(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2002/574/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 11 lipca 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/118/EWG z dnia 17 grudnia 1992 r., ustanawiającą warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego regulujące handel i przywóz do Wspólnoty produktów nieobjętych wyżej wymienionymi warunkami ustanowionymi w szczególnych regułach wspólnotowych, określonych w załączniku A pkt 1 do dyrektywy 89/662/EWG oraz w zakresie czynników chorobotwórczych do dyrektywy 90/425/EWG(1), ostatnio zmienioną decyzją Komisji 2001/7/WE(2), w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Państwa trzecie, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz jaj przeznaczonych do spożycia przez ludzi, są wymienione w liście zawartym w ust. A) części VIII Załącznika do decyzji Komisji 94/278/WE z dnia 18 marca 1994 r. ustalającej wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz niektórych produktów objętych dyrektywą Rady 92/118/EWG(3), ostatnio zmienionej decyzją 2002/337/WE(4). Wykaz ten zawiera odniesienie do Załącznika do decyzji Komisji 94/85/WE z dnia 16 lutego 1994 r. ustalającej wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz świeżego mięsa drobiowego(5), ostatnio zmienionej decyzją 2001/733/WE(6).
(2) Państwa trzecie, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz produktów jajecznych przeznaczonych do spożycia przez ludzi, są wymienione w liście zawartym w ust. B) części VIII Załącznika do decyzji 94/278/WE. Wykaz ten zawiera odniesienie do Załącznika do decyzji Rady 79/542/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. ustalającej wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz bydła, trzody chlewnej oraz świeżego mięsa(7), ostatnio zmienionej decyzją Komisji 2001/731/WE(8).
(3) Odniesienie w przypadku produktów jajecznych do decyzji 79/542/EWG, dotyczącej wyłącznie ssaków, okazuje się być mylące. Odniesienie do Załącznika do decyzji 94/85/WE ustalającej wykaz w odniesieniu do świeżego mięsa drobiowego byłoby również bardziej odpowiednie z punktu widzenia weterynaryjnego. Ze względu na to, że produkty jajeczne podlegają obróbce cieplnej, podczas gdy świeże mięso drobiowe pozostaje surowe, kryteria zatwierdzenia w przywozie z państw trzecich są mniej wymagające, a zatem w celu zachowania obowiązującego przywozu sporządzić można listę uzupełniającą.
(4) Państwa trzecie, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz ślimaków przeznaczonych do spożycia przez ludzi, są wymienione w wykazie zawartym w części XI Załącznika do decyzji 94/278/WE.
(5) Państwa trzecie, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz żabich udek przeznaczonych do spożycia przez ludzi, są wymienione w wykazie zawartym w części XII Załącznika do decyzji 94/278/WE.
(6) Szczególne warunki dotyczące zdrowia publicznego, które mają zastosowanie w przypadku ślimaków i żabich udek, są ustanowione odpowiednio w załączniku II, rozdziale 3, części I i II do dyrektywy 92/118/EWG. Te warunki są zgodne z wieloma odniesieniami do dyrektywy Rady 91/493/EWG z dnia 22 lipca 1991 r. ustanawiającej warunki zdrowotne dotyczące produkcji i wprowadzania na rynek produktów rybołówstwa(9). Państwa trzecie, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz produktów rybołówstwa przeznaczonych do spożycia przez ludzi, są wymienione w wykazie znajdującym się w Załączniku do decyzji Komisji 97/296/WE z dnia 22 kwietnia 1997 r. ustalającej wykaz państw trzecich, z których dopuszcza się przywóz produktów rybołówstwa do spożycia przez ludzi(10), ostatnio zmienionej decyzją 2002/28/WE(11).
(7) Odniesienie do Załącznika do decyzji 97/296/WE mogłoby uprościć aktualizację wykazów państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz odpowiednio ślimaków i żabich udek oraz mógłby być również bardziej spójny z punktu widzenia zdrowia publicznego.
(8) Uzupełniającą listę państw trzecich należy sporządzić odpowiednio dla ślimaków i żabich udek w celu utrzymania obowiązującego przywóz z państw trzecich, które zostały już dopuszczone zgodnie z odpowiednimi kryteriami dyrektywy 91/493/EWG, lecz nie zostały ujęte w wykazie z decyzji 97/296/WE.
(9) Państwa trzecie, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz miodu, są wymienione w wykazie zawartym w części XIV Załącznika do decyzji 94/278/WE.
(10) Decyzja Komisji 2000/159/WE z dnia 8 lutego 2000 r. w sprawie tymczasowego zatwierdzenia planów państw trzecich w zakresie kontroli pozostałości substancji chemicznych zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE(12), ostatnio zmienioną decyzją 2002/336/WE(13), określa w Załączniku państwa trzecie, które przedłożyły plany ustalające gwarancje udzielane w zakresie monitorowania pewnych pozostałości i substancji wymienionych w załączniku I do dyrektywy Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r. w sprawie środków monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości w żywych zwierzętach i produktach zwierzęcych oraz uchylająca dyrektywy 85/358/EWG i 86/469/EWG oraz decyzje 89/187/EWG i 91/664/EWG(14) dla wymienionych zwierząt lub głównych produktów zwierzęcych.
(11) Należy dopuścić przywóz miodu z tych państw trzecich, które wykazują zgodność z dyrektywą 96/23/WE. Dlatego też treść części XIV załącznika do decyzji 94/278/WE należy zastąpić odniesieniem do decyzji 2000/159/WE.
(12) Mleczko pszczele przeznaczone do spożycia przez ludzi jest uzyskiwane w tych samych warunkach co miód, w związku z czym należy zastosować takie same wymagania przywozowe wobec tego produktu. Tytuł XIV części Załącznika do decyzji 94/278/WE należy w związku z tym zmienić.
(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 10 lipca 2002 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.
(2) Dz.U. L 2 z 5.1.2001, str. 27.
(3) Dz.U. L 120 z 11.5.1994, str. 44.
(4) Dz.U. L 116 z 3.5.2002, str. 58.
(5) Dz.U. L 44 z 17.2.1994, str. 31.
(6) Dz.U. L 275 z 18.10.2001, str. 17.
(7) Dz.U. L 146 z 14.6.1979, str. 15.
(8) Dz.U. L 274 z 17.10.2001, str. 22.
(9) Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 15.
(10) Dz.U. L 122 z 14.5.1997, str. 21.
(11) Dz.U. L 11 z 15.1.2002, str. 44.
(12) Dz.U. L 51 z 24.2.2000, str. 30.
(13) Dz.U. L 116 z 3.5.2002, str. 51.
(14) Dz.U. L 125 z 23.5.1996, str. 10.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.181.23 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2002/574/WE zmieniająca decyzję 94/278/WE ustalającą wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz niektórych produktów objętych dyrektywą Rady 92/118/EWG, w odniesieniu do przywozu produktów jajecznych, ślimaków, żabich udek, miodu i mleczka pszczelego |
Data aktu: | 10/07/2002 |
Data ogłoszenia: | 11/07/2002 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 11/07/2002 |