Decyzja SCH/Com-ex(97)24 w sprawie rozwoju SIS

DECYZJA KOMITETU WYKONAWCZEGO
z dnia 7 października 1997 r.
w sprawie rozwoju SIS *

(SCH/Com-ex (97) 24)

(Dz.U. UE L z dnia 22 września 2000 r.)

KOMITET WYKONAWCZY,

uwzględniając art. 132 Konwencji Wykonawczej do Układu z Schengen,

uwzględniając art. 92 ust. 3 tej Konwencji,

a także mając na uwadze, co następuje:

Komitet Sterujący SIS przeprowadził analizy [dok. SCH/OR.SIS (97) 146, rev. 2],

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Prace nad SIS II będą przebiegały równolegle z środkami mającymi na celu odnowienie obecnego C.SIS do eksploatacji przez 10 państw. System ten zostanie jednakże przygotowany do eksploatacji przez 15 państw, by integracja państw nordyckich na nowej platformie mogła nastąpić niezwłocznie po ustabilizowaniu się SIS dla 10 państw.

Państwa nordyckie powinny zostać zintegrowane możliwie jak najszybciej w ciągu 2000 r.

W trakcie realizacji należy przestrzegać następujących wytycznych:

1. Równoległy rozwój SIS I oraz SIS II w żaden sposób nie narusza rozwoju SIS II jako celu strategicznego. Niektóre istotne specjalistyczne wymogi stawiane SIS mogą być zrealizowane tylko w oparciu o SIS II.

2. Cel ten powinien zostać zrealizowany przez Francję, jako zamawiającego, w oparciu o procedurę przetargu ograniczonego.

3. Równoległy rozwój SIS I z SIS II zakłada gotowość i wolę wszystkich państw do udostępnienia koniecznych środków finansowych i osobowych.

Wiedeń, dnia 7 października 1997 r.

Karl SCHLÖGL
Przewodniczący

SCH/OR.SIS (97) 146, rev. 2

Temat: Rozwój SIS

1. Na posiedzeniu Grupy Centralnej dnia 23 czerwca 1997 r. przedłożono opracowaną przez PWP i Komitet Sterujący notatkę w sprawie dalszego rozwoju SIS (SCH/OR.SIS (97) 105, rev.). W trakcie tego posiedzenia nie osiągnięto porozumienia co do dalszego sposobu postępowania.

2. Na posiedzeniu dnia 8 lipca 1997 r. Komitet Sterujący udzielił PWP mandatu do ponownego przeanalizowania preferowanych scenariuszy pod względem technicznym i sporządzenia zestawienia w odniesieniu do wymogów i kosztów.

3. Intensywne prac PWP w okresie miesięcy letnich doprowadziły do sporządzenia zamieszczonej w załączniku notatki w sprawie możliwości dalszego rozwoju technicznego istniejącego systemu, przy uwzględnieniu udziału państw nordyckich w SIS (SCH/OR.SIS-SIS (97) 425 rev.).

W trakcie prac, a w szczególności w trakcie dyskusji z konsorcjum okazało się, że decyzja w sprawie dalszego rozwoju SIS musi zapaść szybko. Bez odnowienia systemu z wymianą sprzętu i oprogramowania komputerowego zachodzi obawa, iż system nie podoła problemowi zmiany daty na przełomie tysiącleci.

Według oficjalnych deklaracji konsorcjum, nie można udzielić gwarancji możliwości rozwiązania problemów aktualnego systemu. Zdaniem konsorcjum zmiany wykraczałyby ponadto poza ramy istniejących umów o utrzymaniu systemu.

4. W związku z uwarunkowaniami technicznymi nie jest możliwe dokonanie integracji państw nordyckich do SIS przed przełomem tysiącleci.

W wyniku analizy badań przeprowadzonych przez PWP Komitet Sterujący zaleca Grupie Centralnej następujący sposób postępowania:

Niezwłoczne podjęcie decyzji w sprawie opisanej poniżej procedury - oraz z uwzględnieniem obowiązujących decyzji Komitetu Wykonawczego - przedłożenie tematyki Komitetowi Wykonawczemu w celu ponownego wydania decyzji:

Prace nad SIS II będą przebiegały równolegle z środkami mającymi na celu odnowienie obecnego C.SIS do eksploatacji przez 10 państw. System zostanie jednakże przygotowany do eksploatacji przez 15 państw, by integracja państw nordyckich na nowej platformie mogła nastąpić niezwłocznie po ustabilizowaniu się SIS dla 10 państwami.

Państwa nordyckie powinny zostać zintegrowane możliwie jak najszybciej w ciągu 2000 r. Dlatego projekt odnowienia i rozszerzenia SIS składać się będzie z dwóch faz. W fazie pierwszej sprzęt komputerowy i specyfikacje techniczne przygotowane zostaną do eksploatacji przez 15 państw, nastąpi także wdrożenie dla 10 państw. Druga faza obejmuje integrację państw nordyckich.

W trakcie realizacji należy przestrzegać następujących wytycznych:

1. Równoległy rozwój SIS I oraz SIS II w żaden sposób nie narusza rozwoju SIS II jako celu strategicznego. Istniejące istotne specjalistyczne wymogi stawiane SIS mogą być zrealizowane tylko w oparciu o SIS II (zakres funkcji SIS I również i po odnowieniu pozostanie bez zmian).

2. Gwarancję urzeczywistnienia tego scenariusza Komitet Sterujący dostrzega tylko w procedurze przetargu ograniczonego. Procedura ta musi być podjęta przez Francję zgodnie z art. 92, ust. 3 Konwencji wykonawczej.

3. Rozwój równoległy SIS I z SIS II zakłada gotowość i wolę wszystkich państw do udostępnienia potrzebnych środków finansowych i osobowych. Koszty odnowienia SIS I są szacowane na kwotę około 16 milionów FRF (nie wliczono kosztów związanych z dostosowaniem krajowych Systemów Informacyjnych Schengen).

Komitet Sterujący podkreśla, iż zwłoka w podjęciu tej decyzji stanowi zagrożenie dla dalszej eksploatacji systemu po dniu 1 stycznia 2000 r.

* Z dniem 9 kwietnia 2013 r. niniejsza decyzja traci moc w kwestiach objętych zakresem stosowania Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską na podstawie art. 52 ust. 2 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1987/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.2006.381.4).

Z dniem 9 kwietnia 2013 r. niniejsza decyzja traci moc w kwestiach objętych zakresem stosowania Traktatu o Unii Europejskiej na podstawie art. 68 ust. 2 lit. b) decyzji Rady 2007/533/WSiSW z dnia 12 czerwca 2007 r. (Dz.U.UE.L.2007.205.63).

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2000.239.442

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja SCH/Com-ex(97)24 w sprawie rozwoju SIS
Data aktu: 07/10/1997
Data ogłoszenia: 22/09/2000
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 07/10/1997