Rozporządzenie 1225/2003 wszczynające przegląd pod kątem "nowych eksporterów" rozporządzenia Rady (WE) nr 1600/1999 nakładającego ostateczne cła antydumpingowe na przywóz drutu ze stali nierdzewnej o średnicy 1 mm lub większej pochodzącego z Indii, uchylające cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1225/2003
z dnia 9 lipca 2003 r.
wszczynające przegląd pod kątem "nowych eksporterów" rozporządzenia Rady (WE) nr 1600/1999 nakładającego ostateczne cła antydumpingowe na przywóz drutu ze stali nierdzewnej o średnicy 1 mm lub większej pochodzącego z Indii, uchylające cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96(1) z dnia 22 grudnia 1995 r.w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej ("podstawowe rozporządzenie"), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1972/2002(2), w szczególności jego art. 11 ust. 3 i 4,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE PRZEGLĄDU

(1) Komisja otrzymała wniosek o przegląd pod kątem "nowych eksporterów" na podstawie art. 11 ust. 4 podstawowego rozporządzenia. Wniosek został wniesiony przez VSL Wires Limited (wnioskodawca), eksportującego producenta w Indiach (kraj zainteresowany).

B. PRODUKT

(2) Produktem poddanym przeglądowi jest pochodzący z Indii drut ze stali nierdzewnej o średnicy 1 mm lub większej, zawierający co najmniej 2,5 % masy niklu, z wyłączeniem drutu zawierającego 28 % masy lub więcej, ale nie więcej niż 31 % masy niklu i 20 % masy lub więcej, ale nie więcej niż 22 % masy chromu (rozpatrywany produkt), obecnie klasyfikowany w ramach kodu CN ex 7223 00 19. Ten kod CN podany jest jedynie dla informacji.

C. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(3) Obowiązującymi obecnie środkami są ostateczne cła antydumpingowe nakłożone rozporządzeniem Rady (WE) nr 1600/1999(3), na podstawie którego przywóz do Wspólnoty rozpatrywanego produktu pochodzącego z Indii i wyprodukowanego przez wnioskodawcę podlega ostatecznemu cłu antydumpingowemu w wysokości 55,6 %, z wyjątkiem kilku wyraźnie wymienionych przedsiębiorstw podlegających indywidualnym stawkom celnym.

D. PODSTAWY PRZEGLĄDU

(4) Wnioskodawca twierdzi, że nie dokonywał wywozu rozpatrywanego produktu do Wspólnoty w trakcie okresu badanego, na którym oparte zostały środki antydumpingowe, tj. okresu od dnia 1 kwietnia 1997 r. do dnia 31 marca 1998 r. (pierwotny okres badany).

Wnioskodawca twierdzi dalej, że rozpoczął wywóz rozpatrywanego produktu do Wspólnoty po zakończeniu okresu badanego, i że nie jest powiązany z żadnym z eksportujących producentów rozpatrywanego produktu, którzy podlegają wyżej wymienionym środkom antydumpingowym.

E. PROCEDURA

(5) Producenci wspólnotowi, o których wiadomo, że są zainteresowani, zostali poinformowani o powyższym wniosku i umożliwiono im skomentowanie go. Nie otrzymano żadnych komentarzy.

Po zbadaniu dostępnych dowodów Komisja doszła do wniosku, że istnieją wystarczające dowody usprawiedliwiające rozpoczęcie przeglądu pod kątem "nowego eksportera", na podstawie art. 11 ust. 4 podstawowego rozporządzenia, w celu ustalenia indywidualnego marginesu dumpingu wnioskodawcy i, w przypadku stwierdzenia dumpingu, poziomu cła, którym powinien zostać obciążony jego przywóz rozpatrywanego produktu do Wspólnoty.

a) Kwestionariusze

W celu uzyskania informacji uznanych za niezbędne dla badania, Komisja prześle wnioskodawcy kwestionariusze.

b) Zbieranie informacji i prowadzenie przesłuchań

Wszystkie zainteresowane strony zostają niniejszym poproszone o przedstawienie swych stanowisk na piśmie i dostarczenie dowodów na ich poparcie. Ponadto, Komisja może przesłuchać zainteresowane strony, pod warunkiem że zwrócą się one z pisemnym wnioskiem wykazującym, że istnieją szczególne powody dla ich przesłuchania.

