Rozporządzenie 1358/2003 wykonujące rozporządzenie (WE) nr 437/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu lotniczego pasażerów, frachtu i poczty oraz zmieniające jego załączniki I i II

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1358/2003
z dnia 31 lipca 2003 r.
wykonujące rozporządzenie (WE) nr 437/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu lotniczego pasażerów, frachtu i poczty oraz zmieniające jego załączniki I i II
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 437/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 lutego 2003 r. w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu lotniczego pasażerów, frachtu i poczty(1), w szczególności jego art. 10,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 437/2003 Komisja powinna dokonać uzgodnień dotyczących wykonania tego rozporządzenia.

(2) Niezbędne jest ustanowienie wykazu portów lotniczych Wspólnoty, poza tymi prowadzącymi jedynie okazjonalny ruch handlowy, oraz odstępstw, które mają być zapewnione.

(3) Konieczne jest określenie formatu, w którym dane mają być przekazywane z wystarczającymi szczegółami w celu zapewnienia, że takie dane mogą być przetwarzane szybko i w oszczędny sposób.

(4) Należy opracować ustalenia dotyczące upowszechniania wyników statystycznych.

(5) Zgodnie z art. 10 tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 437/2003 Komisja powinna również przyjąć specyfikacje zawarte w jego załącznikach.

(6) Struktura zapisu do przesyłania danych oraz kody i definicje wymienione w załącznikach I i II do rozporządzenia (WE) nr 437/2003 muszą być przyjęte.

(7) Dlatego rozporządzenie (WE) nr 437/2003 należy zmienić odpowiednio.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego (SOC) powołanego decyzją 89/382/EWG, Euratom(2),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Do celów art. 3 ust. 2, 4 i 5 rozporządzenia (WE) nr 437/2003 wykaz portów lotniczych Wspólnoty, poza tymi prowadzącymi jedynie okazjonalny ruch handlowy, ma charakter tylko okazjonalny, a odstępstwa są takie, jak określono w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Do celów art. 7 rozporządzenia (WE) nr 437/2003 wyniki są przesyłane zgodnie z opisem plików danych i przy użyciu nośnika określonego w załączniku II do tego rozporządzenia.

Artykuł  3

Do celów art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 437/2003 Komisja rozpowszechnia wszystkie dane, których Państwa Członkowskie nie zadeklarowały jako poufne, korzystając z dowolnego nośnika i dowolnej struktury danych.

Artykuł  4

Załączniki I i II do rozporządzenia (WE) nr 437/2003 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 31 lipca 2003 r.

W imieniu Komisji
Pedro SOLBES MIRA
Członek Komisji
______

(1) Dz.U. L 66 z 11.3.2003, str. 1.

(2) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  1 KATEGORIE PORTÓW LOTNICZYCH, WYKAZY PORTÓW LOTNICZYCH WSPÓLNOTY I ODSTĘPSTW

I. Kategorie portów lotniczych i uwzględniane okresy referencyjne

Można zdefiniować cztery kategorie wspólnotowych portów lotniczych:

– kategoria 0: Porty lotnicze o ruchu wynoszącym mniej niż 15.000 jednostek pasażerskich rocznie są uważane za prowadzące jedynie "okazjonalny ruch handlowy" i zgodnie z art. 3 ust. 3 nie mają obowiązku sprawozdawczości,

– kategoria 1: Porty lotnicze o ruchu wynoszącym między 15.000 a 150.000 jednostek pasażerskich rocznie przesyłają tylko tabelę C1,

– kategoria 2: Porty lotnicze o ruchu wynoszącym ponad 150.000, a mniej niż 1.500.000 jednostek pasażerskich rocznie przesyłają wszystkie tabele wymienione w załączniku I, ale zgodnie z warunkami art. 3 ust. 4 mogą korzystać z odstępstw pełnych lub częściowych do roku 2003, 2004 lub 2005,

– kategoria 3: Porty lotnicze o ruchu wynoszącym przynajmniej 1.500.000 jednostek pasażerskich rocznie przesyłają wszystkie tabele wymienione w niniejszym załączniku I, ale zgodnie z warunkami art. 3 ust. 4 mogą korzystać z odstępstw pełnych lub częściowych w zakresie tabeli B1 tylko w roku 2003.

Do celów definiowania kategorii portu lotniczego w roku N rokiem referencyjnym branym do obliczania liczby jednostek pasażerskich jest:

– dla portów lotniczych kategorii 0, 1 i 2: rok N-2,

– dla portów lotniczych kategorii 3: rok N (z wyjątkiem tabel sprawozdawczych za rok 2003, gdzie uwzględnia się liczbę jednostek pasażerskich z roku 2001, oraz tabel sprawozdawczych za rok 2004, gdzie uwzględnia się liczbę jednostek pasażerskich z roku 2003).

Porty lotnicze, w których liczba jednostek pasażerskich spadla w roku N-2 w stosunku do roku N-1, mogą jako roku referencyjnego użyć do swej klasyfikacji roku N-1.

II. Dopuszczone ustępstwa

Tabela ogólna według lat sprawozdawczych i kategorii wielkości portów lotniczych Wspólnoty.

Kategoria wielkości portu lotniczego Wspólnoty Rok 2003 Rok 2004 Rok 2005
0 Poniżej 15.000 jednostek pasażerskich Brak obowiązków sprawozdawczych Brak obowiązków sprawozdawczych Brak obowiązków sprawozdawczych
1 Między 15.000 a 150.000 jednostek pasażerskich C1 (możliwe odstępstwo) C1 (możliwe odstępstwo) C1 (możliwe odstępstwo)
2 Więcej niż 150.000 a mniej niż 1.500.000 jednostek pasażerskich A1 (możliwe odstępstwo)

B1 (możliwe odstępstwo)

C1 (możliwe odstępstwo)

A1 (możliwe odstępstwo)

B1 (możliwe odstępstwo)

C1 (możliwe odstępstwo)

A1 (możliwe odstępstwo)

B1 (możliwe odstępstwo)

C1 (możliwe odstępstwo)

3 Przynajmniej 1.500.000 jednostek pasażerskich A1 (bez odstępstw)

B1 (możliwe odstępstwo)

C1 (bez odstępstw)

A1 (bez odstępstw)

B1 (bez odstępstw)

C1 (bez odstępstw)

A1 (bez odstępstw)

B1 (bez odstępstw)

C1 (bez odstępstw)

Odstępstwa mogą być zarówno częściowe, jak i całkowite.

