Rozporządzenie 1687/2002 w sprawie dodatkowego okresu na zgłoszenie do użytku biobójczego niektórych substancji czynnych obecnych w obrocie, ustanowione w art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1687/2002
z dnia 25 września 2002 r.
w sprawie dodatkowego okresu na zgłoszenie do użytku biobójczego niektórych substancji czynnych obecnych w obrocie, ustanowione w art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 lutego 1998 r., dotyczącą wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(1), w szczególności jej art. 16 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na mocy dyrektywy 98/8/WE ma być zrealizowany program pracy dotyczący przeglądu wszystkich istniejących substancji czynnych zawartych w produktach biobójczych obecnych w obrocie w dniu 14 maja 2000 r., zwanych dalej "istniejącymi substancjami czynnymi". Pierwsza faza programu pracy została ustanowiona w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1896/2000 z dnia 7 września 2000 r. w sprawie pierwszej fazy programu określonego w art. 16 ust. 2 dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie produktów biobójczych(2). Na mocy dyrektywy 98/8/WE harmonogram programu pracy ma zostać ustanowiony przez Komisję.

(2) Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000 każdy producent istniejącej substancji czynnej wprowadzonej do obrotu w celu zastosowania w produktach biobójczych musiał zidentyfikować tę substancję czynną Komisji do dnia 28 marca 2002 r. Na mocy art. 4 ust. 1 i art. 8 ust. 1 rozporządzenia producenci, formulatorzy i zrzeszenia zamierzające wystąpić o włączenie do załącznika I, załącznika IA lub załącznika IB do dyrektywy 98/8/WE istniejącej substancji czynnej w jednym lub kilku rodzajach produktu musiały dokonać zgłoszenia tej substancji czynnej Komisji do dnia 28 marca 2002 r. Zgodnie z art. 3 ust. 2 tego rozporządzenia ci producenci bądź formulatorzy nie musieli dokonywać osobnej identyfikacji.

(3) Ustanowiono wstępny wykaz istniejących substancji czynnych, które zostały zidentyfikowane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1896/2000(3). Ponadto ustanowiono także wstępny wykaz istniejących substancji czynnych, w przypadku których dokonano zgłoszenia co najmniej raz zgodnie z art. 4 ust. 1 lub art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000. Wykaz ten w odniesieniu do każdej zgłoszonej istniejącej substancji czynnej wskazuje odpowiedni rodzaj produktu i Załącznik do dyrektywy 98/8/WE, do którego dana substancja miałaby zostać włączona(4).

(4) Wykazy te nie mogą być dostępne publicznie przed terminem przedłożenia zgłoszeń istniejących substancji czynnych w jednym lub kilku rodzajach produktu zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000, który upływa w dniu 28 marca 2002 r. W celu zachowania przejrzystości i jasności ustanawiania i realizacji pierwszej fazy programu pracy dotyczącego istniejących substancji czynnych obecnych w obrocie producenci, formulatorzy i zrzeszenia powinni mieć możliwość przedkładania zgłoszeń istniejących substancji czynnych w odniesieniu do jednego lub kilku rodzajów produktu, w przypadku gdy istniejąca substancja czynna została tylko zidentyfikowana lub w odniesieniu do rodzajów produktu innych niż te, w odniesieniu do których już zgłoszono istniejącą substancję czynną. Zgłoszenie to powinno nastąpić nie później niż do dnia 31 stycznia 2003 r. Ten dodatkowy okres nie powinien mieć negatywnego wpływu na ustanowienie ostatecznych wykazów, priorytetowe podejście do przeglądu i wszystkie pozostałe terminy w programie pracy określonym w rozporządzeniu (WE) nr 1896/2000.

