z art. 7 ust. 4 zdanie drugie rozporządzenia (WE) nr 2201/96, pomocy określonej w ust. 1 nie wypłaca się w przypadku gdy wypłacana jest pomoc określona w ust. 2.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 sierpnia 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 29.

(2) Dz.U. L 72 z 14.3.2002, str. 9.

(3) Dz.U. L 192 z 24.7.1999, str. 21.

(4) Dz.U. L 258 z 27.9.2001, str. 14.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.211.13

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1474/2003 ustalające na rok gospodarczy 2003/04 kwotę pomocy w odniesieniu do uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych rodzajów winogron suszonych oraz pomocy w odniesieniu do ponownych nasadzeń winnic porażonych filokserą winiec
Data aktu: 20/08/2003
Data ogłoszenia: 21/08/2003
Data wejścia w życie: 01/09/2003, 01/05/2004, 24/08/2003