Na odstępstwa częściowe można zezwalać tylko w polach: "Informacja o linii lotniczej" i "Dostępna liczba miejsc pasażerskich".

W razie zezwolenia na częściowe odstępstwa w tych polach zamiast kodu przewidywanego należy podawać "kod nieznany" (użytym w polu "Dostępna liczba miejsc pasażerskich" kodem jest "999999999999").

Jeżeli portowi lotniczemu udzielono zezwolenia na odstępstwo w roku N, ale port zmienił w roku N swą kategorię, odstępstwo na ten rok traci ważność.

III. Wykaz objętych portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

Porty lotnicze Wspólnoty prowadzące wyłącznie okazjonalny ruch handlowy (kategoria 0) nie mają obowiązku sprawozdawczego. Dlatego są wyłączone z następujących wykazów.

Porty lotnicze kategorii 1 są wyróżnione kursywą w następujących wykazach.

Porty lotnicze kategorii 2 są wyróżnione czcionką normalną w następujących wykazach.

Porty lotnicze kategorii 3 są wyróżnione czcionką wytłuszczoną w następujących wykazach.

Porty lotnicze kategorii 3, którym w roku 2003 przyznano odstępstwo w tabeli B1, są oznaczone w kolumnie 4 literą X, jeśli odstępstwo jest całkowite, a literą P, jeśli odstępstwo jest częściowe.

Porty lotnicze kategorii 2, którym przyznano odstępstwo dla tabel A1 i/lub B1 do roku N (rok 2003, 2004 lub 2005), są oznaczone w kolumnach (5.1) i/lub (5.2) przez "rok N". Jeśli nadane jest tylko odstępstwo częściowe, po roku następuje litera "P".

Porty lotnicze kategorii "1" lub "2", którym przyznano odstępstwo w tabeli C1 do roku N (roku 2003, 2004 lub 2005), są oznaczone w kolumnie (5.3) przez "rok N". Jeśli nadane jest tylko odstępstwo częściowe, po roku następuje litera a "P".

Szczegółowe informacje związane z odstępstwami częściowymi, (jeśli są) znajdują się po tabelach.

Belgia: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EBAW Antwerpen/Deurne 2 2005 2005 2005
EBBR Bruxelles/National 3
EBCI Charleroi/Brussels South 2 2005 2005 2005
EBLG Liège/Bierset 2 2005 2005 2005
EBOS Oostende 1 2005

Dania: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EKAH Århus 2 2003 2004
EKBI Billund 3 X
EKCH Copenhagen Kastrup 3 X
EKEB Esbjerg 2 2003P 2003
EKKA Karup 2 2003P 2004
EKRK Copenhagen Roskilde 1 2004
EKRN Bornholm 2 2003P
EKSB Sønderborg 1
EKYT Aalborg 2 2003 2004
Odstępstwa częściowe stosuje się do pola "Dostępna ilość miejsc pasażerskich" (tabela Al).

Niemcy: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EDDB Berlin-Schönefeld 3
EDDC Dresden 3
EDDE Erfurt 2
EDDF Frankfurt/Main 3
EDDG Münster/Osnabrück 3
EDDH Hamburg 3
EDDI Berlin-Tempelhof 2
EDDK Köln/Bonn 3
EDDL Düsseldorf 3
EDDM München 3
EDDN Nürnberg 3
EDDP Leipzig/Halle 3
EDDR Saarbrücken 2
EDDS Stuttgart 3
EDDT Berlin-Tegel 3
EDDV Hannover 3
EDDW Bremen 3
EDFH Hahn 2 2003 2003
EDFM Mannheim 1
EDHK Kiel 1
EDHL Lübeck 2 2004 2004
EDLN Mönchengladbach 1
EDLP Paderborn/Lippstadt 2 2003 2003
EDLW Dortmund 2 2003 2003
EDMA Augsburg 1 2004 2004
EDNY Friedrichshafen 2 2004 2004
EDOG Gransee 1
EDOR Rostock-Laage 1
EDQM Hof/Plauen 1
EDTK Karlsruhe 2 2004 2004
EDVE Braunschweig 1
EDVK Kassel 1
EDWG Wangerooge 1
EDWJ Juist 1
EDWS Norddeich 1
EDXP Harle 1
EDXW Sylt/Westerland 1
ETNU Neubrandenburg 1

Grecja: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
LGAL Alexandroupolis 2
LGAT Athens 3
LGBL N. Anchialos 1
LGHI Chios 2
LGIK Ikaria 1
LGIO Ioannina 1
LGIR Irakleion 3
LGKF Kefallinia 2
LGKL Kalamata 1
LGKO Kos 3
LGKP Karpathos 1
LGKR Kerkyra 3
LGKV Kavala 2
LGLM Limnos 1
LGMK Mykonos 2
LGMT Mytilini 2
LGNX Naxos 1
LGPZ Aktio 2
LGRP Rodos 3
LGRX Araxos 1
LGSA Chania 2
LGSO Syros 1
LGSK Skiathos 2
LGSM Samos 2
LGSR Santorini 2
LGTS Thessaloniki 3
LGZA Zakynthos 2

Hiszpania: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
GCFV Puerto del Rosario/ Fuerteventura 3
GCGM Gomera España 1
GCHI Hierro 1
GCLA Santa Cruz de La Palma 2
GCLP Las Palmas/Gran Canaría 3
GCRR Arrecife/Lanzarote 3
GCTS Tenerife Sur - Reina Sofía 3
GCXO Tenerife Norte 3
GEML Melilla 2
LEAL Alicante 3
LEAM Almería 2
LEAS Avilés/Asturia 2
LEBB Bilbao 3
LEBL Barcelona 3
LEBZ Badajoz/Talavera la Real 1
LECO A Coruńa 2
LEGE Girona/Costa Brava 2
LEGR Granada 2
LEIB Eivissa (Ibiza) 3
LEJR Jerez 2
LELC Murcia-San Javier 2
LELN León 1
LEMD Madryd/Barajas 3
LEMG Málaga 3
LEMH Menorca/Maó (Mahón) 3
LEPA Palma de Mallorca 3
LEPP Pamplona 2
LERS Reus 2
LESA Salamanca 1
LESO San Sebastián 2
LEST Santiago 2
LEVC Valencia 3
LEVD Valladolid 2
LEVT Vitoria 2
LEVX Vigo 2
LEXJ Santander 2
LEZG Zaragoza 2
LEZL Sevilla 3

