Decyzja 2003/305/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia fluorku sulfurylu, bispyribac sodium i paecilomyces lilacinus do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin

DECYZJA KOMISJI
z dnia 2 maja 2003 r.
uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia fluorku sulfurylu, bispyribac sodium i paecilomyces lilacinus do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 1426)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2003/305/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 6 maja 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzenia do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2003/23/WE(2), w szczególności jej art. 6 ust. 3 i 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 91/414/EWG przewiduje sporządzenie wspólnotowego wykazu substancji czynnych dopuszczonych do stosowania w środkach ochrony roślin.

(2) Dokumentacja dotycząca substancji czynnej fluorku sulfurylu została przedłożona przez Dow AgroSciences Ltd. władzom Zjednoczonego Królestwa dnia 29 lipca 2002 r. wraz z wnioskiem o jej włączenie do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. W przypadku substancji czynnej bispyribac sodium dokumentacja została przedłożona przez Bayer CropScience władzom Włoch dnia 26 lutego 2002 r. wraz z wnioskiem o jej włączenie do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. W przypadku paecilomyces lilacinus szczep 251 dokumentacja została przedłożona przez Prophyta Biologischer Pflanzenschutz GmbH władzom Belgii dnia 15 października 2002 r. wraz z wnioskiem o włączenie tej substancji do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG.

(3) Władze Zjednoczonego Królestwa, Włoch i Belgii przekazały Komisji, że po wstępnym badaniu dokumentacje dotyczące danych substancji czynnych wydają się spełniać wymogi dotyczące danych i informacji przewidziane w załączniku II do dyrektywy 91/414/EWG. Wydaje się także, że przedłożone dokumentacje spełniają również wymogi dotyczące danych i informacji przewidziane w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG, w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego odpowiednią daną substancję czynną. Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG dokumentacje zostały następnie przekazane przez wnioskodawców Komisji i pozostałym Państwom Członkowskim oraz zostały przekazane Stałemu Komitetowi ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt.

(4) Na podstawie niniejszej decyzji należały formalnie potwierdzić na poziomie wspólnotowym, że dokumentacje zostały uznane za zasadniczo spełniające wymogi dotyczące danych i informacji przewidziane w załączniku II oraz w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego odpowiednią substancję czynną wymogi załącznika III do dyrektywy 91/414/EWG.

(5) Niniejsza decyzja nie narusza prawa Komisji do zażądania od wnioskodawcy przedłożenia dalszych danych lub informacji Państwu Członkowskiemu wyznaczonemu jako sprawozdawca w odniesieniu do substancji w celu wyjaśnienia niektórych punktów dokumentacji.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Dokumentacje dotyczące substancji czynnych określonych w Załączniku do niniejszej decyzji, które zostały przedłożone Komisji i Państwom Członkowskim w celu włączenia tych substancji do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, zasadniczo spełniają wymogi dotyczące danych i informacji określone w załączniku II do dyrektywy 91/414/EWG.

Dokumentacje spełniają także wymogi dotyczące danych i informacji ustanowione w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego substancje czynne, biorąc pod uwagę proponowane zastosowania.

Artykuł  2

Państwo Członkowskie sprawozdawca przeprowadzi szczegółowe badanie odnośnych dokumentacji i przekaże wnioski z badania wraz z wszelkimi zaleceniami włączenia bądź niewłączenia danych substancji czynnych do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG oraz wszelkimi warunkami tego dotyczącymi Komisji, w możliwie najkrótszym terminie, a najpóźniej w terminie jednego roku od dnia 6 maja 2003 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 2 maja 2003 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 81 z 28.3.2003, str. 39.

ZAŁĄCZNIK

Substancje czynne, których dotyczy niniejsza decyzja

Nr Nazwa zwyczajowa, nr identyfikacyjny CIPAC Wnioskodawca Data złożenia wniosku Państwo Członkowskie sprawozdawca
1 Fluorek sulfurylu

nr CIPAC 757

Dow AgroSciences Ltd 29.7.2002 Zjednoczone Królestwo
2 Bispyribac sodium

nr CIPAC 748

Bayer Cropscience 26.2.2002 Włochy
3 Paedlomyces liladnus

nr CIPAC 753

Prophyta Biologischer Pflanzenschutz GmbH 15.10.2002 Belgia

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.112.10

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/305/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia fluorku sulfurylu, bispyribac sodium i paecilomyces lilacinus do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin
Data aktu: 02/05/2003
Data ogłoszenia: 06/05/2003