(5) Dodatkowy okres powinien umożliwić producentom, formulatorom i zrzeszeniom zamierzającym wystąpić o włączenie do załącznika I, IA lub IB do dyrektywy 98/8/WE takiej istniejącej substancji czynnej w jednym lub kilku rodzajach produktów zgłoszenie Komisji tej substancji czynnej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1896/2000, poprzez przedłożenie informacji określonych załączniku II do tego rozporządzenia.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Produktów Biobójczych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Zakres

Niniejsze rozporządzenie ustanawia dodatkowy okres przedkładania zgłoszeń zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000 istniejących substancji czynnych, które zostały tylko zidentyfikowane lub tylko zgłoszone w odniesieniu do niektórych rodzajów produktów.

Artykuł  2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się definicje znajdujące się w art. 2 dyrektywy 98/8/WE i art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000.

Stosuje się również następujące definicje:

a) "Zidentyfikowana istniejąca substancja czynna" oznacza substancję czynną wprowadzoną do obrotu przed dniem 14 maja 2000 r. do stosowania w produktach biobójczych do celów innych niż te określone w art. 2 ust. 2 lit. c) i d) dyrektywy 98/8/WE, która została:

i) zidentyfikowana zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000; lub

ii) zgłoszona zgodnie z art. 4 ust. 1 tego rozporządzenia;

z wyłączeniem jednak substancji zidentyfikowanych przez Państwa Członkowskie na podstawie art. 5 ust. 2 tego samego rozporządzenia;

b) "Zgłoszona istniejąca substancja czynna" oznacza substancję czynną wprowadzoną do obrotu przed dniem 14 maja 2000 r. do stosowania w produktach biobójczych do celów innych niż te określone w art. 2 ust. 2 lit. c) i d) dyrektywy 98/8/WE, w odniesieniu do której:

i) dokonano zgłoszenia co najmniej raz zgodnie z art. 4 ust. 1 lub art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000; lub

ii) przynajmniej jedno Państwo Członkowskie wyraziło zainteresowanie możliwym włączeniem tej substancji do załącznika I lub IA zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia 1896/2000 lub do załącznika IB zgodnie z art. 8 ust. 3 tego rozporządzenia.

Artykuł  3

Nowy termin zgłaszania istniejących substancji czynnych

1.
Producenci, formulatorzy i zrzeszenia zamierzające wystąpić o włączenie do załącznika I, załącznika IA lub załącznika IB do dyrektywy 98/8/WE zidentyfikowanej, lecz niezgłoszonej istniejącej substancji czynnej w jednym lub kilku rodzajach produktu zgłoszą Komisji tę substancję czynną zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000 nie później niż do dnia 31 stycznia 2003 r.
2.
Producenci, formulatorzy i zrzeszenia zamierzające wystąpić o włączenie do załącznika I, załącznika IA lub załącznika IB do dyrektywy 98/8/WE zgłoszonej istniejącej substancji czynnej w jednej lub kilku rodzajach produktu innych niż te rodzaje produktów już włączone w odniesieniu do tej szczególnej zgłoszonej istniejącej substancji czynnej we wstępnym wykazie zgłoszonych istniejących substancji czynnych, przedłożą Komisji zgłoszenie zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000 nie później niż do dnia 31 stycznia 2003 r.
Artykuł  4

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 25 września 2002 r.

W imieniu Komisji
Margot WALLSTRÖM
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 123 z 24.4.1998, str. 1.

(2) Dz.U. L 228 z 8.9.2000, str. 6.

(3) Te substancje czynne są wymienione we wstępnym elektronicznym wykazie zidentyfikowanych istniejących substancji czynnych pod adresem: http://ecb.jrc.it/biocides.

(4) Te substancje czynne są wymienione we wstępnym wykazie zgłoszonych istniejących substancji czynnych pod adresem: http:// ecb.jrc.it/biocides.

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.258.15

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1687/2002 w sprawie dodatkowego okresu na zgłoszenie do użytku biobójczego niektórych substancji czynnych obecnych w obrocie, ustanowione w art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1896/2000
Data aktu: 25/09/2002
Data ogłoszenia: 26/09/2002
Data wejścia w życie: 16/10/2002, 01/05/2004