uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2001/236/WE(2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG (zwanej dalej "dyrektywą") Francja otrzymała wniosek w dniu 26 października 1995 r. od Du Pont de Nemours SAS, ("wnioskodawca") o włączenie substancji czynnej DPX KE 459 (flupyrsulfuron metylowy) do załącznika I do dyrektywy.
(2) Zgodnie z przepisami art. 6 ust. 3 dyrektywy Komisja potwierdziła w swojej decyzji 97/164/WE(3), iż dokumentacja przedłożona dla flupyrsulfuronu metylowego może być uznana za zasadniczo spełniającą wymogi dotyczące danych i informacji z załącznika II oraz w odniesieniu do środka ochrony roślin zawierającego tę substancję czynną z załącznika III do dyrektywy.
(3) Wpływ flupyrsulfuronu metylowego na zdrowie ludzi i zwierząt oraz środowisko został poddany ocenie przez Francję, działającej jako wyznaczone Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy zgodnie z art. 6 ust. 2 i 4 dyrektywy, w odniesieniu do zastosowań proponowanych przez wnioskodawcę Francja przedłożyła Komisji swój projekt sprawozdania z oceny dotyczący tej substancji w dniu 2 grudnia 1997 r.
(4) Dokumentacja oraz informacje pochodzące z przeglądu flupyrsulfuronu metylowego zostały również przedłożone Komitetowi Naukowemu ds. Roślin w dniu 15 lipca 1999 r. w celu wydania opinii. Komitet przedstawił swoja opinię w dniu 20 listopada 2000 r.(4).
(5) W świetle tych badań okazało się, że można oczekiwać, iż środki ochrony roślin zawierające flupyrsulfuron metylowy zasadniczo spełniają wymogi ustanowione w art. 5 ust. 1 i 3 dyrektywy, w szczególności w odniesieniu do zastosowań, które zostały zbadane przez Komisję i wyszczególnione w jej sprawozdaniu kontrolnym. Dlatego właściwe jest włączenie jej do załącznika I do dyrektywy w celu zapewnienia możliwości udzielania zezwolenia w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających ją, we wszystkich Państwach Członkowskich, zgodnie z dyrektywą.
(6) Po włączeniu niezbędny jest rozsądny okres, który pozwoliłby Państwom Członkowskim na wprowadzenie w życie przepisów niniejszej dyrektywy oraz w szczególności na poddanie przeglądowi tymczasowych udzielonych zezwoleń na środki ochrony roślin zawierające flupyrsulfuron metylowy, które powinny być zastąpione zezwoleniami udzielonymi na mocy art. 4 dyrektywy 91/414/EWG. Dłuższy okres może być również wymagany dla środków ochrony roślin zawierających flupyrsulfuron metylowy oraz inne substancje czynne włączone do załącznika I.
(7) Sprawozdanie kontrolne jest niezbędne Państwom Członkowskim do prawidłowego wprowadzenia w życie kilku sekcji jednolitych zasad, ustanowionych w załączniku VI do dyrektywy, które odnoszą się oceny danych przedłożonych do celów włączenia substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy. Dlatego właściwe jest zapewnienie dostępu do ukończonego sprawozdania kontrolnego (z wyjątkiem informacji poufnych w rozumieniu art. 14 dyrektywy) lub udostępnianie go przez Państwa Członkowskie do konsultacji z wszystkimi zainteresowanymi stronami.
(8) Jeśli to sprawozdanie kontrolne zostanie zaktualizowane w celu uwzględnienia rozwoju naukowo-technicznego, warunki włączenia flupyrsulfuronu metylowego do załącznika I do dyrektywy powinny także zostać zmienione zgodnie z procedurą określoną w dyrektywie.
(9) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin, przedstawioną w dniu 27 kwietnia 2001 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 113 z 24.4.2001, str. 5.
(3) Dz.U. L 64 z 5.3.1997, str. 17.
(4) Opinia Komitetu Naukowego ds. Roślin dotycząca oceny flupyrsulfuronu metylowego w kontekście dyrektywy 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin. SCP/ FLUPYR/002, final z dnia 11 grudnia 2000 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.176.61 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2001/49/WE zmieniająca załącznik I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin, w celu włączenia DPX KE 459 (flupyrsulfuron metylowy) jako substancji czynnej |
Data aktu: | 28/06/2001 |
Data ogłoszenia: | 29/06/2001 |
Data wejścia w życie: | 01/07/2001, 01/05/2004 |