(Dz.U.UE L z dnia 27 czerwca 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2309/93 z dnia 22 lipca 1993 r. ustanawiające wspólnotowe procedury wydawania pozwoleń dla produktów leczniczych stosowanych u ludzi i do celów weterynaryjnych i nadzoru nad nimi oraz ustanawiające Europejską Agencję ds. Oceny Produktów Leczniczych(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 649/98(2), w szczególności jego art. 15 ust. 4 i art. 37 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W świetle praktycznego doświadczenia w stosowaniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 542/95 z dnia 10 marca 1995 r. dotyczącego badania zmian w warunkach pozwoleń na dopuszczenie do obrotu wchodzących w zakres rozporządzenia Rady (EWG) nr 2309/93(3), zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1069/98(4), właściwym jest uproszczenie procedur różnicujących warunki pozwoleń na dopuszczenie do obrotu.
(2) Ze względu na techniczne dostosowanie załącznika I do dyrektywy 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 listopada 2001 r. w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi(5), właściwym jest wprowadzenie przepisów tego rozporządzenia w sprawie zmian odnoszących się do wzorcowych dokumentacji dotyczących plazmy i wzorcowych dokumentacji dotyczących szczepionek antygenów.
(3) Dlatego też niektóre procedury ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 542/95 powinny być dostosowane, jednakże bez odejścia od zasad ogólnych na jakich oparte są te procedury.
(4) Właściwym jest wprowadzenie uproszczonej i szybkiej procedury zgłoszenia dla umożliwienia wprowadzania niektórych niewielkich zmian, nie oddziaływujących na zatwierdzoną jakość, bezpieczeństwo lub skuteczność produktu, bez wcześniejszej oceny przez Europejską Agencję ds. Oceny Produktów Leczniczych (zwaną dalej "Agencją"). Jednakże dla innych rodzajów niewielkich zmian ocena przedłożonej dokumentacji przez Agencję powinna być w dalszym ciągu wymagana.
(5) Różne rodzaje niewielkich zmian zostaną sklasyfikowane zgodnie z warunkami, które mają być spełnione w celu ustalenia procedury jaka ma być do nich stosowana; w szczególności konieczne jest podanie precyzyjnej definicji rodzaju niewielkich zmian, dla których wcześniejsza ocena nie jest konieczna.
(6) Konieczne jest wyjaśnienie definicji "rozszerzenia" pozwolenia na dopuszczenie do obrotu, jakkolwiek w dalszym ciągu powinno być możliwe przedkładanie oddzielnego, pełnego wniosku, wraz ze streszczeniem charakterystyki produktu, o wydanie pozwolenia na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego, który został już dopuszczony pod inną nazwą.
(7) Właściwym jest upoważnienie Agencji do skrócenia okresu oceny w przypadkach pilnych lub przedłużenia go w przypadku istotnych zmian obejmujących znaczące zmiany.
(8) Koniecznym jest uproszczenie procedur administracyjnych dla niewielkich zmian dotyczących aktualizacji pozwolenia na dopuszczenie do obrotu poprzez upoważnienie Komisji do grupowania tych aktualizacji w jednej decyzji wydawanej co sześć miesięcy.
(9) Należy sprecyzować ramy czasowe dla procedur jakie mają być stosowane w sytuacji, gdy Komisja nałoży pilne ograniczenia dotyczące bezpieczeństwa.
(10) Powinny zostać wprowadzone dalsze wyjaśnienia w zakresie zmian etykietowania, ulotki/wkładki do opakowania lub streszczenia charakterystyki produktu; jednakże procedury ustanowione w niniejszym rozporządzeniu nie powinny być stosowane do zmian w etykietowaniu lub w odniesieniu do ulotek/wkładek do opakowania, które nie wynikają ze zmian w streszczeniu charakterystyki produktu.
(11) Dla jasności, właściwym jest zastąpienie rozporządzenia (WE) nr 542/95.
(11) Przepisy niniejszego rozporządzenia są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Produktów Leczniczych Stosowanych u Ludzi oraz Stałego Komitetu ds. Weterynaryjnych Produktów Leczniczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 3 czerwca 2003 r.
W imieniu Komisji | |
Erkki LIIKANEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 214 z 24.8.1993, str. 1.
(2) Dz.U. L 88 z 24.3.1998, str. 7.
(3) Dz.U. L 55 z 11.3.1995, str. 15.
(4) Dz.U. L 153 z 27.5.1998, str. 11.
(5) Dz.U. L 311 z 28.11.2001, str. 67.
(6) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 1.
(7) Dz.U. L 35 z 15.2.1995, str. 1.
(8) Dz.U. L 268 z 3.10.1998, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.159.24 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1085/2003 dotyczące badania zmian w warunkach pozwoleń na dopuszczenie do obrotu dla produktów leczniczych stosowanych u ludzi i weterynaryjnych produktów leczniczych wchodzących w zakres rozporządzenia Rady (EWG) nr 2309/93 |
Data aktu: | 03/06/2003 |
Data ogłoszenia: | 27/06/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 30/06/2003, 17/07/2003, 01/10/2003 |