uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu zwiększenia efektywności zarządzania administracyjnego, dokument nadzoru w załączniku VII do rozporządzenia Rady (WE) nr 517/94(1) powinien zostać uaktualniony w celu ujednolicenia go ze wspólnotowym dokumentem nadzoru przewidzianym w rozporządzeniach Rady (WE) nr 3285/94(2) i (WE) nr 519/94(3), obu ostatnio zmienionych rozporządzeniem (WE) nr 139/96(4). W celu zachowania jasności, przepisy art. 14 rozporządzenia (WE) nr 517/94 powinny zostać odpowiednio przeredagowane.
(2) Należy wprowadzić możliwość ubiegania się o dokument nadzoru drogą elektroniczną i wystawiania go w taki sposób. W tym kontekście zachodzi konieczność zmiany art. 21 rozporządzenia (WE) nr 517/94 w celu umożliwienia elektronicznego składania wniosków o wystawienie tego dokumentu.
(3) Przepisy rozporządzenia (WE) nr 517/94 dotyczące procedury komitetu powinny być dostosowane w celu uwzględnienia decyzji Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającej warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5).
(4) Procedura określona w art. 25 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 517/94 dotycząca wprowadzenia nagłych środków ochronnych na mocy art. 13 tego rozporządzenia stanowi wariant wcześniejszej procedury "IIIB", która traci ważność. Właściwą procedurą dotyczącą składania wniosków w sprawie nagłych środków ochronnych jest procedura stosowania środków ochronnych przewidziana w art. 6 lit. c) pierwsza alternatywa decyzji 1999/468/WE.
(5) Procedura w sprawie stosowania standardowych środków ochronnych zawarta w art. 25 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 517/94 odpowiada procedurze określonej w art. 6 lit. c) druga alternatywa decyzji 1999/468/WE, która jest właściwa w celu stosowania takich środków ochronnych.
(6) W związku z tym procedura w sprawie stosowania środków nadzoru w ramach tytułu III rozporządzenia (WE) nr 517/94 powinna być taka sama jak obowiązująca w zakresie stosowania normalnych środków ochronnych, a mianowicie procedura przewidziana w art. 6 lit. c) druga alternatywa decyzji 1999/468/WE, ponieważ oba rodzaje środków są ściśle ze sobą powiązane.
(7) Dla jasności, właściwe jest zastąpienie całości przepisów rozporządzenia (WE) nr 517/94 odnoszących się procedury Komitetu.
(8) Przy stosowaniu rozporządzenia (WE) nr 517/94, Federalna Republika Jugosławii obejmuje Kosowo, jak zostało to określone rezolucją Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych 1244 z dnia 10 czerwca 1999 r. W Kosowie, międzynarodowa administracja cywilna (UNMIK) utworzyła odrębną administrację celną. Załączniki do tego rozporządzenia powinny być dostosowane w celu uwzględnienia tej sytuacji.
(9) W związku z tym rozporządzenie (WE) nr 517/94 powinno zostać odpowiednio zmienione,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 12 lipca 2002 r.
W imieniu Rady | |
T. PEDERSEN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 888/2002 (Dz.U. L 146 z 4.6.2002, str. 1).
(2) Dz.U. L 349 z 31.12.1994, str. 53. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2474/2000 (Dz.U. L 286 z 11.11.2000, str. 1).
(3) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 89. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem(WE) nr 1138/98 (Dz.U. L 159 z 3.6.1998, str. 1).
(4) Dz.U. L 21 z 27.1.1996, str. 7.
(5) Dz.U. L 184 z 28.6.1999, str. 23.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.192.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1309/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu |
Data aktu: | 12/07/2002 |
Data ogłoszenia: | 20/07/2002 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 23/07/2002 |