RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/763/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do siedzeń pasażerów kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(2), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Celem niniejszej dyrektywy jest ulepszenie konstrukcji siedzeń pasażerów; odpowiadając na uwagi niektórych Państw Członkowskich, w późniejszym okresie należy wprowadzić dalsze przepisy dotyczące siedzeń pasażerów zawierające rozwiązania zwiększające ich bezpieczeństwo.
(2) W celu zwiększenia bezpieczeństwa unikać należy wszelkich przeszkód utrudniających pracę kierowcy.
(3) Komitet ds. Dostosowania do Postępu Technicznego, ustanowiony dyrektywą 74/150/EWG, nie zdołał wyrazić swojej opinii w terminie wyznaczonym przez jego Przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 listopada 1999 r.
|
W imieniu Rady |
|
S. HASSI |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 97/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24).
(2) Dz.U. L 262 z 27.9.1976 str. 135. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 97/54/WE (Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24).