Decyzja 2002/871/WE ustanawiająca wspólne ramy przekazywania informacji potrzebnych do stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1407/2002 w sprawie pomocy państwa dla przemysłu węglowego

DECYZJA KOMISJI
z dnia 17 października 2002 r.
ustanawiająca wspólne ramy przekazywania informacji potrzebnych do stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1407/2002 w sprawie pomocy państwa dla przemysłu węglowego

(notyfikowana jako dokument nr C(2002) 3783)

(2002/871/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 5 listopada 2002 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1407/2002 z dnia 23 lipca 2002 r. w sprawie pomocy państwa dla przemysłu węglowego(1), w szczególności jego art. 12,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1407/2002, Komisja ocenia środki zgłoszone przez Państwa Członkowskie odnoszące się do pomocy dla przemysłu węglowego oraz decyduje o ich zgodności ze wspólnym rynkiem.

(2) W tym celu Państwa Członkowskie są zobowiązane do zgłoszenia Komisji wszelkiego wsparcia finansowego, jakiego zamierzają udzielić dla przemysłu węglowego podczas roku produkcyjnego węgla. Muszą one określić charakter wsparcia w odniesieniu do form pomocy przewidzianych w rozporządzeniu (WE) nr 1407/2002. Muszą przedstawić Komisji wszelkie szczegółowe informacje właściwe do obliczenia kosztów produkcji i ich związku z planami zgłoszonymi Komisji, w szczególności z planami zamknięcia i/lub planami dotyczącymi dostępu do rezerw węgla.

(3) W celu umożliwienia oceny zgodności z warunkami i kryteriami ustanowionymi w odniesieniu do przyznawania pomocy, Komisja musi dysponować szczegółowymi, porównywalnymi i możliwymi do sprawdzenia informacjami. Odpowiednio, konieczne jest ustanowienie wspólnych ram zgłaszania przez Państwa Członkowskie planów zamknięcia i/lub planów dotyczących dostępu do rezerw węgla oraz dotyczących zgłoszenia pomocy dla przemysłu węglowego.

(4) Przy dostarczaniu informacji dotyczących roku referencyjnego 2001, należy dokonać odniesienia, za ten rok, do decyzji Komisji nr 3632/93/EWWiS(2) z dnia 28 grudnia 1993 r.,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszą decyzję stosuje się do przekazywania przez Państwa Członkowskie planów zamknięcia i/lub planów dotyczących dostępu do rezerw węgla i wszelkich zmian tych planów oraz do zgłoszenia środków finansowych, które Państwa Członkowskie zamierzają przeznaczyć dla przemysłu węglowego w roku produkcyjnym węgla.

Artykuł  2

Dla celów niniejszej decyzji "jednostka produkcji" oznacza podziemną lub odkrywkową eksploatację węgla i związaną z nią infrastrukturę zdolną do produkcji węgla surowego niezależnie od innych jednostek produkcji zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia w przemyśle wydobywczym.

Koszty produkcji i "bieżące straty produkcyjne", jak określono w art. 2 lit. e) i f) rozporządzenia (WE) nr 1407/2002, są obliczane w odniesieniu do każdej jednostki produkcji.

Artykuł  3

W celu umożliwienia Komisji dokonania oceny zgodności z warunkami i kryteriami ustanowionymi w art. 4 oraz art. 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1407/2002, Państwa Członkowskie przekazują informacje określone w art. 9 ust. 4 oraz art. 9 ust. 6 lit. b), c), e) i f) tego rozporządzenia, przy użyciu następujących formularzy:

a) formularze A.1 oraz B.1 w załączniku I do niniejszej decyzji w odniesieniu do podziemnych jednostek produkcji;

b) formularze A.2 oraz B.2 w załączniku II do niniejszej decyzji w odniesieniu do odkrywkowych jednostek produkcji.

Artykuł  4

W celu umożliwienia Komisji dokonania oceny zgodności z warunkami i kryteriami ustanowionymi w art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1407/2002, Państwa Członkowskie przekazują informacje określone w art. 9 ust. 5 tego rozporządzenia, przy użyciu następujących formularzy:

a) formularz A.1 w załączniku I oraz formularz D w załączniku III do niniejszej decyzji w odniesieniu do podziemnych jednostek produkcji;

b) formularz A.2 w załączniku II oraz formularz D w załączniku III do niniejszej decyzji w odniesieniu do odkrywkowych jednostek produkcji.

Artykuł  5

Aby umożliwić Komisji ocenę środków finansowych dla przemysłu węglowego w ciągu następnego roku produkcyjnego węgla, Państwa Członkowskie przedstawią informacje określone w art. 9 ust. 10 rozporządzenia (WE) nr 1407/2002, przy użyciu następujących formularzy:

a) formularze B.1 oraz C.1 w załączniku I do niniejszej decyzji w odniesieniu do podziemnych jednostek produkcji;

b) formularze B.2 oraz C.2 w załączniku II do niniejszej decyzji w odniesieniu do odkrywkowych jednostek produkcji.

Artykuł  6

Następujące informacje są zgłaszane w dowolnym formacie:

a) informacje odnoszące się do kosztów, które mają być pokryte z pomocy określonej w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1407/2002, zgodnie z kategoriami kosztów określonych w Załączniku do tego rozporządzenia;

b) informacje określone w art. 9 ust. 2, art. 9 ust. 6 lit. a), d) i g) oraz art. 9 ust. 7 tego rozporządzenia.

Artykuł  7

Dokumenty otrzymane lub opracowane przez władze krajowe w ramach wykonywania niniejszej decyzji są gromadzone w krajowych urzędach oraz przechowywane do dyspozycji Komisji.

Artykuł  8

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 października 2002 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 205 z 2.8.2002, str. 1.

(2) Dz.U. L 329 z 31.12.1993, str. 12.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  I

ZAŁĄCZNIK  II

ZAŁĄCZNIK  III

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.300.42

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2002/871/WE ustanawiająca wspólne ramy przekazywania informacji potrzebnych do stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1407/2002 w sprawie pomocy państwa dla przemysłu węglowego
Data aktu: 17/10/2002
Data ogłoszenia: 05/11/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 05/11/2002