Francja: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
FMEE St Denis Roland Garros 3
FMEP Saint Pierre Pierrefonds 1
LFBA Agen La Garenne 1
LFBD Bordeaux Merignac 3
LFBE Bergerac Roumanière 1
LFBH La Rochelle Île de Ré 1
LFBI Poitiers Biard 1
LFBL Limoges 2
LFBO Toulouse Blagnac 3
LFBP Pau Pyrénées 2 2005P
LFBT Tarbes Lourdes Pyrénées 2 2005P
LFBV Brive Laroche 1
LFBX Périgueux 1
LFBZ Biarritz-Bayonne - Anglet 2 2005P
LFCK Castres Mazamet 1
LFCR Rodez Marcillac 1
LFJL Metz Nancy Lotaryngia 2 2005P
LFKB Bastia Poretta 2 2005P
LFKC Calvi Sainte Catherine 2 2005P
LFKF Figari Sud Corse 2 2005P
LFKJ Ajaccio Campo dell'oro 2 2005P
LFLB Chambéry - Aix Les Bains 1
LFLC Clermont Ferrand Auvergne 2 2005P
LRL Lyon St Exupéry 3
LFLP Annecy Meythet 1
LFLS Grenoble St Geoirs 2 2005P
LFLW Aurillac Tronquières 1
LFMH St Étienne Bouthéon 1
LFMK Carcassonne 2 2005P
LFML Marseille Provence 3
LFMN Nice Côte d'Azur 3
LFMP Perpignan Rivesaltes 2 2005P
LFMT Montpellier Méditerranée 3
LFMU Béziers Vias 1
LFMV Avignon Caumont 1
LFOB Beauvais Tille 2 2005P
LFOH La Havre Octeville 1
LFOK Châlons Vatry 1
LFOP Rouen Vallée de Seine 1
LFRG Deauville St Gatien 1
LFPG Paris Charles De Gaulle 3
LFPO Paris Orly 3
LFQQ Lille Lesquin 2 2005P
LFRB Brest Guipavas 2 2005P
LFRD Dinard Pleurtuit 1
LFRH Lorient 2 2005P
LFRK Caen Carpiquet 1
LFRN Rennes St Jacques 2 2005P
LFRO Lannion Servel 1
LFRQ Quimper Pluguffan 1
LFRS Nantes Atlantique 3
LFSB Bâle Mulhouse 3
LFSD Dijon Bourgogne 1
LFST Strasbourg 3
LFTH Toulon - Hyères 2 2005P
LFTW Nîmes Arles Camargue 2 2005P
SOCA Cayenne Rochambeau 2 2005P
TFFF Fort de France 3
TFFG St Martin Grand Case 1
TFFJ St Barthélemy 2 2005P
TFFR Pointe à Pitre 3
Odstępstwa częściowe stosuje się do pola "Dostępna ilość miejsc pasażerskich" (Tabela Al).

Chorwacja: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty

ICAO kod portu lotniczego Nazwa portu lotniczego Kategoria

portu lotniczego w 2011 r.

LDZA Zagreb/Pleso 3
LDSP Split/Kaštela 2
LDDU Dubrovnik/Čilipi 2
LDPL Pula/Pula 2
LDRI Rijeka/Krk 1
LDZD Zadar/Zemunik 2
LDOS Osijek/Klisa 1

Irlandia: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EICA Connemara Regional

Port Lotniczy

1
EICK Cork 3
EKM Galvay 1
EIDL Donegal 1
EIDW Dublin 3
EHM Inishmore 1
EIKN Connaught Regional Port Lotniczy 2 2005 2005 2005P
EIKY Kerry 2 2005 2005 2005P
EINN Shannon 3
EISG Sligo Regional

Port Lotniczy

1
EIWF Waterford 1
Odstępstwa częściowe stosuje się dla pola "Informacja o linii lotniczej".

Włochy: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
LIBC Crotone 1
LIBD Bari-Palese Macchie 2
LIBP Pescara 2 2005 2005
LIBR Brindisi-Casale 2
LICA Lamezia Terme 2 2005
LICC Catania-Fontanarossa 3
LICD Lampedusa 1
LICG Pantelleria 1
LICJ Palermo-Punta Raisi 3
LICR Reggio di Calabria 2 2005 2005
LICT Trapani-Birgi 1
LIEA Alghero-Fertilia 2 2005 2005
LIEE Cagliari-Elmas 3
LIEO Olbia - Costa Smeralda 2
LIET Arbatax di Tortoli 1
LIMC Milano-Malpensa 3
LIME Bergamo-Orio al Serio 3
LIMF Torino-Caselle 3
LIMJ Genova-Sestri 2 2005 2005
LIML Milano-Linate 3
LIMP Parma 1
LIPB Bolzano 1
LIFE Bologna-Borgo Panigale 3
LIPH Treviso-Sant'Angelo 2 2003 2003
LIPK Forlì 2
LIPO Brescia-Montichiari 2
LIPQ Trieste-Ronchi dei Legionari 2 2004 2004
LIPR Rimini 2
LIPX Verona-Villafranca 3
LIPY Ancona-Falconara 2 2005 2005
LIPZ Venezia-Tessera 3
LIRA Roma-Ciampino 2
LIRF Roma-Fiumicino 3
LIRN Napoli-Capodichino 3
LIRP Pisa-San Giusto 2 2005 2005
LIRQ Firenze-Peretola 2
LIRZ Perugia 1

Luksemburg: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
ELLX Luxembourg 3 X

Niderlandy: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego w 2003 r. 4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1 w 2003 r. 5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EHAM Amsterdam/Schiphol 3 P
EHBK Maastricht-Aachen 2 2005P 2005P
EHEH Eindhoven/Welschap 2 2005P 2005P
EHGG Eelde/Groningen 1
EHRD Rotterdam/Zestienhoven 2 2005P 2005P
(skreślony)
EHTW Enschede/Twenthe 1 2005
Odstępstwa częściowe stosuje się do pól "Dostępna ilość miejsc pasażerskich" i "Informacje o linii lotniczej".

