uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1251/1999 z dnia 17 maja 1999 r. ustanawiające system wsparcia dla producentów niektórych upraw roślinnych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1672/2000(2), w szczególności jego art. 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Konopie objęte kodem CN 5302 używane są do nowych celów produkcyjnych, na przykład do izolacji paneli lub do produkcji cegieł, bez potrzeby, w niektórych przypadkach, oddzielenia włókna od zdrewniałej części łodygi. Jest to nieżywnościowe wykorzystanie spełniające założenia rozporządzenia Komisji (WE) nr 2461/1991 z dnia 19 listopada 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1251/1999 w zakresie użytkowania gruntów odłogowanych do produkcji surowców wykorzystywanych we Wspólnocie do wytwarzania produktów nieprzeznaczonych pierwotnie do spożycia przez ludzi(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2555/2000(4).
(2) Do końca roku gospodarczego 2000/01 konopie przeznaczone do tego rodzaju celów kwalifikują się do wspólnotowej pomocy w ramach wspólnej organizacji rynku lnu i konopi, regulowanej rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1308/70(5), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2826/2000(6) oraz (EWG) nr 619/71(7), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 1420/98(8) oraz rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 1164/89(9), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 1313/2000(10). Od roku gospodarczego 2001/02 konopie będą włączone do systemu wsparcia dla producentów niektórych roślin uprawnych, ustanowionego rozporządzeniem (WE) nr 1251/99. Jednakże tylko konopie przeznaczone do produkcji włókna będą się kwalifikować do pomocy obszarowej przewidzianej w tym rozporządzeniu oraz do pomocy dla przetwórstwa przewidzianej w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1673/2000 z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków lnu i konopi uprawianych na włókno(11). Ponieważ w takich okolicznościach nie występuje ryzyko wielokrotnych wypłat wspólnotowej pomocy wykluczone rozporządzeniem (WE) nr 2461/1999, konopie przetwarzane na produkty nieobjęte rozporządzeniem (WE) nr 1673/2000 mogą zostać dodane do załącznika I rozporządzenia (WE) nr 2461/1999.
(3) W celu zapobieżenia hodowaniu nielegalnych odmian konopi powinny zostać narzucone warunki uprawy oraz szczególne środki kontroli ustanowione dla konopi uprawianych na włókno na mocy rozporządzenia (WE) nr 1251/1999 oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 2316/1999(12), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2860/2000(13).
(4) Ponadto rozwinęły się nowe technologie grzewcze, tak że w urządzeniach grzewczych może być wykorzystywane jako paliwo całkowicie nieprzetworzone zboże lub niektóre rośliny oleiste, takie jak: soja lub rzepak, rzepik lub ziarna słonecznika. Surowce te mogą być również przetwarzane w gospodarstwie do produkcji biopaliwa, takiego jak olej rzepakowy, lub do produkcji energii, na przykład elektrycznej. Takie wykorzystanie surowców, które mają wysokie wartości grzewcze, jest wykorzystaniem do celów innych niż cele żywnościowe, spełniającym cele rozporządzenia (WE) nr 2461/1999.
(5) W celu ułatwienia wykorzystania tych surowców jako paliwa Państwa Członkowskie powinny zezwalać na spalanie zbóż lub niektórych roślin oleistych, zebranych z gruntów odłogowanych wnioskodawcy, w urządzeniach grzewczych używanych w gospodarstwie rolnym wnioskodawcy.
(6) W celu zapobieżenia wykorzystywaniu tych surowców do innych celów Państwa Członkowskie muszą podjąć niezbędne kroki w celu zapewnienia, aby środki ustanowione w celu przyznania pomocy były prawidłowo stosowane i przewidywały w szczególności denaturyzowanie zbóż lub roślin oleistych.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 marca 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 13.
(3) Dz.U. L 299 z 20.11.1999, str. 16.
(4) Dz.U. L 292 z 21.11.2000, str. 18.
(5) Dz.U. L 146 z 4.7.1970, str. 1.
(6) Dz.U. L 328 z 13.12.2000, str. 2.
(7) Dz.U. L 72 z 26.3.1971, str. 2.
(8) Dz.U. L 19 z 4.7.1998, str. 7.
(9) Dz.U. L 121 z 29.4.1989, str. 4.
(10) Dz.U. L 148 z 22.6.2000, str. 34.
(11) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 16.
(12) Dz.U. L 280 z 30.10.1999, str. 43.
(13) Dz.U. L 332 z 28.12.2000, str. 63.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.86.15 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 587/2001 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2461/1999 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1251/1999 w zakresie użytkowania gruntów odłogowanych do produkcji surowców wykorzystywanych we Wspólnocie do wytwarzania produktów nieprzeznaczonych pierwotnie do spożycia przez ludzi |
Data aktu: | 26/03/2001 |
Data ogłoszenia: | 27/03/2001 |
Data wejścia w życie: | 30/03/2001, 01/05/2004 |