uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 814/2000 z dnia 17 kwietnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W świetle doświadczenia uzyskanego w latach 2000, 2001 i 2002 szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 814/2000, ustanowione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1557/2001(2), zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 1366/2002(3), należy zmienić w celu usprawnienia systemu. Ze względu na zakres koniecznych zmian oraz w celu osiągnięcia przejrzystości dla wszystkich zainteresowanych stron rozporządzenie (WE) nr 1557/2001 zastępuje się.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 814/2000 definiuje typ i treść działań informacyjnych związanych ze wspólną polityką rolną.
(3) Zaproszenie do składania wniosków jest najbardziej skutecznym i przejrzystym sposobem zapewnienia, że dotacje przewidziane w rozporządzeniu (WE) nr 814/2000 dotrą do jak największej liczby odbiorców oraz że wybrano najlepsze działania.
(4) Wymogi kwalifikowania dla wnioskodawców, podstawy dyskwalifikowania, ogólne kryteria wyboru działań oraz kryteria udzielania dotacji, określone w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 814/2000, powinny zostać szczegółowo określone.
(5) W celu ochrony finansowych interesów Wspólnoty, z chwilą wypłacenia zaliczki na poczet dotacji, należy przedłożyć gwarancję bankową na równorzędną kwotę.
(6) Aby udostępnić środki finansowe możliwie największej liczbie potencjalnych odbiorców, wyjątek stanowić musi stawka współfinansowania przekraczająca 50 %.
(7) Komisja sporządza listę beneficjentów oraz wykaz finansowanych działań informacyjnych. W celu ustalenia praw i zobowiązań wynikających z decyzji o przyznaniu dotacji, Komisja zawiera umowę z beneficjentem. Każda umowa musi zawierać jednoznaczne przepisy odnoszące się do prawa Komisji do przeprowadzania kontroli.
(8) Powiadamianie Komitetu ds. Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), ustanowionego na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(4), o działaniach finansowanych na podstawie niniejszego rozporządzenia, ułatwia koordynację środków wprowadzanych w życie przez Państwa Członkowskie z tymi pochodzącymi ze wsparcia wspólnotowego.
(9) Uwzględniając terminy publikowania zaproszenia do składania wniosków, niniejsze rozporządzenie powinno niezwłocznie wejść w życie.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu EFOGR,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 12 grudnia 2002 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 100 z 20.4.2000, str. 7.
(2) Dz.U. L 205 z 31.7.2001, str. 25.
(3) Dz.U. L 198 z 27.7.2002, str. 29.
(4) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 103.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.337.21 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2208/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 814/2000 w sprawie działań informacyjnych odnoszących się do wspólnej polityki rolnej |
Data aktu: | 12/12/2002 |
Data ogłoszenia: | 13/12/2002 |
Data wejścia w życie: | 13/12/2002, 01/05/2004 |