(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/370/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 23 maja 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2003/31/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 1 akapit czwarty,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG w grudniu 1998 r. Niemcy otrzymały wniosek od AgrEvo GmbH (obecnie Bayer CropScience) o włączenie substancji czynnej jodosulfuron metylo-sodowy do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. Decyzja Komisji 1999/392/WE(3) potwierdziła, że dokumentacja jest kompletna oraz że może zostać uznana za zasadniczo spełniającą wymogi dotyczące danych i informacji z załącznika II i załącznika III do tej dyrektywy.
(2) Władze Niderlandów w październiku 1997 r. otrzymały podobny wniosek od Du Pont de Nemours dotyczący indoksakarbu. Decyzją Komisji 98/398/WE(4) uznano kompletność tej dokumentacji.
(3) Belgia w sierpniu 1997 r. otrzymała podobny wniosek od Novartis NV (obecnie Syngenta) dotyczący S-metolachloru. Decyzją Komisji 98/512/WE(5) uznano kompletność tej dokumentacji.
(4) Niderlandy w lipcu 1996 r. otrzymały podobny wniosek od Biosys dotyczący wirusa polihedrozy jądrowej Spodoptera exigua. Decyzją Komisji 97/865/WE(6) uznano kompletność tej dokumentacji.
(5) Hiszpania we wrześniu 1997 r. otrzymała podobny wniosek od BASF AG dotyczący tepraloksydimu. Decyzją Komisji 98/512/WE uznano kompletność tej dokumentacji.
(6) Niemcy w kwietniu 1999 r. otrzymały podobny wniosek od BASF AG dotyczący dimetenamidu-P. Decyzją Komisji 1999/555/WE(7) uznano kompletność tej dokumentacji.
(7) Potwierdzenie kompletności dokumentacji było niezbędne w celu umożliwienia poddania ich szczegółowemu zbadaniu i umożliwienia Państwom Członkowskim przyznawania tymczasowych zezwoleń na okresy do trzech lat, w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających dane substancje czynne, przy przestrzeganiu warunków ustanowionych w art. 8 ust. 1 dyrektywy 91/414/EWG, w szczególności warunku odnoszącego się do szczegółowej oceny substancji czynnej i środka ochrony roślin w świetle wymogów ustanowionych w dyrektywie.
(8) W przypadku tych substancji czynnych oceniono wpływ na zdrowie ludzi i na środowisko, zgodnie z przepisami art. 6 ust. 2 i 4 dyrektywy 91/414/EWG, w odniesieniu do zastosowań proponowanych przez odpowiednich wnioskodawców. Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców przedłożyły Komisji projekty sprawozdań z oceny dnia 30 maja 2000 r. (jodosulfuron metylo-sodowy), dnia 7 lutego 2000 r. (indoksakarb), dnia 3 maja 1999 r. (S-metolachlor), dnia 9 listopada 1999 r. (Spodoptera exigua NPV), dnia 21 stycznia 2001 r. (tepraloksydim) i dnia 26 września 2000 r. (dimetenamid-P).
(9) Dokumentacja jest ciągle badana po przedłożeniu projektów sprawozdań z oceny przez odpowiednie Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców i nie będzie możliwe zakończenie oceny w ramach czasowych przewidzianych w dyrektywie 91/414/EWG.
(10) Ponieważ dotychczasowa ocena nie daje żadnego powodu do zaniepokojenia, należy umożliwić Państwom Członkowskim przedłużenie tymczasowych zezwoleń przyznanych w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających dane substancje czynne na okres 24 miesięcy, zgodnie z przepisami art. 8 dyrektywy 91/414/EWG, aby umożliwić prowadzenie dalej badania dokumentacji. Przewiduje się, że ocena i proces podejmowania decyzji odnoszące się do decyzji w sprawie możliwego włączenia do załącznika I każdej spośród danych substancji czynnych zostaną zakończone w terminie 24 miesięcy.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 2003 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 101 z 23.4.2003, str. 3.
(3) Dz.U. L 148 z 15.6.1999, str. 44.
(4) Dz.U. L 176 z 20.6.1998, str. 34.
(5) Dz.U. L 228 z 15.8.1998, str. 35.
(6) Dz.U. L 351 z 23.12.1997, str. 67.
(7) Dz.U. L 210 z 10.8.1999, str. 22.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.127.58 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2003/370/WE zezwalająca Państwom Członkowskim na przedłużenie tymczasowych zezwoleń przyznanych na nowe substancje czynne: jodosulfuron metylo-sodowy, indoksakarb, S-metolachlor, wirus polihedrozy jądrowej Spodoptera exigua, tepraloksydim oraz dimetenamid-P |
Data aktu: | 21/05/2003 |
Data ogłoszenia: | 23/05/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 23/05/2003 |