(2003/597/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 12 sierpnia 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 93/25/EWG z dnia 1 czerwca 1993 r. w sprawie badań statystycznych prowadzonych w dziedzinie hodowli owiec i kóz(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/77/WE(2), w szczególności jej art. 1 ust. 4, art. 2 ust. 2, art. 3 ust. 2 i 3, art. 7, art. 10 ust. 1 i 2 oraz art. 13 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 94/434/WE z dnia 30 maja 1994 r. ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 93/25/EWG w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych dotyczących pogłowia i hodowli owiec i kóz(3) kilkakrotnie była znacznie zmieniana(4). Dla jasności i ze względów praktycznych wspomniana dyrektywa powinna zostać skodyfikowana.
(2) Konieczne są precyzyjne definicje w celu przeprowadzenia badań przewidzianych w dyrektywie 93/25/EWG. Wymaga to przede wszystkim określenia definicji gospodarstw rolnych objętych badaniem. Należy również dokładnie określić indywidualne kategorie, na jakie mają zostać rozbite wyniki badania, oraz klasy wielkości stad oraz regiony, według których Państwa Członkowskie opracowują wyniki badań w regularnych odstępach czasu. Do celów sporządzania statystyk uboju konieczna jest jedna definicja wagi tuszy.
(3) Zgodnie z dyrektywą 93/25/EWG, Państwa Członkowskie mogą na ich wniosek zostać upoważnione do korzystania ze źródeł administracyjnych zamiast badań statystycznych dotyczących hodowli owiec i kóz oraz określonego podziału według klas wielkości stada dla ostatecznych wyników z lat parzystych.
(4) Państwa Członkowskie złożyły wnioski o upoważnienia różnego rodzaju.
(5) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią Stałego Komitetu ds. Statystyk Rolniczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 4 sierpnia 2003 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 149 z 21.6.1993, str. 10.
(2) Dz.U. L 10 z 16.1.1998, str. 8.
(3) Dz.U. L 179 z 13.7.1994, str. 33.
(4) Patrz: załącznik VI.
(5) Dz.U. L 220 z 17.8.1985, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.203.46 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2003/597/WE ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 93/25/EWG w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych dotyczących pogłowia i hodowli owiec i kóz |
Data aktu: | 04/08/2003 |
Data ogłoszenia: | 12/08/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 12/08/2003 |