(Dz.U. UE L z dnia 22 września 2000 r.)
KOMITET WYKONAWCZY,
uwzględniając art. 132 Konwencji Wykonawczej do Układu z Schengen,
uwzględniając art. 7 oraz 131 powyższej konwencji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Państwa Schengen wymieniają jak najszybciej statystyczne i szczegółowe dane informacje w sprawie ewentualnych wadliwych działań na granicach zewnętrznych.
Państwa Schengen przekazują wszelkie szczegółowe dane, jakie posiadają, Prezydencji, za pośrednictwem Sekretariatu Generalnego.
Podgrupa ds. Granic analizuje te dane na każdym spotkaniu i proponuje konkretne rozwiązania.
Ostenda, dnia 20 grudnia 1995 r.
J. VANDE LANOTTE | |
Przewodniczący |
SCH/I-Front (95) 45 rev. 2 corr.
NOTATKA DLA GRUPY CENTRALNEJ
Po udzieleniu przez Komitet Wykonawczy w dniu 24 października 1995 r. mandatu Grupie Centralnej, Podgrupa ds. Granic została zobowiązana do zbadania problemów stwierdzonych w odniesieniu do kontroli na granicach zewnętrznych.
W tym celu, w wykonaniu art. 7 Konwencji Schengen, i w celu nadania rzeczywistej treści przepisom ppkt. 4.1 wspólnego podręcznika, opracowano instrument statystyczny na podstawie prac CIREFI.
Każde Państwo zobowiązuje się do przesyłania do Sekretariatu Schengen, w ciągu trzydziestu dni od ich zebrania, informacji statystycznych, przedstawionych w formie załączonych tabel, pozwalających na lepsze monitorowanie i większą wiedzę o zjawisku migracji.
Sekretariat Schengen został zobowiązany do niezwłocznego przesyłania tych informacji do wszystkich Państw Schengen.
Sekretariat Schengen, w powiązaniu z FMAD (urzędnicy oddelegowani), zbiera te informacje. FMAD mogą, w imieniu Urzędu Przewodniczącego, dokonać wstępnej analizy problemów, jakie mogą pojawić się podczas badania takich informacji. Każde Państwo Członkowskie zachowuje prawo do podnoszenia kwestii, co do których uważa, że powinny zostać zbadane.
Równocześnie do przekazywania informacji statystycznych każde Państwo Członkowskie przekazuje informacje w sprawie bieżących trudności w sprawowaniu kontroli na granicach zewnętrznych; te informacje mogą również być przedmiotem analizy w rozumieniu poprzedniego ustępu.
W tym celu władze krajowe Państw Schengen będą zbierać, przy pomocy własnych służb odpowiedzialnych za kontrole graniczne i przy pomocy oficerów łącznikowych, o ile zadanie to zostało przewidziane w dwustronnych porozumieniach w sprawie oddelegowania urzędników, wszelkie informacje w sprawie określonych problemów występujących na granicach zewnętrznych mogących świadczyć o niewłaściwym funkcjonowaniu na poziomie kontroli granicznych. Władze krajowe będą gromadzić i analizować te informacje oraz informować Prezydencję za pośrednictwem Sekretariatu.
Na każdym spotkaniu Podgrupy ds. Granic należy przewidzieć pozycję porządku obrad na uwagi dotyczące tych statystyk oraz tych problemów.
SCHENGEN
I-OCENA DOTYCZĄCA GRANIC LĄDOWYCH | ||||||||||||
Okres: | F/Zjednoczone Królestwo | F/Belgia | F/Luksemburg | F/Niemcy | F/Konfederacja Szwajcarska | F/Włochy | F/Hiszpania | F/Andora | RAZEM | |||
Cudzoziemcy, którym odmówiono prawa wjazdu (1) | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Cudzoziemcy przebywający nielegalnie, którzy zostali zatrzymani w pobliżu granicy (2) | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Cudzoziemcy objęci readmisją (3) | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Zatrzymani za przerzut osób przez granicę | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Cudzoziemcy zatrzymani w chwili posiadania podrobionych lub fałszywych dokumentów | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Uwaga: Każda Umawiająca się Strona zmodyfikuje tabelę I uwzględniając państwa sąsiedzkie. | ||||||||||||
II-OCENA DOTYCZĄCA GRANIC MORSKICH I W PORTACH LOTNICZYCH | ||||||||||||
Okres: | GRANICE MORSKIE | GRANICE W PORTACH LOTNICZYCH | ||||||||||
Granice wewnętrzne | Granice zewnętrzne | Granice wewnętrzne | Granice zewnętrzne | |||||||||
Cudzoziemcy, którym odmówiono prawa wjazdu (1) | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Cudzoziemcy poddani readmisji (3) | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
Cudzoziemcy zatrzymani w chwili posiadania podrobionych lub fałszywych dokumentów | W danym okresie | |||||||||||
W analogicznym okresie roku poprzedzającego | ||||||||||||
Tendencja (%) | ||||||||||||
(1) Cudzoziemcy, którym omówiono prawa wjazdu: termin ten oznacza liczbę cudzoziemców, którzy zostali poddani procedurze readmisji zgodnie z ppkt. 1.4 wspólnego podręcznika. (2) Cudzoziemcy przebywający nielegalnie, zatrzymani w pobliżu granicy: termin ten oznacza liczbę cudzoziemców, którzy mogliby podlegać nieformalnej procedurze readmisji w państwie nienależącym do Schengen. Uwaga: W przypadku krajów, do których Porozumienia o readmisji nie mają zastosowania, są to cudzoziemcy przebywający nielegalnie, którzy zostali zatrzymani na obszarze geograficznym zdefiniowanym przez te Państwa. (3) Cudzoziemcy poddani readmisji: termin ten oznacza liczbę cudzoziemców, którzy mogliby podlegać procedurze readmisji w państwie nienależącym do Schengen. |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.239.176 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja SCH/Com-ex(95)21 w sprawie szybkiej wymiany między państwami Schengen statystycznych i szczegółowych danych dotyczących możliwych wadliwych działań na granicach zewnętrznych |
Data aktu: | 20/12/1995 |
Data ogłoszenia: | 22/09/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 20/12/1995 |