F. UCHYLENIE OBOWIĄZUJĄCEGO CŁA I REJESTRACJA PRZYWOZU

(6) Na podstawie art. 11 ust. 4 podstawowego rozporządzenia, obowiązujące cła antydumpingowe powinny zostać uchylone w odniesieniu do przywozu rozpatrywanego produktu wytwarzanego i sprzedawanego z przeznaczeniem do przywozu do Wspólnoty przez wnioskodawcę. Jednocześnie, przywóz ten powinien zostać poddany wymogowi rejestracji, zgodnie z art. 14 ust. 5 podstawowego rozporządzenia, w celu zapewnienia, że gdyby w wyniku przeglądu stwierdzono dumping ze strony wnioskodawcy, cło antydumpingowe mogło zostać pobrane z mocą wsteczną od dnia rozpoczęcia tego przeglądu. Wielkość możliwych przyszłych zobowiązań wnioskodawcy nie może zostać oceniona na tym etapie postępowania.

G. TERMINY

(7) W interesie rozsądnego administrowania, należy określić terminy, w których:

- zainteresowane strony mogą zgłosić się do Komisji, zaprezentować swoje stanowiska na piśmie i przedłożyć odpowiedzi na kwestionariusze wymienione w akapicie 5 lit a) niniejszego rozporządzenia lub wszelkie inne informacje, które mają być wzięte pod uwagę podczas badania,

- zainteresowane strony mogą złożyć pisemny wniosek o przesłuchanie przez Komisję.

H. BRAK WSPÓŁPRACY

(8) W przypadkach, w których którakolwiek zainteresowana strona odmawia dostępu lub w inny sposób nie dostarcza w terminie niezbędnych informacji, albo znacznie utrudnia badanie, ustalenia potwierdzające lub zaprzeczające, mogą zostać dokonane na podstawie dostępnych faktów, zgodnie z art. 18 podstawowego rozporządzenia.

W przypadku gdy okazuje się, że którakolwiek z zainteresowanych stron dostarczyła fałszywych lub błędnych informacji, informacje te zostają pominięte i można wykorzystać dostępne fakty,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przegląd rozporządzenia (WE) nr 1600/1999 zostaje niniejszym rozpoczęty, na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 384/96, w celu ustalenia czy i w jakim zakresie przywóz drutu ze stali nierdzewnej o średnicy 1 mm lub większej, zawierającego co najmniej 2,5 % masy niklu, z wyłączeniem drutu zawierającego 28 % masy lub więcej, ale nie więcej niż 31 % masy niklu i 20 % masy lub więcej, ale nie więcej niż 22 % masy chromu, klasyfikowanego w ramach kodu CN ex 7223 00 19, pochodzącego z Indii, produkowanego i sprzedawanego na wywóz do Wspólnoty przez VSL Wires Limited (dodatkowy kod TARIC A 444), powinien podlegać cłu antydumpingowemu nakładanemu przez rozporządzenie Rady (WE) nr 1600/1999.

Artykuł  2

Cło antydumpingowe nałożone na mocy rozporządzenia (WE) nr 1600/1999 zostaje niniejszy uchylone w odniesieniu do przywozu określonego w art. 1 niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Organom celnym poleca się niniejszym, na podstawie art. 14 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 384/96, podjęcie właściwych kroków w celu rejestracji przywozu określonego w art. 1 niniejszego rozporządzenia. Rejestracja wygasa dziewięć miesięcy po dacie wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  4

Zainteresowane strony, jeśli ich oświadczenia mają być wzięte pod uwagę podczas badania, muszą zgłosić się do Komisji, przedstawić swoje stanowiska na piśmie i przedłożyć odpowiedzi na kwestionariusze wymienione w akapicie 5 lit. a) niniejszego rozporządzenia lub wszelkie inne informacje, chyba że ustalono inaczej, w ciągu 40 dni od wejście w życie niniejszego rozporządzenia. Zwraca się uwagę na fakt, że wykonywanie większości praw proceduralnych wymienionych w podstawowym rozporządzeniu zależy od tego, czy strona zgłosiła się w wyżej wymienionym terminie.

