RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu zwiększenia efektywności zarządzania administracyjnego, dokument nadzoru w załączniku VII do rozporządzenia Rady (WE) nr 517/94(1) powinien zostać uaktualniony w celu ujednolicenia go ze wspólnotowym dokumentem nadzoru przewidzianym w rozporządzeniach Rady (WE) nr 3285/94(2) i (WE) nr 519/94(3), obu ostatnio zmienionych rozporządzeniem (WE) nr 139/96(4). W celu zachowania jasności, przepisy art. 14 rozporządzenia (WE) nr 517/94 powinny zostać odpowiednio przeredagowane.
(2) Należy wprowadzić możliwość ubiegania się o dokument nadzoru drogą elektroniczną i wystawiania go w taki sposób. W tym kontekście zachodzi konieczność zmiany art. 21 rozporządzenia (WE) nr 517/94 w celu umożliwienia elektronicznego składania wniosków o wystawienie tego dokumentu.
(3) Przepisy rozporządzenia (WE) nr 517/94 dotyczące procedury komitetu powinny być dostosowane w celu uwzględnienia decyzji Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającej warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5).
(4) Procedura określona w art. 25 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 517/94 dotycząca wprowadzenia nagłych środków ochronnych na mocy art. 13 tego rozporządzenia stanowi wariant wcześniejszej procedury "IIIB", która traci ważność. Właściwą procedurą dotyczącą składania wniosków w sprawie nagłych środków ochronnych jest procedura stosowania środków ochronnych przewidziana w art. 6 lit. c) pierwsza alternatywa decyzji 1999/468/WE.
(5) Procedura w sprawie stosowania standardowych środków ochronnych zawarta w art. 25 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 517/94 odpowiada procedurze określonej w art. 6 lit. c) druga alternatywa decyzji 1999/468/WE, która jest właściwa w celu stosowania takich środków ochronnych.
(6) W związku z tym procedura w sprawie stosowania środków nadzoru w ramach tytułu III rozporządzenia (WE) nr 517/94 powinna być taka sama jak obowiązująca w zakresie stosowania normalnych środków ochronnych, a mianowicie procedura przewidziana w art. 6 lit. c) druga alternatywa decyzji 1999/468/WE, ponieważ oba rodzaje środków są ściśle ze sobą powiązane.
(7) Dla jasności, właściwe jest zastąpienie całości przepisów rozporządzenia (WE) nr 517/94 odnoszących się procedury Komitetu.
(8) Przy stosowaniu rozporządzenia (WE) nr 517/94, Federalna Republika Jugosławii obejmuje Kosowo, jak zostało to określone rezolucją Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych 1244 z dnia 10 czerwca 1999 r. W Kosowie, międzynarodowa administracja cywilna (UNMIK) utworzyła odrębną administrację celną. Załączniki do tego rozporządzenia powinny być dostosowane w celu uwzględnienia tej sytuacji.
(9) W związku z tym rozporządzenie (WE) nr 517/94 powinno zostać odpowiednio zmienione,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 12 lipca 2002 r.
|
W imieniu Rady |
|
T. PEDERSEN |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 888/2002 (Dz.U. L 146 z 4.6.2002, str. 1).
(2) Dz.U. L 349 z 31.12.1994, str. 53. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2474/2000 (Dz.U. L 286 z 11.11.2000, str. 1).
(3) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 89. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem(WE) nr 1138/98 (Dz.U. L 159 z 3.6.1998, str. 1).
(4) Dz.U. L 21 z 27.1.1996, str. 7.
(5) Dz.U. L 184 z 28.6.1999, str. 23.