(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2002/153/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 12 lutego 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(1), ostatnio zmieniona dyrektywą 92/118/EWG(2), w szczególności jej art. 10,
uwzględniając dyrektywę Rady 89/662/EWG z dnia 11 grudnia 1989 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych w handlu wewnątrzwspólnotowym w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(3), ostatnio zmieniona dyrektywą 92/118/EWG, w szczególności jej art. 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 2001/740/WE(4), ostatnio zmieniona decyzją 2002/48/WE(5), dotyczy niektórych środków ochronnych odnoszących się do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie.
(2) Decyzja Komisji 2001/304/WE(6), ostatnio zmieniona decyzją 2002/49/WE(7) w sprawie oznaczania i wykorzystania niektórych produktów zwierzęcych w związku z decyzją Komisji 2001/172/WE(8) dotyczącą niektórych środków ochronnych w odniesieniu do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie.
(3) Decyzja Komisji 2001/327/WE(9), ostatnio zmieniona decyzją 2001/904/WE(10), dotyczy ograniczeń w przemieszczaniu zwierząt z gatunków wrażliwych na pryszczycę.
(4) Dyrektywa Rady 64/433/EWG(11), ostatnio zmieniona dyrektywą 95/23/WE(12), dotyczy warunków zdrowotnych w odniesieniu do produkcji i wprowadzania na rynek świeżego mięsa.
(5) Dyrektywa Rady 94/65/WE(13) ustanawia wymagania dotyczące produkcji i wprowadzania na rynek mielonego mięsa oraz przetworów mięsnych.
(6) Dyrektywa Rady 91/495/EWG(14), ostatnio zmieniona dyrektywą 94/65/WE, dotyczy zdrowia publicznego i problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu mięsa króliczego oraz dziczyzny hodowlanej.
(7) Dyrektywa Rady 80/215/EWG(15), ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii oraz Szwecji, dotyczy problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy produktami mięsnymi.
(8) Dyrektywa Rady 77/99/EWG(16), ostatnio zmieniona dyrektywą Rady 97/76/WE(17), dotyczy problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego.
(9) Komisja ds. Pryszczycy i Innych Epizootii Międzynarodowego Biura Epizootycznego (OIE) oceniła dokumentację dotyczącą zwalczania pryszczycy, przedłożoną przez delegata Zjednoczonego Królestwa, oraz, zgodnie z rezolucją nr XVII (Przywracanie statusu Państwa Członkowskiego uznanego za wolny od pryszczycy) przyjętą przez Międzynarodowy Komitet OIE w czasie 65. Posiedzenia Generalnego (maj 1997), dnia 21 stycznia 2002 r., ponownie uznała uprzednio przyznany mu status kraju wolnego od pryszczycy bez prowadzenia szczepień.
(10) Dlatego niezbędne jest uchylenie decyzji Komisji 2001/740/WE dotyczącej niektórych środków ochronnych w odniesieniu do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie.
(11) Jednakże niezbędne są przepisy zapewniające, że niektóre zapasy mięsa oraz produktów mięsnych, wyprodukowane w okresie epidemii oraz niespełniające kryteriów zdrowia zwierząt w odniesieniu do handlu wewnątrzwspólnotowego, są wprowadzane do obrotu tylko na terytorium Wielkiej Brytanii.
(12) W celu zapewnienia, że przepisy decyzji 2001/327/WE są stosowane również do handlu owcami i kozami pochodzącymi lub sprowadzanymi z Wielkiej Brytanii po dniu, w którym decyzja 2001/740/WE zostanie uchylona, należy odpowiednio zmienić decyzję 2001/327/WE.
(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu Weterynaryjnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2002 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 29.
(2) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.
(3) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, str. 13.
(4) Dz.U. L 277 z 20.10.2001, str. 30.
(5) Dz.U. L 21 z 24.1.2002, str. 28.
(6) Dz.U. L 104 z 13.4.2001, str. 6.
(7) Dz.U. L 21 z 24.1.2002, str. 30.
(8) Dz.U. L 62 z 2.3.2001, str. 22.
(9) Dz.U. L 115 z 25.4.2001, str. 12.
(10) Dz.U. L 335 z 19.12.2001, str. 21.
(11) Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 2012/64.
(12) Dz.U. L 243 z 11.10.1995, str. 7.
(13) Dz.U. L 368 z 31.12.1994, str. 10.
(14) Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 41.
(15) Dz.U. L 47 z 21.2.1980, str. 4.
(16) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85.
(17) Dz.U. L 10 z 16.1.1998, str. 25.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.50.98 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2002/153/WE dotycząca niektórych środków ochronnych w odniesieniu do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie, uchylająca decyzję 2001/740/WE oraz zmieniająca po raz ósmy decyzję 2001/327/WE |
Data aktu: | 20/02/2002 |
Data ogłoszenia: | 21/02/2002 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 21/02/2002 |