uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 955/1999 Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jego art. 249,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1662/1999(4), w szczególności jego art. 76,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2820/98 z dnia 21 grudnia 1998 r. wprowadzającego wieloletni system ogólnych preferencji taryfowych w okresie od dnia 1 lipca 1999 r. do dnia 31 grudnia 2001 r.(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1310/2000(6), Wspólnota udzieliła Nepalowi takich preferencji.
(2) Artykuły 67-97 rozporządzenia (EWG) nr 2454/93 ustanawiają definicję pojęcia produktów pochodzących używanej do celów systemu ogólnych preferencji taryfowych; jednakże art. 76 tego rozporządzenia przewiduje odstępstwa od tych przepisów w stosunku do najmniej rozwiniętych krajów będących beneficjentami systemu ogólnych preferencji (GSP), które w tym celu przedłożą Wspólnocie właściwy wniosek.
(3) Na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1538/1999(7), Nepal uzyskał takie odstępstwo w odniesieniu do niektórych wyrobów włókienniczych na okres od 15 lipca 1999 r. do 14 lipca 2000 r.
(4) Wniosek złożony przez Nepal spełnia wymogi art. 76 rozporządzenia (EWG) nr 2454/93. W szczególności, wprowadzenie warunków ilościowych (w skali rocznej) odzwierciedlających zdolności rynku wspólnotowego do przyjęcia produktów pochodzących z Nepalu, zdolności wywozu Nepalu i zarejestrowane rzeczywiste obroty handlowe, mają na celu zapobieżenie wyrządzeniu szkód odpowiednim gałęziom przemysłu wspólnotowego; jednakże odstępstwo to powinno być dostosowywane z uwzględnieniem potrzeb gospodarczych.
(5) W celu wsparcia współpracy regionalnej między krajami będącymi beneficjentami, pożądane jest zapewnienie, aby surowce, które mają być wykorzystywane w Nepalu w ramach niniejszego odstępstwa, pochodziły z krajów należących do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) (z wyłączeniem Myanmaru), Południowo-Azjatyckiego Stowarzyszenia na rzecz Współpracy Regionalnej (SAARC) lub z krajów będących stroną Umowy o Partnerstwie AKP-WE.
(6) Otwarte i skuteczne administrowanie tymi środkami powinno zostać zapewnione poprzez stosowanie odpowiednich przepisów, dotyczących zarządzania kontyngentami taryfowymi, określonymi w rozporządzeniu (EWG) nr 2454/93, zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 1427/97(8).
(7) Jakiekolwiek żądanie rozszerzenia stosowania tego odstępstwa powyżej przewidzianych ilości musi zostać rozważone w porozumieniu z władzami Nepalu.
(8) Aby mogło być w pełni efektywne, odstępstwo powinno zostać udzielone na racjonalnie długi czas, to jest do dnia 31 grudnia 2001 r. kiedy rozporządzenie (WE) nr 2820/98 traci moc.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Kodeksu Celnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 24 lipca 2000 r.
W imieniu Komisji | |
Frederik BOLKESTEIN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.
(2) Dz.U. L 119 z 7.5.1999, str. 1.
(3) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.
(4) Dz.U. L 197 z 29.7.1999, str. 25.
(5) Dz.U. L 357 z 30.12.1998, str. 1.
(6) Dz.U. L 148 z 22.6.2000, str. 28.
(7) Dz.U. L 178 z 14.7.1999, str. 42.
(8) Dz.U. L 196 z 24.7.1997, str. 31.
(9) Dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 293/2002 z dnia 15 lutego 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.46.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2002 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 2188/2004 z dnia 20 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.373.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1808/2006 z dnia 7 grudnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.343.73) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1245/2008 z dnia 12 grudnia 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.335.30) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2009 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.185.54 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1615/2000 wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (EWG) nr 2454/93 w odniesieniu do definicji pojęcia produktów pochodzących używanej do celów systemu ogólnych preferencji w celu uwzględnienia szczególnej sytuacji Nepalu dotyczącej wywozu niektórych wyrobów włókienniczych do Wspólnoty |
Data aktu: | 24/07/2000 |
Data ogłoszenia: | 25/07/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/08/2000 |