uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2202/96 z dnia 28 października 1996 r. wprowadzające wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych(1) ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2699/2000(2), w szczególności jego art. 2 ust. 2, art. 3 ust. 4 i art. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 2202/96 ustanawia system pomocy dla organizacji producentów, które dostarczają do przetwórstwa niektórych owoców, zbieranych na terenie Wspólnoty, wymienionych w art. 1 niniejszego rozporządzenia.
(2) W celu jednakowego stosowania systemu, powinny zostać określone lata gospodarcze i równoważne okresy dla owoców cytrusowych.
(3) System pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych oparty jest na umowach między uznanymi lub wstępnie uznanymi organizacjami producentów na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2200/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 911/2001(4), z jednej strony a przetwórcami z drugiej strony. W pewnych okolicznościach organizacje producentów mogą działać w charakterze przetwórców. Dla celów stosowania systemu pomocy należy określić rodzaje i czas obowiązywania umów oraz dane, które powinny być w nich zawarte.
(4) Dla każdego z produktów określonych w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 2202/96, umowy muszą być zawarte przed daną datą, aby organizacje producentów mogły sporządzić swoje plany i zagwarantować przetwórcom stałe dostawy surowców. W celu zapewnienia najlepszej efektywności systemu, strony takich umów powinny jednakże być upoważnione do dokonywania w nich zmian wynikających z dostosowania pierwotnie ustalonych ilości do danej granicy.
(5) W celu usprawnienia funkcjonowania systemu, władze powinny znać wszystkie organizacje producentów wprowadzające na rynek produkcję swoich członków, członków innych organizacji producentów oraz producentów indywidualnych, którzy chcą korzystać z systemu pomocy. Przetwórcy podpisujący umowy z tymi organizacjami producentów powinni przesyłać władzom wymagane informacje w celu zapewnienia, że system funkcjonuje poprawnie.
(6) Istnieje ścisłe powiązanie między surowcem dostarczanym do przetwórstwa a uzyskiwanym produktem gotowym. Dlatego surowiec powinien spełniać określone minimalne wymogi.
(7) Wnioski o pomoc dla każdego produktu muszą zawierać wszelkie informacje niezbędne do sprawdzenia ich zgodności z informacjami zawartymi w umowie.
(8) W celu zapewnienia, że system pomocy jest stosowany prawidłowo, organizacje producentów i przetwórcy muszą przekazywać właściwe informacje i uaktualniać stosowną dokumentację, a także określać w szczególności obszary uprawy pomarańcz, małych owoców cytrusowych, cytryn, grejpfrutów i pomelo, na podstawie rozporządzenia Rady (EWG) nr 3508/92 z dnia 27 listopada 1992 r. ustanawiającego zintegrowany system zarządzania i kontroli niektórych wspólnotowych systemów pomocy(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 495/2001(6) oraz rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 3887/92 z dnia 23 grudnia 1992 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli(7), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2721/2000(8), w celach wszelkich inspekcji i kontroli uważanych za niezbędne.
(9) Dla celów zarządzania systemem pomocy, należy ustanowić procedury kontroli bezpośredniej i dokumentacyjnej w odniesieniu do dostaw i przetwórstwa, kontrole muszą obejmować wystarczająco reprezentatywną ilość wniosków o pomoc i muszą być ustanowione pewne kary dla organizacji producentów i przetwórców, którzy naruszają przepisy, w szczególności poprzez przedstawianie fałszywych deklaracji, poprzez niedotrzymywanie warunków umów lub poprzez nieprzetworzenie dostarczonych produktów.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu mają zastąpić środki ustanowione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1169/97 z dnia 26 czerwca 1997 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 wprowadzającego wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych(9), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2729/1999(10). Rozporządzenie to traci moc.
(11) Komitet Zarządzający ds. Owoców i Warzyw nie wydał opinii w terminie ustalonym przez swojego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 maja 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 49.
(2) Dz.U. L 311 z 12.12.2000, str. 9.
(3) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1.
(4) Dz.U. L 129 z 11.5.2001, str. 3.
(5) Dz.U. L 355 z 5.12.1992, str. 1.
(6) Dz.U. L 72 z 14.3.2001, str. 6.
(7) Dz.U. L 391 z 31.12.1992, str. 36.
(8) Dz.U. L 314 z 14.12.2000, str. 8.
(9) Dz.U. L 169 z 27.6.1997, str. 15.
(10) Dz.U. L 328 z 22.12.1999, str. 35.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.150.6 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1092/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 wprowadzającego wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych |
Data aktu: | 30/05/2001 |
Data ogłoszenia: | 06/06/2001 |
Data wejścia w życie: | 09/06/2001 |