Austria: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
LOWG Graz 2
LOWI Innsbruck 2
LOWK Klagenfurt 2
LOWL Linz 2
LOWS Salzburg 2
LOWW Wien/Schwechat 3

Portugalia: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
LPAZ Santa María 1
LPFL Flores 1
LPFR Faro 3
LPMA Madeira/Madeira 3
LPHR Horta 2
LPLA Lajes 2
LPPD Ponta Delgada 2
LPPI Pico 1
LPPR Porto 3
LPPS Porto Santo 2
LPPT Lisboa 3

Finlandia: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EFHK Helsinki-Vantaa 3
EFIV Ivalo 1
EFJO Joensuu 2
EFJY Jyväskylä 2
EFKE Kemi-Tornio 1
EFKI Kajaani 1
EFKK Kruunupyy 1
EFKS Kuusamo 1
EFKT Kittilä 2
EFKU Kuopio 2
EFLP Lappeenranta 1
EFMA Mariehamn 1
EFOU Oulu 2
EFPO Pori 1
EFRO Rovaniemi 2
EFSA Savonlinna 1
EFSI Seinäjoki 1
EFTP Tampere-Pirkkala 2
EFTU Turku 2
EFVA Vaasa 2
EFVR Varkaus 1

Szwecja: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
ESDB Ängelholm 2 2005
ESDF Ronneby 2 2005
ESGG Göteborg-Landvetter 3 X
ESGJ Jönköping 2 2005
ESGP Göteborg/Säve 1 2005
ESGT Trollhättan/Vänersb 1 2005
ESKN Stockholm/Skavsta 2 2005 2005 2005
ESMK Kristianstad/Everöd 2 2005 2005 2005
ESMO Oskarshamn 1 2005
ESMQ Kalmar 2 2005
ESMS Malmö-Sturup 3 X
ESMT Halmstad 1
ESMX Växjö/Kronoberg 2 2005 2005 2005
ESNG Gällivare 1 2005
ESNK Kramfors 1 2005
ESNL Lycksele 1 2005
ESNN Sundsvall-Härnösand 2 2005
ESNO Örnsköldsvik 2 2005
ESNQ Kiruna 2 2005
ESNS Skellefteå 2 2005
ESNU Umeĺ 2 2005
ESNV Vilhelmina 1 2005
ESNX Arvidsjaur 1 2005
ESOE Örebro 2 2005 2005 2005
ESOK Karlstad 2 2005
ESOW Stockholm/Västerås 2 2005 2005 2005
ESPA Luleå 2 2005
ESPC Östersund 2 2005
ESSA Stockholm-Arlanda 3 X
ESSB Stockholm-Bromma 2 2005
ESSD Borlänge 1 2005
ESSL Linköping/Saab 1 2005
ESSP Norrköping 2 2005
ESSV Visby 2 2005
ESUD Storuman 1 2005

Wielka Brytania: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

1 Kod ICAO portu lotniczego 2 Nazwa portu lotniczego 3 Kategoria portu lotniczego

w 2003 r.

4 Tylko dla portów kategorii 3: żądanie odstępstwa dla tabeli B1

w 2003 r.

5 Tylko dla portów kategorii 1 i 2: Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2003" lub "2004" lub "2005")
(5.1) Tabela A1 (5.2) Tabela B1 (5.3) Tabela C1
EGAA Belfast International 3
EGAC Belfast City 3
EGAE Londonderry 2
EGBB Birmingham 3
EGBE Coventry 1
EGCC Manchester 3
EGDG Newquay 1 2004
EGFF Cardiff Wales 3
EGFH Swansea 1 2005
EGGD Bristol 3
EGGP Liverpool 3
EGGW Luton 3
EGHC Land's End 1
EGHD Plymouth 1
EGHE Isles of Scilly

(St. Marys)

1
EGHH Bournemouth 2
EGHI Southampton 2
EGHK Penzance Heliport 1
EGHT Isles of Scilly (Tresco) 1
EGKK Gatwick 3
EGLC London City 3
EGLL Heathrow 3
EGMH Kent International 2
EGNH Blackpool 1
EGNJ Humberside 2
EGNM Leeds Bradford 3
EGNT Newcastle 3
EGNV Teesside 2
EGNX East Midlands 3
EGPA Kirkwall 1
EGPB Sumburgh 1
EGPC Wick 1
EGPD Aberdeen 3
EGPE Inverness 2
EGPF Glasgow 3
EGPH Edinburgh 3
EGPI Islay 1
EGPK Prestwick 3
EGPL Benbecula 1
EGPM Scatsta 2
EGPN Dundee 1
EGPO Stornoway 1
(skreślony)
EGSH Norwich 2
EGSS Stansted 3
(skreślony)
EGTE Exeter 2

Republika Czeska: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
w 2004 r. (4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LKPR Praha-Ruzyne 3
LKTB Brno-Turany 2
LKMT Ostrava-Mosnov 2
LKKV Karlovy Vary 1

Estonia: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego w 2004 r. (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
(4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
EETN Tallinn/Ülemiste 2
EECL Tallinn/City Hall 1

Cypr: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
w 2004 r. (4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LCLK Larnaka 3
LCPH Pafos 3

Łotwa: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego w 2004 r. (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
(4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
EVRA Riga International Airport 2

Litwa: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
w 2004 r. (4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
EYVI Vilnius 2 2005 2005 2005P
EYKA Kaunas 1 2005P
EYPA Palanga 1 2005P
Tabela C1: Częściowe odstępstwa stosuje się do pola "Informacja o linii lotniczej".

Węgry: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego w 2004 r. (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
(4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LHBP Budapest/Ferihegy 3

Malta: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
w 2004 r. (4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LMML Malta/Luqa 3

Polska: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
w 2004 r. (4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
EPWA Warszawa-Okęcie 3
EPGD Gdańsk-Trójmiasto 2 2005 2005 2005P
EPKK Kraków-Balice 2 2005 2005 2005P
EPWR Wrocław-Strachowice 2 2005 2005 2005P
EPPO Poznań-Lawica 2 2005 2005 2005P
EPKT Katowice-Pyrzowice 2 2005 2005 2005P
EPSC Szczecin-Goleniów 1 2005
EPRZ Rzeszów-Jasionka 1 2005
EPBG Bydgoszcz 1 2005
Tabela C1: Częściowe odstępstwa stosuje się do pola "Informacja o linii

lotniczej".

