(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 29 listopada 2000 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2000/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 16,
uwzględniając dyrektywę Rady 93/92/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej w dwu- lub trzykołowych pojazdach silnikowych(3), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 93/92/EWG jest jedną z oddzielnych dyrektyw we wspólnotowej procedurze homologacji typu wprowadzonej dyrektywą 92/61/EWG. Do dyrektywy tej stosuje się przepisy dyrektywy 92/61/EWG odnoszące się do układów, części oraz oddzielnych zespołów technicznych pojazdów.
(2) Rozwój technologiczny pozwala obecnie na dostosowanie dyrektywy 93/92/EWG do postępu technicznego. W celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania całości systemu homologacji typu, konieczne jest wyjaśnienie lub uzupełnienie niektórych przepisów wymienionej dyrektywy.
(3) W tym celu ustala się, że urządzenia oświetleniowe homologowane dla pojazdów kategorii M1 i N1, zgodnie z odpowiednimi dyrektywami, mogą również być instalowane w dwu- lub trzykołowych pojazdach silnikowych. Należy również zapewnić możliwość nieobowiązkowego instalowania przednich świateł przeciwmgielnych, tylnych świateł przeciwmgielnych, świateł cofania oraz świateł awaryjnych w trzykołowych motorowerach i lekkich pojazdach czterokołowych; dyrektywa 93/92/EWG powinna zostać uzupełniona o właściwe instrukcje instalowania tych urządzeń; teksty niektórych punktów wersji angielskiej i niderlandzkiej powinny zostać ujednolicone z odpowiednimi wersjami w pozostałych językach.
(4) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego w art. 13 dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(4), ostatnio zmienionej dyrektywą 2000/40/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(5),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 listopada 2000 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Erkki LIIKANEN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 72.
(2) Dz.U. L 106 z 3.5.2000, str. 1.
(3) Dz.U. L 311 z 14.12.1993, str. 1.
(4) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(5) Dz.U. L 203 z 10.8.2000, str. 9.