(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 29 listopada 2000 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r. odnoszącą się do homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/7/WE(2), w szczególności jej art. 16,
uwzględniając dyrektywę Rady 93/29/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie identyfikacji urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych(3), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 93/29/EWG jest jedną z oddzielnych dyrektyw, na podstawie której prowadzi się procedurę homologacyjną Wspólnoty, wprowadzoną dyrektywą 92/61/EWG. Do dyrektywy tej stosuje się przepisy dyrektywy 92/61/EWG odnoszące się do systemów, części składowych oraz odrębnych urządzeń technicznych pojazdów.
(2) Rozwój technologiczny pozwala obecnie dostosować dyrektywę 93/29/EWG do postępu technicznego. W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania pełnego systemu homologacyjnego, dlatego niezbędne jest wyjaśnienie oraz uzupełnienie niektórych przepisów danej dyrektywy.
(3) W tym celu wymagania dotyczące oznaczania i identyfikacji niektórymi symbolami powinny być ujednolicone z przepisami dyrektywy Rady 78/316/EWG z dnia 21 grudnia 1977 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do wyposażenia wnętrza pojazdów silnikowych (oznaczania urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników)(4), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 93/91/EWG(5), oraz niektóre informacje zawarte w dokumencie informacyjnym powinny być wyjaśnione.
(4) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego na podstawie art. 13 dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(6), ostatnio zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/40/WE(7),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 listopada 2000 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Erkki LIIKANEN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 72.
(2) Dz.U. L 106 z 3.5.2000, str. 1.
(3) Dz.U. L 188 z 29.7.1993, str. 1.
(4) Dz.U. L 81 z 28.3.1978, str. 3.
(5) Dz.U. L 284 z 19.11.1993, str. 25.
(6) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(7) Dz.U. L 203 z 10.8.2000, str. 9.
..................................................Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................