Słowenia: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
w 2004 r. (4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LJLJ Ljubljana 2

Słowacja: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego w 2004 r. (4) Tylko dla portów kategorii "1" i "2": Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2004" lub "2005")
(4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LZIB Bratislava/Ivanka 2
LZKZ Kosice 2

Bułgaria: Wykaz portów lotniczych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego w 2007 r. (4) Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2007", lub "2008")
(4.1) Tabela A1 (4.2) Tabela B1 (4.3) Tabela C1
LBBG Burgas 3
LBPD Plovdiv 1
LBSF Sofia 3
LBWN Varna 3

Rumunia: Wykaz portów lotnicznych Wspólnoty i odstępstw

(1) Kod ICAO portu lotniczego (2) Nazwa portu lotniczego (3) Kategoria portu lotniczego w 2007 r. (4) Dla każdej tabeli: ostatni rok, dla którego żądane jest odstępstwo (" " lub "2007", lub "2008")
(4.1) Table A1 (4.2) Table B1 (4.3) Table C1
LRBC Bacau 1 - - -
LRBS Bucuresti/

Baneasa

2
LRCK Constanta/M. Kogalniceau 1
LRCL Cluj-Napoca/

Someseni

2
LRIA Iasi 1
LROD Oradea 1
LROP Bucuresti/

Otopeni

3
LRSB Sibiu/

Turnisor

1
LRTR Timisoara/

Giarmata

2

ZAŁĄCZNIK  II

 OPIS PLIKÓW DANYCH I NOŚNIKA PRZESYŁU

Do przesyłania tabel według rozporządzenia akceptuje się dwa formaty zgodne z EDI: "CSV" (Comma Separated Values) ze średnikiem (;) jako separatorem pól oraz GESMES-EDIFACT.

Wykaz i opis pól używanych do każdej z tabel rozporządzenia:

Podana niżej tabela podsumowująca zawiera wykaz pól przewidzianych dla każdej z tabel rozporządzenia (A1, B1 i C1) oraz dla każdego zapisu (linii). W kolumnie związanej z odpowiednią tabelą zaznaczone są dwa różne rodzaje pól:

– "X": pola, które muszą znaleźć się w tabeli,

– "" (spacja): pola niedotyczące tabeli. Pola te normalnie nie powinny znaleźć się w odpowiednich tabelach, niemniej jednak akceptowalne są w tym przypadku pola puste (dwa separatory pola bez umieszczonych między nimi danych).

Format i wielkość pól:

Format pola może być numeryczny (n), alfabetyczny (a) lub alfanumeryczny (an).

Wielkość pola jest stała ("format + cyfra" - np.: "n4") lub zmienna z maksymalnym numerem pozycji ("format + »..« + maksymalny numer pozycji - np.: »n..12«").

Pozycja Pola Format i wielkość Tabele
A1 B1 C1
1 Identyfikacja tabeli an2 X X X
2 Państwo zgłaszające: a2 X X X
3 Rok referencyjny n2 X X X
4 Okres referencyjny an2 X X X
5 Zgłaszający port lotniczy an4 X X X
6 Partnerski port lotniczy an4 X X
7 Przylot/odlot n1 X X
8 Regularne/nieregularne Regularne/nieregularne usługi n1 X X
9 Lot pasażerski/lot tylko z frachtem i pocztą n1 X X
10 Informacja o linii lotniczej a3 X X X
11 Typ samolotu an..4 X
12 Pasażerowie n..12 X X X
13 Pasażerowie w tranzycie bezpośrednim n..12 X
14 Fracht i poczta n..12 X X X
15 Loty handlowe (tabela "Al")/Łączne ruchy handlowe statku powietrznego (tabela "C1") n..12 X X
16 Łączne ruchy samolotów n..12 X
17 Dostępna liczba miejsc pasażerskich n..12 X

Jedna tabela (za jeden okres) powinna odpowiadać jednemu plikowi (lub "przesyłce") przesyłanemu do Eurostat.

Każdy plik (tabela) powinien mieć nazwę zgodnie z następującym standardem: "CCYYPPTT.csv" (dla formatu csv) lub: "CCYYPPTT.ges" (dla formatu gesmes). "CC" jest kodem kraju (ISO alpha2), "YY" to rok, "PP" to okres (AN, Q1..Q4 lub 01..12) a "TT" to identyfikator tabeli ("A1", "B1" lub "C1").

Jeśli plik jest skompresowany, zamiast ".csv" lub ".ges" należy użyć rozszerzenia ".zip".

Środek przekazu powinien być zgodny z automatycznym monitoringiem i przetwarzaniem danych w Eurostat.

Należy popierać stosowanie narzędzi zgodnych z EDI. Niemniej jednak w okresie przejściowym można akceptować narzędzia sprzed EDI oraz sformatowane e-maile wysłane pod adresem podanym przez Eurostat.

Jeśli stosowany jest sformatowany e-mail, wówczas:

– pole tematyczne e-maila powinno zawierać nazwę przesyłanego pliku (tabeli),

– do e-maila należy załączyć plik (tabelę) (przyjmuje się tylko jeden plik załączony do jednego e-maila),

– komentarze do danych mogą być wpisane otwartym tekstem w bloku komunikatu, do którego dołączona jest tabela (nie używa się tekstu formatowanego).

ZAŁĄCZNIK  III

 Zmiany w załącznikach do rozporządzenia (WE) nr 437/2003

"ZAŁĄCZNIK I

STRUKTURA ZAPISU DANYCH PRZESYŁANYCH DO EUROSTAT

Zakres zgłaszanych danych jest ograniczony do lotnictwa cywilnego.

Dla pasażerów podróżujących z kodem lotu lub dla frachtu wysłanego z lotniczym listem przewozowym należy podać loty i przewozy powierzchniowymi środkami transportu, wyłączone są kolejowe listy przewozowe.

A. Tabela etapu lotu (dane za miesiąc(*))

Dane z tej tabeli dotyczą tylko komercyjnych usług lotniczych.

