Decyzja 2001/697/WE dotycząca niewłączenia chlorfenapyru do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG

DECYZJA KOMISJI
z dnia 5 września 2001 r.
dotycząca niewłączenia chlorfenapyru do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG

(notyfikowana jako dokument nr C(2001) 2617)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2001/697/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 19 września 2001 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2001/49/WE(2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG (zwanej dalej dyrektywą) Hiszpania otrzymała dnia 7 lipca 1995 r. wniosek od Cyanamid (wnioskodawca) o włączenie substancji czynnej chlorfenapyr do załącznika I do dyrektywy.

(2) Zgodnie z przepisami art. 6 ust. 3 dyrektywy Komisja potwierdziła w swojej decyzji 96/521/WE(3), że przedłożona dokumentacja dotycząca chlorfenapyru może być uważana za spełniającą zasadniczo wymogi załącznika II dotyczące danych i informacji i załącznika III do dyrektywy w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających tę substancję czynną.

(3) Zgodnie z art. 5 ust. 1 dyrektywy substancja czynna powinna zostać włączona do załącznika I na okres nieprzekraczający 10 lat, jeżeli można oczekiwać, że ani stosowanie, ani pozostałości środka ochrony roślin zawierającego tę substancję czynną nie będą miały żadnego szkodliwego wpływu na zdrowie ludzi lub zwierząt lub na wody gruntowe, ani żadnego niedopuszczalnego wpływu na środowisko.

(4) W odniesieniu do chlorfenapyru wpływ na zdrowie ludzi i na środowisko został poddany ocenie, zgodnie z przepisami art. 6 ust. 2 i 4 dyrektywy, w zakresie zastosowań proponowanych przez wnioskodawcę. Hiszpania działająca jako wyznaczone Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy przedstawiła Komisji dnia 30 listopada 1998 r. projekt sprawozdania z oceny, dotyczącego substancji.

(5) Po otrzymaniu sprawozdania Państwa Członkowskiego pełniącego rolę sprawozdawcy Komisja podjęła konsultacje z ekspertami z Państw Członkowskich, jak również z wnioskodawcą Cyanamid, jak to przewiduje art. 6 ust. 4 dyrektywy.

(6) Sprawozdanie z oceny, przygotowane przez Hiszpanię, zostało poddane przeglądowi przez Państwa Członkowskie i Komisję w ramach Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin. Przegląd ten zakończono dnia 27 kwietnia 2001 r. w formie sprawozdania kontrolnego Komisji dotyczącego chlorfenapyru.

(7) Oceny dokonane na podstawie przedłożonych informacji wywołały dalsze pytania, w szczególności w odniesieniu do losu i zachowania się substancji w środowisku.

(8) Wnioskodawca poinformował Komisję i Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy o tym, że nie zamierza dłużej uczestniczyć w programie pracy w odniesieniu do tej substancji czynnej i dlatego nie zostaną przedłożone dalsze informacje.

(9) Dlatego nie jest możliwe włączenie tej substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG.

(10) Szczególny termin na zbycie, składowanie, wprowadzenie do obrotu i zużycie istniejących zapasów środków ochrony roślin zawierających chlorfenapyr nie jest konieczny w odniesieniu do tej substancji czynnej, ponieważ jedynie Belgia udzieliła tymczasowego zezwolenia dla tej substancji czynnej. Belgia wskazała, że to zezwolenie obecnie wygasło, a substancja czynna nie była nigdy skutecznie wprowadzona do obrotu w Belgii.

(11) Niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla jakiegokolwiek działania, które Komisja może podjąć na późniejszym etapie w odniesieniu do tej substancji czynnej w ramach dyrektywy Rady 79/117/EWG(4).

(12) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Chlorfenapyr nie zostaje włączony jako substancja czynna do załącznika I dyrektywy 91/414/EWG.

Artykuł  2

Państwa Członkowskie zapewnią, aby od daty przyjęcia niniejszej decyzji żadne tymczasowe zezwolenia na środki ochrony roślin zawierające chlorfenapyr nie były udzielane, jak przewidziano w art. 8 ust. 1 dyrektywy 91/414/EWG.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 5 września 2001 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 176 z 29.6.2001, str. 61.

(3) Dz.U. L 220 z 30.8.1996, str. 21.

(4) Dz.U. L 33 z 8.2.1979, str. 36.

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2001.249.19

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2001/697/WE dotycząca niewłączenia chlorfenapyru do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG
Data aktu: 05/09/2001
Data ogłoszenia: 19/09/2001