(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/565/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 31 lipca 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2003/68/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 2 akapit trzeci,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG przewiduje, że Państwo Członkowskie może, w okresie 12 lat od dnia notyfikacji tej dyrektywy, zezwolić na wprowadzenie do obrotu na swoim terytorium środków ochrony roślin zawierających substancje czynne niewymienione w załączniku I do tej dyrektywy, a znajdujące się w obrocie dwa lata po jej notyfikacji, w czasie, gdy te substancje są stopniowo badane w ramach programu pracy.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1112/2002(3) ustanawia przepisy wykonawcze czwartego programu pracy, określone w art. 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG. Ten program jest w trakcie realizacji i nie było jeszcze możliwości podjęcia ostatecznych decyzji w odniesieniu do wielu substancji czynnych.
(3) Komisja przedstawiła swoje sprawozdanie z postępu prac w dniu 26 lipca 2001 r.(4). Sformułowała ona wniosek, że postęp prac nie był na tyle zadowalający na ile się początkowo spodziewano i dlatego nieprzekraczalny termin powinien zostać wydłużony dla tych substancji czynnych, dla których branża poinformowała o podjęciu zobowiązań do przygotowania dalszej niezbędnej dokumentacji w wyznaczonym terminie.
(4) Dla tych substancji czynnych okres przewidziany w art. 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG powinien zostać wydłużony, w celu umożliwienia przedłożenia dokumentacji i przedstawienia jej oceny.
(5) To wydłużenie okresu nie przesądza o możliwości włączenia bądź niewłączania poszczególnych substancji czynnych do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG jak przewidziano w art. 8 ust. 2 akapit czwarty tej dyrektywy.
(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 25 lipca 2003 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 177 z 16.7.2003, str. 12.
(3) Dz.U. L 168 z 27.6.2002, str. 14.
(4) COM(2001) 444 wersja ostateczna.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.192.40 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2003/565/WE wydłużająca okres przewidziany w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG |
Data aktu: | 25/07/2003 |
Data ogłoszenia: | 31/07/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 31/07/2003 |