Decyzja 2001/651/WE ustanawiająca typowe odchylenie, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle przywożonym z Nowej Zelandii na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwarcia kontyngentów taryfowych dla mleka i przetworów mlecznych oraz uchylająca decyzję 2000/432/WE

DECYZJA KOMISJI
z dnia 21 sierpnia 2001 r.
ustanawiająca typowe odchylenie, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle przywożonym z Nowej Zelandii na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwarcia kontyngentów taryfowych dla mleka i przetworów mlecznych oraz uchylająca decyzję 2000/432/WE

(notyfikowana jako dokument nr C(2001) 2175)

(2001/651/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 25 sierpnia 2001 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1670/2000(2),

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1374/98 z dnia 29 czerwca 1998 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwierania kontyngentów taryfowych na mleko i przetwory mleczne(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 594/2001(4), w szczególności jego art. 9 ust. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik XI do rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawia procedurę weryfikacji zawartości tłuszczu w maśle pochodzącym z Nowej Zelandii, przeznaczonym do swobodnego obrotu na rynku Wspólnoty w ramach bieżącego kontyngentu dostępu ustalonego pod nr porządkowym 35 załącznika I do tego rozporządzenia. Procedura ta opiera się na kryteriach statystycznych. Kluczowym jej elementem jest wykorzystanie typowego odchylenia, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle wytworzonym zgodnie z określoną specyfikacją w wyznaczonym zakładzie produkcyjnym i znanego z góry organom kontroli w Państwach Członkowskich, w których przedstawione jest zgłoszenie o dopuszczeniu masła do swobodnego obrotu we Wspólnocie.

(2) W liście z dnia 1 czerwca 2000 r. Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (MAF Food) przy Ministerstwie Rolnictwa i Leśnictwa Nowej Zelandii poinformował Komisję o typowym odchyleniu, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle wytworzonym według specyfikacji kupna dla każdego produktu produkowanego w sześciu zakładach produkcyjnych zgodnie z art. 28 ust. 1 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 1374/98. Na podstawie art. 9 ust. 9 tego rozporządzenia, typowe odchylenie w standardowych warunkach wytwarzania zostało zatwierdzone decyzją Komisji 2000/432/WE(5).

(3) W liście z dnia 29 września 2000 r. Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności przy Ministerstwie Rolnictwa i Leśnictwa Nowej Zelandii poinformował Komisję o poddaniu korekcie typowego odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania zawartości tłuszczu w maśle wytworzonym według specyfikacji kupna dla każdego produktu produkowanego w pięciu zakładach produkcyjnych zgodnie z art. 28 ust. 1 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 1374/98. Ze względu na to, że kluczowy element tego typowego odchylenia nie został wzięty pod uwagę, procedura obliczeniowa użyta dla wyznaczenia typowego odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania dla każdego produktu została skorygowana. Dodatkowo, jeden z sześciu wyżej wspomnianych zakładów produkcyjnych nie prowadzi już produkcji masła w ramach bieżącego kontyngentu dostępu. Skorygowane liczby były przedmiotem weryfikacji oraz późniejszych dyskusji z przedstawicielami władz Nowej Zelandii, które ostatecznie doprowadziły do potwierdzenia przez władze Nowej Zelandii, w liście z dnia 20 lipca 2001 r., liczb uprzednio podanych.

(4) Zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 9 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1374/98, podane skorygowane typowe odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania powinny zostać zatwierdzone i komunikowane Państwom Członkowskim, a ich wejście w życie powinno zostać ustalone na dzień 22 sierpnia 2001 r. W tym samym czasie, dla zapewnienia przejrzystości, decyzja 2000/432/WE powinna zostać uchylona,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zatwierdza się typowe odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania podane Komisji przez Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności przy Ministerstwie Rolnictwa i Leśnictwa Nowej Zelandii w liście z dnia 29 września 2000 r. oraz wymienione w Załączniku do niniejszej decyzji. Stosuje się je w odniesieniu do przywozu masła, dla którego świadectwa IMA 1 zostały wydane po dniu 22 sierpnia 2001 r.

Artykuł  2

Decyzja 2000/432/WE traci moc.

Decyzja ta zostaje utrzymana w mocy w odniesieniu do przywozu masła, dla którego świadectwa IMA 1 zostały wydane przed dniem 22 sierpnia 2001 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 sierpnia 2001 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.

(2) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 10.

(3) Dz.U. L 185 z 30.6.1998, str. 21.

(4) Dz.U. L 88 z 20.3.2001, str. 7.

(5) Dz.U. L 170 z 11.7.2000, str. 16.

ZAŁĄCZNIK 1

Typowe odchylenia, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle wytwarzanym w Nowej Zelandii, przeznaczonym do dopuszczenia do swobodnego obrotu na rynku Wspólnoty w ramach bieżącego kontyngentu określonego pod numerem 09.4589 w załączniku III.A do rozporządzenia (WE) nr 2535/2001

Nazwa zakładu Numer zakładu w rejestrze Numer specyfikacji Typowe odchylenie w standardowych warunkach wytwarzania
Fonterra Ltd Kauri 7172 0905 0,160
Fonterra Ltd Te Awamutu 5572 0081 0,175
0084 0,173
Fonterra Ltd Takaka 4672 0081 0,172
0084 0,172
Westland Cooperative Dairy 143 0081 0,170
Co. Ltd 0084 0,170
Fonterra Ltd Whareroa 4772 0081 0,175
0084 0,175
1 Załącznik:

-zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2002/667/WE z dnia 13 sierpnia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.227.51) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 sierpnia 2002 r.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2004/584/WE z dnia 26 lipca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.255.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2001.229.24

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2001/651/WE ustanawiająca typowe odchylenie, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle przywożonym z Nowej Zelandii na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwarcia kontyngentów taryfowych dla mleka i przetworów mlecznych oraz uchylająca decyzję 2000/432/WE
Data aktu: 21/08/2001
Data ogłoszenia: 25/08/2001
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 25/08/2001