KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 259/93 z dnia 1 lutego 1993 r. w sprawie nadzoru i kontroli przesyłania odpadów w obrębie Wspólnoty, do Wspólnoty Europejskiej i poza jej obszar(1), ostatnio zmienione decyzją Komisji nr 1999/816/WE(2), w szczególności jej art. 17 ust. 3,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1420/1999 z dnia 29 kwietnia 1999 r. ustanawiające wspólne zasady i procedury stosowane do wysyłki niektórych rodzajów odpadów do niektórych krajów nienależących do OECD(3), zmienione ostatnio rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1800/2001(4), w szczególności jego art. 3 ust. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W styczniu 2000 r. Komisja przesłała notę werbalną do wszystkich krajów nienależących do OECD (oraz Węgier i Polski, do których nie stosuje się jeszcze decyzja OECD C(92)39 final). Ta nota werbalna miała osiągnąć trzy cele: a) poinformować te kraje o nowych rozporządzeniach Wspólnoty; b) zwrócić się z prośbą o potwierdzenie ich stanowisk określonych w załącznikach do rozporządzenia (WE) nr 1420/1999 i rozporządzenia Komisji (WE) nr 1547/1999 z dnia 12 lipca 1999 r. określających procedury kontrolne na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 259/93, mające zastosowanie do wysyłek niektórych rodzajów odpadów do niektórych krajów, do których nie ma zastosowania decyzja OECD C(92)39 final(5), ostatnio zmienionych rozporządzeniem (WE) nr 1800/2001; i c) uzyskać odpowiedź od tych krajów, które nie odpowiedziały w 1994 r.
(2) Wśród krajów, które odpowiedziały, był Paragwaj, który powiadomił Komisję, że akceptuje przywóz niektórych rodzajów odpadów wymienionych w załączniku II do rozporządzenia (EWG) nr 259/93 bez procedur kontroli. Odnośnie do innych odpadów Paragwaj wskazał, że jego stanowisko pozostaje niezmienione (odpowiedź z dnia 1 marca 2000 r.).
(3) Singapur powiadomił Komisję, że akceptuje przywóz niektórych rodzajów odpadów wymienionych w załączniku II do rozporządzenia (EWG) nr 259/93 bez procedur kontroli lub też zgodnie z procedurą odnoszącą się do odpadów wymienionych w załączniku III do tego samego rozporządzenia ("pomarańczowa procedura"). Odnośnie do innych odpadów Singapur wskazał, że jego stanowisko pozostaje niezmienione (odpowiedź z dnia 4 stycznia 2001 r.).
(4) Zgodnie z art. 17 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 259/93 komitet powołany na mocy art. 18 dyrektywy Rady 75/442/EWG z dnia 15 lipca 1975 r. w sprawie odpadów(6), ostatnio zmienionej decyzją Komisji nr 96/350/WE(7), został powiadomiony o urzędowym wniosku Singapuru dnia 11 stycznia 2001 r. oraz o urzędowym wniosku Paragwaju dnia 8 lutego 2001 r.
(5) W celu uwzględnienia nowej sytuacji tych krajów konieczna jest jednoczesna zmiana rozporządzenia (WE) nr 1420/1999 i rozporządzenia (WE) nr 1547/1999.
(6) Odnośnie do Kamerunu konieczna jest zmiana sekcji GA załącznika A do rozporządzenia (WE) nr 1420/1999 w celu zapewnienia spójności z rozporządzeniem (WE) nr 1547/1999.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 18 dyrektywy 75/442/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 16 listopada 2001 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Pascal LAMY |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 30 z 6.2.1993, str. 1.
(2) Dz.U. L 316 z 10.12.1999, str. 45.
(3) Dz.U. L 166 z 1.7.1999, str. 6.
(4) Dz.U. L 244 z 14.9.2001, str. 19.
(5) Dz.U. L 185 z 17.7.1999, str. 1.
(6) Dz.U. L 194 z 25.7.1975, str. 39.
(7) Dz.U. L 135 z 6.6.1996, str. 32.
ZAŁĄCZNIKI