uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2000/50/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3600/92 z dnia 11 grudnia 1992 r. ustanawiające szczegółowe zasady realizacji pierwszego etapu programu prac, określonego w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1972/1999(4), określa zasady ponownej oceny 90 substancji czynnych wprowadzonych już do obrotu po upływie dwóch lat od ogłoszenia dyrektywy 91/414/EWG, których ponowna ocena uznana została za priorytetową. Ocena ta została zorganizowana przez Komisję w ramach wspólnego i skoordynowanego programu ustanowionego w rozporządzeniu, w ramach którego Państwa Członkowskie podejmują szczególne zadania, przyczyniając się do dokonania oceny naukowo-technicznej, która jest podstawą do podejmowania decyzji regulacyjnych na poziomie wspólnotowym.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 451/2000 z dnia 28 lutego 2000 r. ustanawiające szczegółowe zasady realizacji drugiego i trzeciego etapu programu prac, określonego w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG(5) ustanawia szczegółowe zasady realizacji drugiego i trzeciego etapu programu prac.
(3) Doświadczenie wskazuje, że decyzja o ewentualnym włączeniu substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy może być podjęta jedynie w przypadku gdy powiadamiający wykaże, iż dla ograniczonego zakresu popieranych zastosowań oraz w odniesieniu do jednego lub więcej preparatów mogą zostać spełnione wymogi dyrektywy w odniesieniu do kryteriów określonych w art. 5. Dlatego należy przedstawić wszystkie informacje dotyczące każdego punktu załącznika II i załącznika III do dyrektywy w odniesieniu do popieranych zastosowań.
(4) Informacje przedłożone na temat większości z dotychczas przebadanych substancji czynnych nie są wystarczające. Dlatego w celu umożliwienia Komisji zakończenia programu prac w odniesieniu do tych 90 substancji czynnych możliwie jak najszybciej, należy ustalić nieprzekraczalny termin, przed upływem którego powiadamiający zobowiązani są do uzupełnienia dokumentacji z uwzględnieniem wymogów dotyczących danych, szczegółowo określonych między lipcem 1993 r. a październikiem 1996 r.
(5) W celu przyspieszenia procesów dokonywania ocen i podejmowania decyzji należy podjąć decyzję o ewentualnym włączeniu substancji do załącznika I na podstawie przedłożonych danych oraz nie należy odkładać podjęcia decyzji. Dlatego bez uszczerbku dla przepisów art. 7 dyrektywy zaakceptowanie przedłożenia nowych wyników badań jest możliwe jedynie w przypadku, gdy Państwo Członkowskie sprawozdawca za zgodą Komisji wystąpi do powiadamiających o przedłożenie dalszych danych w celu wyjaśnienia dokumentacji.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 12 października 2000 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 198 z 4.8.2000, str. 39.
(3) Dz.U. L 366 z 15.12.1992, str. 10.
(4) Dz.U. L 244 z 16.9.1999, str. 41.
(5) Dz.U. L 55 z 29.2.2000, str. 25.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.259.27 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2266/2000 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3600/92 ustanawiające szczegółowe zasady realizacji pierwszego etapu programu prac, określonego w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin |
Data aktu: | 12/10/2000 |
Data ogłoszenia: | 13/10/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/11/2000, 01/05/2004 |