(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/436/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 17 czerwca 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2002/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 10 ust. 4,
uwzględniając dyrektywę Rady 89/662/EWG z dnia 11 grudnia 1989 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych w handlu wewnątrzwspólnotowym ze względu na wprowadzenie rynku wewnętrznego(3), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003(4), w szczególności jej art. 9 ust. 4,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/40/EWG z dnia 19 maja 1992 r. wprowadzającą wspólnotowe środki zwalczania influenzy drobiu(5), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003, w szczególności jej art. 16,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W 1999 oraz 2000 roku Włochy doświadczyły ognisk influenzy drobiu podtypu H7N1 o wysokiej chorobotwórczości, które spowodowały duż e straty ekonomiczne w przemyśle drobiowym. Przed wystąpieniem epidemii wirus o niskiej chorobotwórczości cyrkulował w tym obszarze.
(2) Podczas monitorowania influenzy drobiu wykryto obecność wirusa influenzy drobiu podtypu H7N3 o niskiej chorobotwórczości w regionie Veneto oraz w regionie Lombardii w październiku 2002 r.
(3) W celu zwalczania rozprzestrzeniania się zakażenia wirusem influenzy drobiu o niskiej chorobotwórczości, Komisja zatwierdziła program szczepień decyzją Komisji 2002/975/WE(6).
(4) Wyniki programu szczepień przedstawianych na kilku posiedzeniach Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt pokazują ogólnie korzystne skutki w zwalczaniu choroby na obszarze szczepień. Jednakże zakażenie rozprzestrzeniło się na niektóre obszary przyległe do ustalonego obszaru szczepień.
(5) Obszar szczepień powinien dlatego zostać rozszerzony, aby objąć obszary zagrożone rozmnożeniem wirusa, przy odpowiednim zastosowaniu bardziej surowych środków monitorowania oraz restrykcji handlowych.
(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 czerwca 2003 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 29.
(2) Dz.U. L 315 z 19.11.2002, str. 14.
(3) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, str. 13.
(4) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.
(5) Dz.U. L 167 z 22.6.1992, str. 1.
(6) Dz.U. L 337 z 13.12.2002, str. 87.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.149.33 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2003/436/WE zmieniająca decyzję 2002/975/WE w sprawie wprowadzenia szczepionki w celu uzupełnienia środków dla kontroli zakażeń influenzą drobiu o niskiej chorobotwórczości we Włoszech i w sprawie szczególnych środków kontroli przepływu |
Data aktu: | 16/06/2003 |
Data ogłoszenia: | 17/06/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 17/06/2003 |