Decyzja 2003/429/WE w sprawie dostosowania perspektywy finansowej do rozszerzenia

DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 19 maja 2003 r.
w sprawie dostosowania perspektywy finansowej do rozszerzenia

(2003/429/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 14 czerwca 2003 r.)

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 6 maja 1999 r. między Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i poprawy procedury budżetowej(1), w szczególności jego pkt 25,

uwzględniając wniosek Komisji(2),

stanowiąc zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 272 ust. 9 akapit piąty Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Perspektywa finansowa dla Unii Europejskiej (z 15 członkami) uzgodniona w Porozumieniu międzyinstytucjonalnym z dnia 6 maja 1999 r. między Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją powinna zostać dostosowana, na okres od 2004 do 2006 r., według cen z 1999 r., celem uwzględnienia sytuacji rozszerzonej Unii Europejskiej składającej się z 25 członków.

(2) Kopenhaska Rada Europejska w dniach 12 i 13 grudnia 2002 r. zatwierdziła wyniki negocjacji, które określiły wymagania w zakresie wydatków wynikające z przystąpienia 10 nowych Państw Członkowskich w 2004 r.

(3) Wyraźnie określono, że przedakcesyjna pomoc finansowa dla Turcji powinna być finansowana w ramach "pozycji przedakcesyjnej" na 2004 r.

(4) Należy uwzględnić wyniki uzgodnień politycznych na Cyprze dotyczące perspektywy finansowej w czasie obowiązywania obecnych ram finansowych.

(5) Zgodnie z pkt 25 akapit drugi Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. zmiany w pozycjach spowodowane poprzez niniejsze dostosowanie nie powinny przekraczać kwot wskazanych w indykatywnych ramach finansowych zawartych w załączniku II tego Porozumienia,

PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przez okres 2004-2006 r. roczne pułapy środków na zobowiązania w pozycjach 1, 2, 3 i 5 perspektywy finansowej zawartej załączniku I do Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. zostają podniesione o odpowiednie wymagania w zakresie wydatków wynikające z przystąpienia 10 nowych Państw Członkowskich.

Pułap pozycji 7 uwzględnia środki na pomoc przedakcesyjną dotyczącą Turcji. Tytuł pozycji 7 otrzymuje brzmienie "strategia przedakcesyjna".

Tworzy się nową pozycję 8 w celu uwzględnienia rekompensat budżetowych uzgodnionych na Kopenhaskiej Radzie Europejskiej.

Artykuł  2
1.
W konsekwencji załącznik I do Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. zastępuje się dostosowaną perspektywą finansową według cen z 1999 r. dla Unii Europejskiej z 25 członkami (wyłączając implikacje budżetowe wynikające z politycznych uzgodnień na Cyprze), jak przedstawiono w tabeli 1a.

W przypadku osiągnięcia uzgodnień politycznych na Cyprze stosuje się perspektywę finansową dla Unii Europejskiej z 25 członkami według cen 1999 r., jak przedstawiono w tabeli 1b.

Odpowiednio, załącznik II Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. staje się nieważny.

2. Odpowiednia perspektywa finansowa wynikająca z dostosowania technicznego na 2004 r., zgodnie ze zmianami w dochodzie narodowym brutto (DNB) i cenami, jest przedstawiona jest tabelach 2a i 2b.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 maja 2003 r.

W imieniu Parlamentu Europejskiego W imieniu Rady
P. COX G. PAPANDREOU
Przewodniczący Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 172 z 18.6.1999, str. 1.

(2) Dotychczas nieopublikowany w Dzienniku Urzędowym.

(3) Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 9 kwietnia 2003 r. i decyzja Rady z dnia 14 kwietnia 2003 r.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

TABELA 1 a: Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 1999 r.

grafika

TABELA 1b Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 1999 r.

(łącznie z implikacjami budżetowymi ugody politycznej na Cyprze)

grafika

Tabela 2a: Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 2004 r.

grafika

Tabela 2b: Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 2004 r.

(łącznie z implikacjami budżetowymi ugody politycznej na Cyprze)

grafika

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.147.25

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/429/WE w sprawie dostosowania perspektywy finansowej do rozszerzenia
Data aktu: 19/05/2003
Data ogłoszenia: 14/06/2003
Data wejścia w życie: 19/05/2003, 01/05/2004