Zainteresowane strony mogą również, w tym samym czterdziestodniowym terminie, składać na piśmie wnioski o przesłuchanie przez Komisję.

Wszelkie przedłożenia i wnioski zainteresowanych stron muszą być w formie pisemnej (nie w formie elektronicznej, chyba że ustalono inaczej), i muszą podawać nazwisko (nazwę), adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu i faksu i/lub teleksu zainteresowanej strony.

Wszelkie informacje dotyczące sprawy, wszelkie wnioski o przesłuchanie powinny być przesyłane na następujący adres:

Komisja Europejska

Dyrekcja Generalna ds. Handlu

Dyrekcja B

Biuro: J-79 05/16

B-1049 Bruksela

Faks (32 2) 295 65 05

Teleks COMEU B 21877.

Artykuł  5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 lipca 2003 r.

W imieniu Komisji
Pascal LAMY
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 305 z 7.11.2002, str. 1.

(3) Dz.U. L 189 z 22.7.1999, str. 19.

Zmiany w prawie

Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Nowe wzory wniosków o wydanie interpretacji podatkowych

Nowe wzory dotyczą zarówno wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, jak i wniosku wspólnego o wydanie w indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Oparto je na wzorach dotychczas obowiązujących z 2022 roku. Wprowadzono do nich jednak zmiany porządkujące i aktualizujące.

Agnieszka Matłacz 08.08.2024
Nowe wymagania dotyczące laboratoriów diagnostycznych

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie medycznych laboratoriów diagnostycznych. W dokumencie określono szczegółowe warunki, jakim powinny odpowiadać pod względem infrastruktury. Uszczegółowiono także kwalifikacje personelu i kierownika laboratorium. Nowe zalecenia obowiązują od 7 sierpnia. Przewidziano jednak czas przejściowy na ich wprowadzenie.

Monika Stelmach 07.08.2024
Jest regulamin działania Zespołu do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego

Minister zdrowia wydał kolejne przepisy dotyczące Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Określił regulamin Zespołu do spraw Świadczeń z tego funduszu, działającego przy Rzeczniku Praw Pacjenta, do zadań którego należy sporządzanie opinii o wystąpieniu zdarzenia medycznego i jego skutkach. Określono też wynagrodzenie członków tego zespołu.

Agnieszka Matłacz 07.08.2024
ZUS przesłucha bliskich i sąsiadów, by ustalić, jak żyli małżonkowie?

Nie wiadomo, dlaczego ustawodawca uzależnił prawo do renty wdowiej od pozostawania we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka. W efekcie rozwiedziona małżonka lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała z nim we wspólności małżeńskiej, nie otrzyma nie tylko renty rodzinnej, ale i renty wdowiej. Zdaniem prawników ustawa nadaje się do zmiany - i to pilnej.

Grażyna J. Leśniak 06.08.2024
Od piątku nowe sankcje UE w obszarze transportu drogowego

2 sierpnia br. wchodzą w życie nowe zasady dotyczące przedsiębiorstw transportu drogowego, w związku z przyjęciem kolejnego pakietu sankcji wobec Białorusi - przypomina resort finansów. Przedsiębiorstwa transportu drogowego zostały zobowiązane do ujawniania właściwym organom krajowym na ich żądanie swojej struktury własnościowej.

Krzysztof Koślicki 01.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.172.6

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1225/2003 wszczynające przegląd pod kątem "nowych eksporterów" rozporządzenia Rady (WE) nr 1600/1999 nakładającego ostateczne cła antydumpingowe na przywóz drutu ze stali nierdzewnej o średnicy 1 mm lub większej pochodzącego z Indii, uchylające cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji
Data aktu: 09/07/2003
Data ogłoszenia: 10/07/2003