(Dz.U.UE L z dnia 6 grudnia 2002 r.)
RADA PREZESÓW EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2533/98 z dnia 23 listopada 1998 r. dotyczące zbierania informacji statystycznych przez Europejski Bank Centralny(1), w szczególności jego art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 2423/2001 (EBC/2001/13) z dnia 22 listopada 2001 r. dotyczące skonsolidowanego bilansu sektora monetarnych instytucji finansowych(2), sprostowane w rozporządzeniu (WE) nr 993/2002 (EBC/2002/4)(3) wymaga, aby dane statystyczne dotyczące bilansów monetarnych instytucji finansowych (MIF) były składane według miejsca zamieszkania lub siedziby kontrahenta, aby umożliwić obliczanie agregatów pieniężnych i innych wskaźników płynności i zadłużenia, które mogą wyłączać aktywa i pasywa MIF posiadane przez nierezydentów uczestniczących Państw Członkowskich.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 2423/2001 (EBC/2001/13) wymaga, aby dane dotyczące pozycji pasywów "jednostki/ akcje funduszu rynku pieniężnego" (jednostki/akcje FRP) były składane wyłącznie jako kwota całkowita zamiast zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedziby kontrahenta.
(3) Jednakże aby obliczyć agregaty pieniężne, Europejski Bank Centralny potrzebuje danych o podziale właścicieli jednostek/akcji FRP według miejsca zamieszkania lub siedziby. Dlatego też niezbędnym jest ustanowienie procedury, zgodnie z którą podmioty składające sprawozdanie przekazują krajowym bankom centralnym właściwe informacje statystyczne. Nie jest konieczne zbieranie danych o rewaluacji cen jednostek/akcji FRP, ponieważ, do celów statystyk pieniężnych i bankowych, zmiany wartości tych instrumentów są uznawane za odsetki ponownie zainwestowane w ten sam instrument.
(4) W celu uzyskania pełnych informacji o bilansach MIF, konieczne jest nałożenie pewnych wymogów sprawozdawczych na innych pośredników finansowych, z wyjątkiem towarzystw ubezpieczeniowych i funduszy emerytalnych (zwanych dalej "IPF") (S. 123), w przypadku prowadzenia działalności finansowej obejmującej jednostki/akcje FRP. Aby ustanowić statystyczne wymogi sprawozdawcze w odniesieniu do tych podmiotów do celów niniejszego rozporządzenia może zostać sporządzony wykaz IPF składających sprawozdania,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono we Frankfurcie nad Menem, dnia 21 listopada 2002 r.
W imieniu Rady Prezesów EBC | |
Willem F. DUISENBERG | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 318 z 27.11.1998, str. 8.
(2) Dz.U. L 333 z 17.12.2001, str. 1.
(3) Dz.U. L 151 z 11.6.2002, str. 11.
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
.................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.330.29 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2174/2002 zmieniające rozporządzenie EBC/2001/13 dotyczące skonsolidowanego bilansu sektora monetarnych instytucji finansowych |
Data aktu: | 21/11/2002 |
Data ogłoszenia: | 06/12/2002 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/05/2003 |