Formularz zapisu pliku danych

Elementy Szczegóły kodowania Nomenklatura Jednostka
Tabela 2 znaki alfanumeryczne »A1«
Państwo zgłaszające: 2 znaki alfanumeryczne 1 Duże litery określające przynależność krajową wg ICAO
Rok referencyjny 2 cyfry Typu »yy« (2 ostatnie pozycje numeru roku)
Okres referencyjny 2 znaki alfanumeryczne 2 Sprecyzować (lub Statra)
Zgłaszający port lotniczy 4 znaki alfanumeryczne 3 ICAO
Następny/Poprzedni port lotniczy 4 znaki alfanumeryczne 3 ICAO
Przylot/odlot 1 cyfra 1 = przylot
2 = odlot
Regularne/nieregularne Regularne/ nieregularne usługi 1 cyfra 1 = rozkładowe
2 = pozarozkładowe
Lot pasażerski/lot tylko z frachtem i pocztą 1 cyfra 1 = lot z pasażerami
2 = lot tylko z frachtem i pocztą
Informacja o linii lotniczej 3 znaki alfanumeryczne 4 Informacja o linii lotniczej (nieobowiązkowa)
Typ samolotu 4 znaki alfanumeryczne 5 ICAO
Pasażerów na pokładzie 12 cyfr pasażer
Fracht i poczta na pokładzie 12 cyfr tona
Loty handlowe 12 cyfr liczba lotów
Dostępna liczba miejsc pasażerskich 12 cyfr miejsce pasażerskie

B. Tabela miejsc pochodzenia/przeznaczenia lotu (dane za miesiąc(**))

Dane zgłaszane w tej tabeli dotyczą tylko handlowych usług lotniczych.

Format zapisu pliku danych

Elementy Szczegóły kodowania Nomenklatura Jednostka
Tabela 2 znaki alfanumeryczne Bl
Państwo zgłaszające: 2 znaki alfanumeryczne 1 Duże litery określające przynależność krajową wg ICAO
Rok referencyjny 2 cyfry Typu »yy« (2 ostatnie pozycje numeru roku)
Okres referencyjny 2-alpha 2 Sprecyzować (lub Statra)
Zgłaszający port lotniczy 4 znaki alfanumeryczne 3 ICAO
Początek/przeznaczenie lotu 4 znaki alfanumeryczne 3 ICAO
Przylot/odlot 1 cyfra 1 = przylot
2 = odlot
Regularne/nieregularne usługi 1 cyfra 1 = regularny
2 = regularny
Lot pasażerski/lot tylko z frachtem i pocztą 1 cyfra 1 = lot pasażerski
2 = lot tylko z frachtem i pocztą
Informacja o linii lotniczej 3 znaki alfanumeryczne 4 Informacje o linii lotniczej (nieobowiązkowe)
Przewożeni pasażerowie 12 cyfr pasażer
Fracht i poczta załadowane/ wyładowane 12 cyfr tona
(*) W roku 2003 mogą być przyjęte dane za kwartał.
(**) W roku 2003 mogą być przyjęte dane za kwartał.

C. Tabela portów lotniczych (przynajmniej dane za rok)

Dane zgłaszane w tej tabeli dotyczą tylko handlowych usług lotniczych, z wyjątkiem »łącznych ruchów handlowych statku powietrznego«, które dotyczą również wszystkich ogólnie handlowych operacji lotniczych oraz »łącznych ruchów statku powietrznego« dotyczących wszystkich ruchów cywilnych statków powietrznych (z wyjątkiem lotów państwowych).

Format zapisu pliku danych

Elementy Szczegóły kodowania Nomenklatura Jednostka
Tabela 2 znaki alfanumeryczne C1
Państwo zgłaszające: 2 znaki alfanumeryczne 1 Duże litery określające przynależność krajową wg ICAO
Rok referencyjny 2 cyfry Typu »yy«
Okres referencyjny 2 znaki alfanumeryczne 2 Sprecyzować (lub Statra)
Zgłaszający port lotniczy 4 znaki alfanumeryczne 3 ICAO
Informacja o linii lotniczej(*) 3 znaki alfanumeryczne 4 Informacja o linii lotniczej
Łączna liczba przewiezionych pasażerów 12 cyfr pasażer
Łączna liczba pasażerów w tranzycie bezpośrednim 12 cyfr pasażer
Łącznie fracht i poczta załadowane/wyładowane 12 cyfr tona
Łączne ruchy handlowe statku powietrznego 12 cyfr ruch
Łączne ruchy statków powietrznych 12 cyfr ruch
(*) Pole »informacja o linii lotniczej« jest obowiązkowe tylko dla portów lotniczych, które muszą zgłaszać

również tabele Al i B1.

Porty lotnicze niezobowiązane do zgłaszania tabel Al i Bl mogą używać kodu obejmującego wszystkie

linie lotnicze.

KODY

1. Państwo zgłaszające

Stosowany system kodowania pochodzi z indeksu oznakowań literowych ICAO dla wskazania lokalizacji. Jeśli dla tego samego kraju istnieje kilka prefiksów ICAO, stosuje się tylko główny prefiks ICAO dla jego części kontynentalnej.

Belgia EB

Dania EK

Niemcy ED

Grecja LG

Hiszpania LE

Francja LF

Irlandia EI

Włochy LI

Luksemburg EL

Niderlandy EH

Austria LO

Portugalia LP

Finlandia EF

Szwecja ES

Wielka Brytania EG

2. Okres referencyjny

AN (lub 45) rok

Q1 (lub 21) styczeń - marzec (pierwszy kwartał)

Q2 (lub 22) kwiecień - czerwiec (drugi kwartał)

Q3 (lub 23) lipiec - wrzesień (trzeci kwartał)

Q4 (lub 24) październik - grudzień (czwarty kwartał)

01-12 styczeń - grudzień (miesiąc)

3. Porty lotnicze

Porty lotnicze są kodowane zgodnie z czteroliterowymi kodami ICAO wymienionymi w dokumencie ICAO 7910. Nieznane porty lotnicze są kodowane kodem »ZZZZ«.

4. Informacja o linii lotniczej

»1EU« dla linii lotniczych licencjonowanych w Unii Europejskiej,

»1NE« dla linii lotniczych nielicencjonowanych w Unii Europejskiej,

»ZZZ« dla nieznanych linii lotniczych,

»888« dla »poufnych« (do używania w tabelach A1 i B1, jeśli »informacja o linii lotniczej« jest niedozwolona ze względu na poufność),

»999« dla wszystkich linii lotniczych (stosować tylko w tabeli C1).

Linie lotnicze częściowo licencjonowane w Unii Europejskiej zgłasza się jako »linie lotnicze UE«.

»2«+ 2-znakowy literowy kod ISO dla kraju (kraju licencjonowania linii lotniczej) oraz kod ICAO linii lotniczej można stosować na zasadzie dobrowolności.

