uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 53 ust. 2,
po konsultacji z Komitetem powołanym na podstawie art. 147 Traktatu,
po konsultacji z Komitetem ds. Struktury Agrarnej i Rozwoju Wsi,
po konsultacji z Komitetem ds. Rybołówstwa i Sektora Akwakultury,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 39 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 zobowiązuje Państwa Członkowskie do dokonywania korekt finansowych w związku z indywidualnymi i systemowymi nieprawidłowościami poprzez unieważnianie całości lub części wkładu Wspólnoty.
(2) Aby zapewnić jednolite stosowanie tego przepisu w całej Wspólnocie, ustanawia się przepisy dotyczące decydowania o takich korektach oraz sprawozdawstwa Komisji.
(3) Należy ustanowić przepisy dotyczące wielkości korekt finansowych, jakich Komisja może dokonywać na podstawie art. 39 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999, w przypadku kiedy Państwo Członkowskie nie dopełniło swoich obowiązków określonych w art. 39 ust. 1 lub art. 38.
(4) Należy ustanowić szczegółowe przepisy dotyczące postępowania przewidzianego w art. 39 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 i to samo postępowanie powinno się stosować w przypadkach określonych w art. 38 ust. 5 niniejszego rozporządzenia.
(5) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1865/90 z dnia 2 lipca 1990 r. dotyczące odsetek z tytułu płatności przeterminowanych naliczanych w przypadku zalegania ze zwrotem pomocy z funduszy strukturalnych(2) powinno być zmienione. Jednakże przepisy rozporządzenia (EWG) nr 1865/90 powinny nadal obowiązywać w odniesieniu do pomocy przyznanej na okres programów 1994-1999 na podstawie rozporządzenia Rady (EWG) nr 2052/88(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(4).
(6) Niniejsze rozporządzenie nie może naruszać przepisów dotyczących zwrotu pomocy państwa, ustanowionej w art. 14 rozporządzenia Rady (WE) nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE(5).
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Rozwoju i Przekształceń Regionów,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 marca 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Michel BARNIER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 170 z 3.7.1990, str. 35.
(3) Dz.U. L 178 z 12.7.1994, str. 43.
(4) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.
(5) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.
(6) Dz.U. L 63 z 3.3.2001, str. 21.
(7) Dz.U. L 178 z 12.7.1994, str. 43.
(8) Dz.U. L 63 z 3.3.2001, str. 21.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.64.13 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 448/2001 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w zakresie procedury dokonywania korekt finansowych pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych |
Data aktu: | 02/03/2001 |
Data ogłoszenia: | 06/03/2001 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 13/03/2001 |