uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1254/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny(1), w szczególności jego art. 29 ust. 2 i art. 41,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu uzyskania danych statystycznych dotyczących stosowania różnych kontyngentów taryfowych, przywozu niepreferencyjnego oraz pochodzenia przywożonych produktów, art. 6b i 6c rozporządzenia Komisji (WE) nr 1445/95 z dnia 26 czerwca 1995 r. w sprawie zasad stosowania pozwoleń na przywóz i na wywóz w sektorze wołowiny i cielęciny(2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1659/2000(3), przewidują złożenie zabezpieczenia finansowego dla wszystkich pozwoleń na przywóz, których kwota zabezpieczenia jest większa niż 5 EUR oraz utratę powyższego zabezpieczenia w przypadku niewskazania kraju pochodzenia na pozwoleniu na przywóz lub na wyciągach z pozwoleń.
(2) Artykuł 15 ust. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1291/2000 z dnia 9 czerwca 2000 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i na wywóz oraz świadectw o wcześniejszym wyznaczeniu refundacji dla produktów rolnych(4), które zastępuje rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3719/88 z dnia 16 listopada 1988 r. ustanawiające wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i na wywóz oraz świadectw o wcześniejszym wyznaczeniu refundacji dla produktów rolnych(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1127/1999(6), powiększa z 5 do 60 EUR maksymalną kwotę, w przypadku której nie jest wymagane zabezpieczenie pozwolenia. Zastosowanie powyższej nowej wartości w sektorze wołowiny i cielęciny powinno przyczynić się do niezwracania znacznych ilości pozwoleń na przywóz do agencji wydającej, a w rezultacie do powstawania braków w danych statystycznych dotyczących tego sektora. Stąd powyższy przepis powinien zostać uchylony poprzez zastosowanie poprzedniego progu 5 EUR.
(3) Artykuł 15 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1291/2000 powiększa w konsekwencji, ze 100 do 500 EUR, maksymalną kwotę, w przypadku której Państwa Członkowskie posiadają prawo niewymagania, pod pewnymi warunkami, składania zabezpieczenia. Ponieważ rozporządzenie (WE) nr 1445/95 odstępuje z powodów statystycznych od poprzedniego postanowienia, zawartego w rozporządzeniu (EWG) nr 3719/88, w tej sprawie powinno się odstąpić również od nowego przepisu, podobnie jak od art. 5 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu zabezpieczeń finansowych na produkty rolne(7), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1932/1999(8).
(4) Na mocy czwartego akapitu art. 35 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1291/2000 powiększa się z 5 do 60 EUR maksymalną kwotę, do której zabezpieczenie finansowe (jakie ulegałoby przepadkowi w odniesieniu do danego pozwolenia lub świadectwa) ma być zwolnione w całości przez Państwo Członkowskie. Powyższe postanowienie pociąga za sobą powstanie nieuniknionego ryzyka niezwracania pewnej liczby pozwoleń na przywóz, lub powstania sytuacji, gdy na niektórych zwracanych pozwoleniach kraj pochodzenia nie zostanie wskazany. Oznacza to, że dane statystyczne dotyczące sektora wołowiny i cielęciny byłyby niekompletne. Zatem powyższy przepis powinien zostać uchylony poprzez stosowanie poprzedniej kwoty minimalnej 5 EUR.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wołowiny i Cielęciny,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 5 stycznia 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 21.
(2) Dz.U. L 143 z 27.6.1995, str. 35.
(3) Dz.U. L 192 z 28.7.2000, str. 19.
(4) Dz.U. L 152 z 24.6.2000, str. 1.
(5) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.
(6) Dz.U. L 135 z 29.5.1999, str. 48.
(7) Dz.U. L 205 z 3.8.1985, str. 5.
(8) Dz.U. L 240 z 10.9.1999, str. 11.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.3.9 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 24/2001 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1445/95 w sprawie zasad stosowania pozwoleń na przywóz i na wywóz w sektorze wołowiny i cielęciny |
Data aktu: | 05/01/2001 |
Data ogłoszenia: | 06/01/2001 |
Data wejścia w życie: | 09/01/2001, 01/05/2004 |