uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1251/1999 z dnia 17 maja 1999 r. ustanawiające system wsparcia producentów niektórych roślin uprawnych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1038/2001(2), w szczególności jego art. 9,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3508/92 z dnia 27 listopada 1992 r. ustanawiające zintegrowany system zarządzania i kontroli niektórych wspólnotowych systemów pomocy(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 495/2001(4), w szczególności jego art. 12,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2316/1999(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 556/2001(6), ustanawia szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1251/1999 w zakresie warunków przyznawania płatności obszarowych w odniesieniu do niektórych roślin uprawnych i określa zasady regulujące odłogowanie.
(2) Artykuł 3 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 2316/1999 stanowi, że dane obszary muszą być uprawiane, w warunkach normalnego wzrostu, co najmniej do początku kwitnienia lub do 30 czerwca w przypadku niektórych upraw, do czasu następującego po stadium dojrzałości mlecznej w przypadku roślin o wysokiej zawartości białka oraz przez co najmniej 10 dni po ustaniu kwitnienia w przypadku konopi.
Z doświadczenia wynika, że w pewnych przypadkach, wskutek wyjątkowych warunków pogodowych, rośliny uprawne normalnie uprawiane nie osiągają tych terminów. Aby dochody farmerów w mniejszym stopniu zależały od warunków pogodowych, takie obszary pod pewnymi warunkami powinny nadal kwalifikować się do pomocy.
(3) W celu zapobieżenia wypłat pomocy w odniesieniu do traw na kiszonki, na mocy różnych środków, uprawiane działki zarejestrowane pod produkcję kwalifikowanego materiału siewnego zgodnie z dyrektywą Rady 66/401/EWG z dnia 14 czerwca 1966 r. w sprawie obrotu materiałem siewnym roślin pastewnych(7), ostatnio zmienioną dyrektywą 98/96/WE(8), nie powinny się kwalifikować do płatności obszarowych.
(4) Rozporządzenie (WE) nr 1038/2001 pozwala producentom ekologicznym na wykorzystanie uprawy roślin strączkowych na obszarach odłogowanych. Należy określić zarówno takie uprawy, jak i zasady regulujące przyznawanie pomocy.
(5) Jeżeli wszyscy producenci mają skorzystać z możliwości przewidzianej w rozporządzeniu (WE) nr 1038/2001, musi być ustalony nowy termin zmiany wniosków o płatności obszarowe, przewidziany w art. 4 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3887/92(9), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2721/2000(10).
(6) Rozporządzenie Rady (WE) nr 823/2001 z dnia 24 kwietnia 2001 r., zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 738/93 zmieniające środki przejściowe regulujące wspólną organizację rynku zbóż i ryż u w Portugalii, przewidziane rozporządzeniem (EWG) nr 3653/90(11), utrzymuje na rok gospodarczy 2001/02 stawkę pomocy specjalnej stosowaną w 2000/01 r. W celu spójności powinien zostać skorygowany dodatek do pomocy za obowiązkowe odłogowanie w Portugalii, ustalony rozporządzeniem (WE) nr 2316/1999.
(7) Nowa odmiana lnu uprawianego na włókno może zostać uznana za kwalifikującą się do pomocy. Powinna zostać dodana do wykazu odmian uprawnionych w ramach systemu pomocy określonego w załączniku XII do rozporządzenia (WE) nr 2316/1999.
(8) Aby dopuścić tę nową odmianę do wykorzystania w roku gospodarczym 2001/02, powinna ona zostać włączona do wykazu, z mocą wsteczną od dnia 15 maja 2001 r., zgodnie z art. 7a ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 2316/1999.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż oraz Komitetu Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 czerwca 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 145 z 31.5.2001, str. 16.
(3) Dz.U. L 355 z 5.12.1992, str. 1.
(4) Dz.U. L 72 z 14.3.2001, str. 6.
(5) Dz.U. L 280 z 30.10.1999, str. 43.
(6) Dz.U. L 82 z 22.3.2001, str. 13.
(7) Dz.U. 125 z 11.7.1966, str. 2298/66.
(8) Dz.U. L 25 z 1.2.1999, str. 27.
(9) Dz.U. L 391 z 31.12.1992, str. 36.
(10) Dz.U. L 314 z 14.12.2000, str. 8.
(11) Dz.U. L 120 z 28.4.2001, str. 2.
(12) Dz.U. L 198 z 22.7.1991, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.157.8 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1157/2001 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2316/1999 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1251/1999 ustanawiającego system wsparcia producentów niektórych roślin uprawnych i uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 3887/92 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli dla niektórych wspólnotowych systemów pomocy |
Data aktu: | 13/06/2001 |
Data ogłoszenia: | 14/06/2001 |
Data wejścia w życie: | 15/05/2001, 01/05/2004, 01/07/2002, 17/06/2001, 01/07/2001 |