5. Typ samolotu

Typy samolotów są kodowane zgodnie z wyznacznikami typów samolotów ICAO wymienionymi w dokumencie ICAO 8643.

Nieznane typy statków powietrznych są kodowane jako »ZZZZ«.

ZAŁĄCZNIK II

DEFINICJE I STATYSTYKI, KTÓRE MAJĄ BYĆ ZGŁASZANE

Po nagłówku każdej z definicji znajduje się wykaz artykułów lub tabel rozporządzenia, w których można znaleźć odniesienie do terminu.

I. DEFINICJE I ZMIENNE O CHARAKTERZE OGÓLNYM

1. Port lotniczy Wspólnoty (art. 1 i 3)

Określony obszar ziemi lub wody znajdujący się w Państwie Członkowskim z zastrzeżeniem postanowień Traktatu, który jest przeznaczony w całości lub częściowo na przyloty, odloty lub ruchy statków powietrznych po powierzchni i otwarty dla handlowych usług lotniczychpatrz -4-.

2. Lot państwowy (art. 1 i tabela C1)

Jakikolwiek lot statku powietrznego realizowany dla wojska, służb celnych, policji lub innych państwowych służb ścigania.

Każdy lot zgłoszony przez władze państwowe jako »lot państwowy«.

Wyrażenie »z wyjątkiem lotów statków powietrznych należących do państwa« w art. 1 należy interpretować jako »z wyjątkiem lotów państwowych«.

3. Jednostka pasażerska (art. 3 ust. 2, 4 i 5)

Jedna jednostka pasażerska to jeden pasażer lub 100 kg frachtu i poczty.

Do celów sporządzania wykazu portów lotniczych Wspólnotypatrz-1-, jak określono w art. 3 ust. 2, oraz na okres przejściowy określony w art. 3 ust. 4 i 5 obliczenie wartości progowych z użyciem »jednostek pasażerskich« musi we wspólnotowych portach lotniczychpatrz-1- uwzględniać łączną liczbę pasażerów przewiezionychpatrz-16- plus łączną liczbę pasażerów w tranzycie bezpośrednimpatrz-18- (liczonych jeden raz) plus łącznie załadowane i rozładowane fracht i pocztępatrz-17-.

4. Handlowe usługi lotnicze (art. 1 i tabele A1, B1, C1)

Transportowy lot lub seria lotów w celu publicznego transportu pasażerów i/lub frachtu i poczty za wynagrodzeniem lub w formie wynajmu.

Usługi lotnicze mogą być regularnepatrz -5- lub nieregularnepatrz -6-.

5. Regularne usługi lotnicze (tabele A1 i B1)

Handlowe usługi lotniczepatrz-4- wykonywane zgodnie z opublikowanym rozkładem lub z częstotliwością na tyle regularną, że tworzą łatwo rozpoznawalną, systematyczną serię lotów.

Obejmują również dodatkowe loty odcinkowe, wynikające z zapotrzebowania przekraczającego możliwości lotów rozkładowych.

6. Nieregularne usługi lotnicze (tabele A1 i B1)

Handlowe usługi lotniczepatrz-4- inne niż rozkładowe usługi lotniczepatrz-5-.

7. Pasażerskie usługi lotnicze (tabele A1 i B1)

Regularnepatrz-5-lub nieregularne usługi lotniczepatrz-6- wykonywane przez statek powietrzny przewożący jednego lub więcej pasażerów dających przychód oraz wszystkie loty wykazane w opublikowanych rozkładach lotów jako otwarte dla pasażerów.

Obejmuje również loty z dającymi przychód pasażerami oraz dającymi przychód frachtem i pocztą.

8. Lotnicze usługi przewozu frachtu i poczty (tabele A1 i B1)

Regularnepatrz-5-lub nieregularne usługi lotniczepatrz-6- wykonywane przez statek powietrzny przewożący przynoszące przychód ładunki inne niż przynoszący przychód pasażerowie, tzn. fracht i pocztę.

Wyłączone są tu loty przewożące jednego lub więcej przynoszących przychód pasażerów oraz loty wykazane w publikowanych rozkładach jazdy jako otwarte dla pasażerów.

9. Linia lotnicza (handlowy przewoźnik lotniczy) (tabele A1, B1 i C1)

Przedsiębiorstwo transportu lotniczego posiadające ważną licencję na wykonywanie lotów handlowychpatrz-13-.

Gdy linie lotnicze posiadają joint-venture lub inne kontraktowe ustalenia wymagające, aby dwie lub więcej z nich przyjęły oddzielnie odpowiedzialność za oferowanie i sprzedaż produktów transportu lotniczego na lot lub kombinacje lotów, zgłaszana jest linia lotnicza rzeczywiście odbywająca lot.

II. DEFINICJE I ZMIENNE MAJĄCE ZNACZENIE DLA TABELI A1 (ETAP LOTU)

10. Etap lotu (tabela A1)

Działanie statku powietrznego od startu do następnego lądowania.

11. Pasażerowie na pokładzie (tabela A1)

Wszyscy pasażerowie na pokładzie statku powietrznego podczas lądowania w zgłaszającym porcie lotniczym lub podczas startu ze zgłaszającego portu lotniczego.

Wszyscy pasażerowie przynoszący przychody i nieprzynoszący przychodów znajdujący się na pokładzie statku powietrznego w etapie lotupatrz-10-.

Obejmuje pasażerów w tranzycie bezpośrednimpatrz-18- (liczonych przy przylotach i odlotach).

12. Fracht i poczta na pokładzie (tabela A1)

Cały fracht i poczta na pokładzie statku powietrznego podczas lądowania w zgłaszającym porcie lotniczym lub podczas startu ze zgłaszającego portu lotniczego.

Cały fracht i cała poczta na pokładzie statku powietrznego podczas etapu lotupatrz-10-.

Obejmuje fracht i pocztę w bezpośrednim tranzycie (liczone przy przylotach i odlotach).

Obejmuje usługi ekspresowe i przesyłki dyplomatyczne.

Z wyłączeniem bagażu pasażerów.

13. Lot handlowy (tabela A1)

Lot transportowy prowadzony w celu publicznego transportu pasażerów i/lub frachtu i poczty za wynagrodzeniem i w drodze wynajmu.

Loty handlowe podlegają w tabeli A1 zsumowaniu, mającym na celu obliczenie innych "pól wskaźnikowych" ("Pasażerowie na pokładziepatrz-11-", "Fracht i poczta na pokładziepatrz-12-" oraz "Dostępne miejsca pasażerskiepatrz-14-").

