RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1),
uwzględniając wniosek Komisji, przedłożony po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. WCZEŚNIEJSZE PROCEDURY
(1) Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1015/94(2), nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz systemów kamer telewizyjnych (dalej "TCS") pochodzących z Japonii.
(2) Rada szczególnie wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego systemy kamer profesjonalnych wymienionych w załączniku do tego rozporządzenia (zwanego dalej "Załącznikiem"), reprezentujące wysokiej klasy, systemy kamer profesjonalnych, które pod względem technicznym spełniają wymagania definicji produktu na mocy art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1015/94, lecz które nie mogą być uznawane za kamery nadawcze.
(3) W październiku 1995 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 2474/95(3),wprowadziła zmiany do powyższego rozporządzenia (WE) nr 1015/94, w szczególności w odniesieniu do definicji produktu podobnego i niektórych modeli systemów profesjonalnych kamer, które zostały wyraźnie zwolnione z ostatecznego cła antydumpingowego.
(4) W październiku 1997 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1952/97(4), wprowadziła zmiany w stawkach ostatecznego cła antydumpingowego wobec dwóch zainteresowanych spółek, tj. Sony Corporation i Ikegami Tsushinki, zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 384/96. Ponadto, Rada szczególnie wyłączyła z cła antydumpingowego pewne nowe modele systemów kamer profesjonalnych dodając je do Załącznika.
(5) W styczniu 1999 r., Rada, rozporządzeniem (WE) nr 193/1999(5) wprowadziła zmiany w rozporządzeniu (WE) nr 1015/94, dodając niektóre następne modele systemów profesjonalnych kamer do Załącznika i w ten sposób wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
B. DOCHODZENIE DOTYCZĄCE NOWYCH MODELI SYSTEMÓW PROFESJONALNYCH KAMER
1. Procedura
(6) Następnie pewna liczba japońskich producentów eksportujących poinformowała Komisję, iż zamierzają wprowadzić nowe modele systemów profesjonalnych kamer na rynek wspólnotowy i żądają dodania tych nowych modeli systemów profesjonalnych kamer wraz z ich oprzyrządowaniem do Załącznika i w ten sposób zwolnić je z ceł antydumpingowych.
(7) Komisja poinformowała o tym przemysł wspólnotowy oraz rozpoczęła dochodzenie ograniczające się do ustalenia, czy brane pod uwagę produkty wchodzą w zakres obowiązywania ceł antydumpingowych, i czy część operacyjna rozporządzenia (WE) nr 1015/94 powinna być odpowiednio zmieniona.
2. Modele objęte dochodzeniem
(8) Otrzymane wnioski dotyczyły następujących modeli systemów profesjonalnych kamer, opatrzonych odpowiednią informacją techniczną:
i) Hitachi Denshi, Ltd. (zwany dalej "Hitachi")
- głowica kamery V-21, którą przedstawiono jako następcę modelu głowicy kamery Z-ONE.DA, i która była sprzedawana bez trójosiowego przyłącza,
- nowe oprzyrządowanie do V-21:
- 1,5 calowy wizjer GM-9, który przedstawiono jako standartowy wizjer dla modelu głowicy kamery V-21,
- przyłącze kamery CA-Z31 i CA-Z32, które przedstawiono jako modele następców przyłączy kamer CA-Z1A i CA-Z2, już włączonych do Załącznika, i które będą połączone z głowicą kamery modelu V-21,
- pulpit sterujący kamery RC-Z2A i RC-Z21A, które przedstawiono jako modele następców pulpitów sterujących kamer RC-Z2 i RC-Z21, już włączonych do Załącznika,
- głowica kamery V-21 W, którą przedstawiono jako szerokoekranową wersje głowicy kamery V-21,
- 5 calowy wizjer GM-51, który przedstawiono jako standartowy wizjer dla głowicy kamery modelu V-21.
Wszystkie powyższe modele są sprzedawane bez odpowiedniego systemu trójosiowego lub przyłącza trójosiowego;
ii) Olympus Winter & IBE GmbH (zwany dalej "Olympus")
- zespół sterujący kamery OTV-S6, który przedstawiono jako model stosowany w sektorze medycznym i jako następcę modelu OTV-S5, już włączonego do Załącznika;
iii) Matsushita
- głowica kamery AW-F575HE, którą przedstawiono jako następcę modelu głowicy kamery WV-F565HE już włączonego do Załącznika,
- przyłącze kamery AW-AD500AE i AW-AD700BSE, które przedstawiono jako modele następcy przyłączy kamery WV-AD500E i WV-AD700ASE już włączonego do Załącznika;
iv) Ikegami Tsushinki Co, Ltd (zwany dalej "Ikegami")
- głowica kamery HC-400 i HC-400W, które przedstawiono jako modele następcy głowicy kamery HC 390 już włączonej do Załącznika,
- nowe oprzyrządowanie do głowicy kamery HC-400 i HC-400W:
- wizjery VF 15-46,
- operacyjny pulpit sterujący RCU-390,
- przyłącze kamery CA-400,
- zespół sterujący kamery MA-200A.
Wszystkie powyższe modele są sprzedawane bez odpowiedniego systemu trójosiowego lub przyłącza trójosiowego;
v) Victor Company of Japan, Ltd (zwany dalej "JVC")
- głowica kamery KY-D29WECH, którą przedstawiono jako szerokoekranową wersję poprzedniego modelu KY-D29ECH już włączonego do Załącznika,
- wizjery VF-P116WE i VF-PSSOWE, które mogą być podłączone do wyżej wymienionej nowej głowicy kamery KY-D29WECH i które są modelami następców wizjerów VF-P116, odpowiednio VF-P550BE, już włączonych do Załącznika.
Wszystkie powyższe modele są sprzedawane bez odpowiedniego systemu trójosiowego lub przyłącza trójosiowego.
3. Ustalenia
(9) Komisja przeprowadziła badanie techniczne włączając szczegółowe porównanie omawianych modeli z ich modelami poprzedników wymienionych w Załączniku i stwierdziła, że były one prawie całkowicie identyczne. Znalezione niewielkie różnice są wynikiem rozwoju technicznego w sektorze TCS, lecz nie wpływają na klasyfikacje tych TCS jako profesjonalne systemy kamer. W związku z tym uznano, że wszystkie omówione modele powinny zostać wyłączone z zakresu obowiązujących środków antydumpingowych.
(10) Komisja poinformowała producentów wspólnotowych oraz eksporterów TCS o swoich ustaleniach oraz zapewniła im możliwość zaprezentowania ich opinii. Na podstawie wyników badań Komisji oraz w świetle faktu, że zainteresowane strony nie wniosły zastrzeżeń do wniosków Komisji, wszystkie modele i związany z nimi sprzęt wymieniony w akapicie 8, uznaje się za systemy profesjonalnych kamer. Wynika z tego, że powinny one zostać zwolnione z zastosowania cła antydumpingowego stosowanego wobec pewnych systemów kamer telewizyjnych pochodzących z Japonii, a Załącznik powinien zostać odpowiednio zmieniony.
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 24 stycznia 2000 r.
|
W imieniu Rady |
|
J. GAMA |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 905/98 (Dz.U. L 128 z 30.4.1998, str. 18).
(2) Dz.U. L 111 z 30.4.1994, str. 106. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 193/1999. (Dz.U. L 22 z 29.1.1999, str. 10).
(3) Dz.U. L 255 z 25.10.1995, str. 11.
(4) Dz.U. L 276 z 9.10.1997, str. 20.
(5) Dz.U. L 22 z 29.1.1999, str. 10.