uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3448/93 z dnia 6 grudnia 1993 r. ustanawiające zasady handlu mające zastosowanie do niektórych towarów pochodzących z przetwórstwa produktów rolnych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2580/2000(2), w szczególności jego art. 8 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Doświadczenie zdobyte podczas stosowania rozporządzenia Komisji (WE) nr 1520/2000 z dnia 13 lipca 2000 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu przyznawania refundacji wywozowych do niektórych produktów rolnych wywożonych jako towary nieobjęte załącznikiem I do Traktatu oraz kryteria dla ustalania wysokości sum takich refundacji(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 595/2002(4), wskazuje, że właściwe jest zapewnienie bardziej elastycznych przepisów dotyczących przenoszenia uprawnień w odniesieniu do świadectw refundacji, które mają krótkie okresy ważności i które wydawane są pod koniec okresu budżetowego oraz podwyższenie poziomu, poniżej którego niektóre podmioty gospodarcze są zwolnione z przedstawiania świadectw.
(2) W celu odpowiedniego dostosowania przepisu do tego podwyższonego poziomu należy zwiększyć rezerwę na każdy rok budżetowy, wymienioną w art. 14 ust. 1.
(3) Ponadto, w świetle tego podwyższonego poziomu, kwota, powyżej której Komisja może zawiesić stosowanie art. 14 ust. 1 i 2, powinna zostać zwiększona.
(4) Kody Nomenklatury Scalonej niektórych towarów wymienionych w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 2771/75 z dnia 29 października 1975 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku jaj(5), ostatnio zmienionym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 493/2002(6), i w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(7), ostatnio zmienionym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 509/2002(8), i w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(9), ostatnio zmienionym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 680/2002(10), zostały zmienione w celu uwzględnienia zmian w załączniku I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(11), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 796/2002(12), wprowadzonym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2031/2001(13) z mocą od dnia 1 stycznia 2002 r.
(5) Załączniki B i D do rozporządzenia (WE) nr 1520/2000 powinny w związku z tym zostać uaktualnione, aby zachować równoważność z odpowiednimi załącznikami do rozporządzeń (EWG) nr 2771/75, (WE) nr 1255/1999 i (WE) nr 1260/2001.
(6) Właściwe jest uściślenie aktualnego tekstu art. 8 ust. 1 w celu zapewnienia większej pewności prawnej. W związku z czym należy również zmienić tekst instrukcji podanej w załączniku F III lit. k).
(7) W odniesieniu do towarów wymienionych w załączniku C, ilość podstawowych produktów, która ma być uwzględniona przy obliczaniu kwoty refundacji, jest przedstawiona w wymienionym załączniku w odniesieniu do każdego z tych towarów. Jednakże ilość wskazana w odniesieniu do kodu CN ex 2008 99 85 powinna być zmieniona, gdyż jest ona nadmierna.
(8) W związku z tym należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1520/2000.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zagadnień Horyzontalnych Dotyczących Handlu Produktami Rolnymi Przetworzonymi Niewymienionymi w Załączniku I do Traktatu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 czerwca 2002 r.
W imieniu Komisji | |
Erkki LIIKANEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 318 z 20.12.1993, str. 18.
(2) Dz.U. L 298 z 25.11.2000, str. 5.
(3) Dz.U. L 177 z 15.7.2000, str. 1.
(4) Dz.U. L 91 z 6.4.2002, str. 5.
(5) Dz.U. L 282 z 1.11.1975, str. 49.
(6) Dz.U. L 77 z 20.3.2002, str. 7.
(7) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.
(8) Dz.U. L 79 z 22.3.2002, str. 15.
(9) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1.
(10) Dz.U. L 104 z 20.4.2002, str. 26.
(11) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1.
(12) Dz.U. L 128 z 15.5.2002, str. 8.
(13) Dz.U. L 279 z 23.10.2001, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.160.16 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1052/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1520/2000 ustanawiające wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu przyznawania refundacji wywozowych do niektórych produktów rolnych wywożonych jako towary nieobjęte załącznikiem I do Traktatu oraz kryteria dla ustalania wysokości sum takich refundacji |
Data aktu: | 17/06/2002 |
Data ogłoszenia: | 18/06/2002 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 21/06/2002, 01/10/2002, 01/01/2002 |