do publikacji ogłoszeń o zamówieniach publicznych)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 29 października 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/50/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. odnoszącą się do koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na usługi(1), zmienioną dyrektywą 97/52/WE(2), a w szczególności jej art. 22, dyrektywę Rady 93/36/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy(3), zmienioną dyrektywą 97/52/WE, a w szczególności jej art. 14, dyrektywę Rady 93/37/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącą koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane(4), zmienioną dyrektywą 97/52/WE, a w szczególności jej art. 35 ust. 2 i dyrektywę Rady 93/38/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji(5), zmienioną dyrektywą 98/4/WE(6), a w szczególności jej art. 39 ust. 2 i art. 40 ust. 2 i 3
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywy 92/50/EWG, 93/36/EWG, 93/37/EWG i 93/38/EWG ustanawiają obowiązek publikowania ogłoszeń o zamówieniach w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich w ramach procedur, które objęte są zakresem ich zastosowania oraz określają kategorie informacji, które powinny zawierać takie ogłoszenia; dyrektywy te ustalają także "wzory ogłoszeń", zgodnie z którymi należy sporządzać ogłoszenia; zobowiązanie to wynika z art. 9 ust. 4 dyrektywy 93/36/EWG, art. 11 ust. 6 dyrektywy 93/37/EWG, art. 17 ust.1 dyrektywy 92/50/EWG, art. 21 ust.1 i 4, art. 22 ust. 2 i art. 24 ust.1 dyrektywy 93/38/EWG.
(2) Komisja przyjęła zalecenie (91/561/EWG) w dniu 24 października 1991 r.(7) oraz komunikat w dniu 30 grudnia 1992 r.(8); zaleca w nich stosowanie określonych wzorów ogłoszeń o zamówieniach na dostawy i roboty budowlane. Wzory te różnią się od wzorów ogłoszeń zawartych w załącznikach do powyższych dyrektyw.
(3) Wzory określone w tych dyrektywach wymagają obecnie modyfikacji w celu uproszczenia stosowania reguł dotyczących ogłoszeń, przy ich jednoczesnym dostosowaniu do środków elektronicznych rozwiniętych jako część systemu informatycznego dotyczącego zamówień publicznych (SIMAP), zapoczątkowanego przez Komisję Europejską we współpracy z Państwami Członkowskimi. Ponadto, stosowanie standardowych formularzy i ewentualne stosowanie Wspólnego Słownika Zamówień (Common Procurement Vocabulary -CPV) ułatwi dostęp do informacji oraz przyczyni się do zwiększenia przejrzystości zamówień. Dla celów jasności, wskazane jest zastąpienie wyżej wymienionych załączników standardowymi formularzami.
(4) Środki określone w niniejszej dyrektywie są zgodne z opiniami zarówno Komitetu Doradczego ds. Zamówień Publicznych, jak i Komitetu Doradczego ds. Zamówień Telekomunikacyjnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 września 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Frederik BOLKESTEIN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 209 z 24.07.1992, str. 1.
(2) Dz.U. L 328 z 28.11.1997, str. 1.
(3) Dz.U. L 199 z 9.08.1993, str. 1.
(4) Dz.U. L 199 z 9.08.1993, str. 54.
(5) Dz.U. L 199 z 9.08.1993, str. 84.
(6) Dz.U. L 101, z 1.04.1998, str. 1.
(7) Dz.U. L 305, z 6.11.1991, str. 19.
(8) Obwieszczenie Komisji Europejskiej dotyczące formularzy, jakie powinny być stosowane przez organy zamawiające, których dotyczy wejście w życie dyrektywy 90/531/EWG (Dz.U. S 252 A, z 30.12.1992, str. 1).
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.285.1 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2001/78/WE zmieniająca załącznik IV do dyrektywy Rady 93/36/EWG, załączniki IV, V i VI do dyrektywy Rady 93/37/EWG, załączniki III i IV do dyrektywy Rady 92/50/EWG, zmienione dyrektywą 97/52/WE oraz załączniki od XII do XV, XVII i XVIII do dyrektywy Rady 93/38/EWG, zmienione dyrektywą 98/4/WE |
Data aktu: | 13/09/2001 |
Data ogłoszenia: | 29/10/2001 |
Data wejścia w życie: | 18/11/2001, 01/05/2004 |