uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 2000/822/WE z dnia 22 grudnia 2000 r. w sprawie zawarcia Umowy w formie wymiany listów między Wspólnotą Europejską a Republiką Tunezji dotyczącej wzajemnych środków liberalizacyjnych oraz poprawek do protokołów rolniczych do Układu o stowarzyszeniu między Tunezją a WE(1),
uwzględniając rozporządzenie Rady nr 136/66/EWG z dnia 22 września 1966 r. w sprawie ustanowienia wspólnej organizacji rynku olejów i tłuszczów(2), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2826/2000(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja 2000/822/WE wprowadza specjalny program zgodnie z protokołem 1 art. 3 umowy na przywóz do Wspólnoty po zerowej stawce celnej kontyngentu oliwy z oliwek oznaczonej kodami CN 1509 oraz 1510 uzyskanej całkowicie w Tunezji oraz przetransportowanej stamtąd bezpośrednio do Wspólnoty.
(2) Dostawa oliwy z oliwek na rynek Wspólnoty pozwala na rozmieszczenie proponowanej ilości bez ryzyka zakłócenia rynku, pod warunkiem że przywóz nie jest skoncentrowany w krótkim okresie roku gospodarczego, ale w zamian zróżnicowany między styczniem a październikiem; należy ustanowić przepisy dotyczące pozwoleń na przywóz tak, aby były one wystawiane w danym okresie zgodnie z miesięcznym harmonogramem.
(3) W celu rozsądnego zarządzania wspomnianą ilością trzeba stworzyć mechanizm zachęcający podmioty gospodarcze do niezwłocznego zwrotu do agencji wydających pozwolenia, których podmioty gospodarcze nie wykorzystają; niezbędne jest także stworzenie mechanizmu zachęcającego operatorów do zwracania pozwoleń do agencji wydających je po wygaśnięciu ich terminu ważności, tak aby niewykorzystane ilości mogły być wykorzystane ponownie.
(4) Oliwa przywożona z Tunezji nie może przekroczyć danej ilości. Dlatego nie powinna być stosowana tolerancja, określona w art. 8 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1291/2000 z dnia 9 czerwca 2000 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz i przywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(4).
(5) Należy określić specjalne szczegółowe zasady odnoszące się do przywozu. Niezbędne jest szczególnie ustalenie terminu ważności pozwoleń oraz kwoty stosowanego zabezpieczenia, bez względu na przepisy art. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1476/95(5).
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Olejów i Tłuszczów,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 lutego 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 336 z 30.12.2000, str. 92.
(2) Dz.U. L 172 z 30.9.1996, str. 3025/66.
(3) Dz.U. L 328 z 23.12.2000, str. 2.
(4) Dz.U. L 152 z 24.6.2000, str. 1.
(5) Dz.U. L 145 z 29.6.1995, str. 35.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.46.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 312/2001 ustanawiające szczegółowe zasady wnioskowania o przywóz oliwy z oliwek pochodzącej z Tunezji oraz uchylające niektóre przepisy rozporządzeń (WE) nr 1476/95 oraz (WE) nr 1291/2000 |
Data aktu: | 15/02/2001 |
Data ogłoszenia: | 16/02/2001 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 17/02/2001, 01/01/2001 |