14. Dostępne miejsca pasażerskie (tabela A1)

Ogólna liczba miejsc pasażerskich dostępna w sprzedaży w statku powietrznym, wykonującym etap lotupatrz-10- między dwoma portami lotniczymi.

Ogólna liczba pasażerów przynoszących przychód nie może w etapie lotupatrz-10- przekraczać ogólnej liczby miejsc pasażerskich dostępnych w sprzedaży.

Obejmuje miejsca już sprzedane na etap lotu, tzn. włącznie z miejscami zajmowanymi przez pasażerów w tranzycie bezpośrednimpatrz-18-.

Nie obejmuje miejsc aktualnie niedostępnych dla przewozu pasażerów ze względu na ograniczenie maksymalnej masy brutto.

Jeśli informacja o tej bazie nie jest dostępna, należy zastosować jedną z podanych niżej ocen w kolejności preferencji (od bardziej do mniej stosownej):

1. konfiguracja określonego statku powietrznego wyrażona liczbą miejsc dostępnych w statku powietrznym (zidentyfikowanym przez jego numer rejestracyjny,

2. przeciętna konfiguracja statku powietrznego wyrażona średnią liczbą miejsc pasażerskich dostępnych w danym typie używanego przez linię lotniczą statku powietrznego,

3. przeciętna konfiguracja statku powietrznego wyrażona średnią liczbą miejsc pasażerskich dostępnych w danym typie statku powietrznego.

III. DEFINICJE I ZMIENNE MAJĄCE ZNACZENIE DLA TABELI B1 (O MIEJSCU WYLOTU I PRZEZNACZENIA) ORAZ DLA TABELI C1 (PORTY LOTNICZE)

15. Miejsce wylotu i miejsce przeznaczenia (tabela B1)

Ruch w ramach handlowych usług lotniczychpatrz-4- identyfikowany na podstawie unikalnych numerów lotu, dzielony potem na pary portów lotniczych według miejsca wsiadania i wysiadania w tym locie.

Dla pasażerów i frachtu, gdy port wsiadania nie jest znany, za punkt wsiadania należy uważać miejsce pochodzenia samolotu; podobnie, jeżeli port wysiadania nie jest znany, za punkt wysiadania należy uważać port docelowy samolotu.

16. Przewożeni pasażerowie (tabele B1 i C1)

Wszyscy pasażerowie określonego lotu (o jednym numerze lotu) liczeni tylko jeden raz i bez powtarzania w każdym etapie tego lotu.

Wszyscy pasażerowie przynoszący przychód i nieprzynoszący przychodu, których podróż rozpoczyna się lub kończy w zgłaszającym porcie lotniczym oraz pasażerowie przejściowi, włączający się do lotu lub opuszczający lot w zgłaszającym porcie lotniczym.

Wyłącza się pasażerów w tranzycie bezpośrednimpatrz18-.

17. Fracht i poczta załadowane lub rozładowane (tabele B1 i C1)

Cały fracht i poczta załadowane do lub wyładowane ze statku powietrznego.

Obejmuje usługi ekspresowe i bagaż dyplomatyczny.

Z wyłączeniem bagażu pasażerów.

Z wyłączeniem frachtu i poczty w tranzycie bezpośrednim.

18. Pasażerowie w tranzycie bezpośrednim (tabela C1)

Pasażerowie, którzy po krótkim zatrzymaniu się kontynuują swą podróż tym samym statkiem powietrznym i lotem o tym samym numerze co lot, którym przybyli.

Zarówno w ogólnej statystyce portu lotniczego, jak i przy obliczaniu jednostek pasażerskichpatrz-3- pasażerów w tranzycie bezpośrednim liczy się tylko raz.

Pasażerowie zmieniający statek powietrzny z powodu problemów technicznych, ale kontynuujący lot o tym samym numerze lotu, są liczeni jako pasażerowie w tranzycie bezpośrednim.

W niektórych lotach z przystankami pośrednimi w porcie lotniczym następuje zmiana numeru lotu, oznaczająca zmianę z lotu przylotowego na lot wylotowy. Przykładem jest lot z Barcelony do Hamburga, gdzie przed powrotem do Barcelony odbywa się lot do Frankfurtu. Pasażerowie lecący w tych okolicznościach do pośredniego miejsce przeznaczenia kontynuują swą podróż tym samym statkiem powietrznym, więc powinni być liczeni jako pasażerowie w tranzycie bezpośrednim.

19. Łączne ruchy handlowe statku powietrznego (tabela C1)

Wszystkie starty i lądowania w lotach realizowanych za wynagrodzeniem lub jako wynajęte.

Obejmuje handlowe usługi lotnicze-4) oraz wszystkie handlowe operacje ogólnolotnicze.

20. Łączne ruchy statku powietrznego (tabela C1)

Wszystkie starty i lądowania statku powietrznego.

Obejmuje wszystkie ruchy handlowe statku powietrznego-19- oraz ruchy przy niehandlowych operacjach lotniczych o charakterze ogólnym.

Z wyłączeniem lotów państwowych-2-.

Z wyłączeniem lądowań niepewnych (dotknięcie pasa i odlot, za dalekich przyziemień i nieskutecznych podejść do lądowania."

1 Załącznik I:

-zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr 546/2005 z dnia 8 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.91.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.

- zmieniony przez art. 1 ust. 1 rozporządzenia nr 1792/2006 z dnia 23 października 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.362.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.

Zdniem 9 marca 2007 r.wykaz portów lotniczych Wspólnoty, z wyjątkiem portów lotniczych obsługujących jedynie okazjonalny ruch handlowy, oraz ich kategorii, o którym mowa w załączniku Ido nin. rozporządzenia został zastąpiony do celów art. 8 ust. 2i art. 3 ust. 3rozporządzenia (WE) nr 437/2003, zgodnie z art. 1 rozporządzenia nr 158/2007 z dnia 16 lutego 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.49.9).

- zmieniony przez art. 1 ust. 1 rozporządzenia nr 519/2013 z dnia 21 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.158.74) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2013 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.194.9

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1358/2003 wykonujące rozporządzenie (WE) nr 437/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu lotniczego pasażerów, frachtu i poczty oraz zmieniające jego załączniki I i II
Data aktu: 31/07/2003
Data ogłoszenia: 01/08/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 21/08/2003