Decyzja 1999/659/WE ustalająca indykatywny podział środków między Państwa Członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej związanych z rozwojem obszarów wiejskich na okres 2000-2006

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 września 1999 r.
ustalająca indykatywny podział środków między Państwa Członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej związanych z rozwojem obszarów wiejskich na okres 2000-2006

(notyfikowana jako dokument nr C(1999) 2843)

(1999/659/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 6 października 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR)(1), w szczególności jej art. 46 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Podział środków na zobowiązania w odniesieniu do środków związanych z rozwojem obszarów wiejskich, zintegrowanych w programach celu nr 1, powinien być współfinansowany przez Sekcję Orientacji EFOGR zgodnie z art. 35 ust. 2, tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(2) Wsparcie Wspólnoty dla innych środków związanych z rozwojem obszarów wiejskich powinno być współfinansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR zgodnie z art. 35 ust. 2, tiret drugie rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(3) W ust. 23 Konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej w Berlinie z dnia 24 i dnia 25 marca 1999 r. ustalono perspektywę finansową odnoszącą się do rozwoju obszarów wiejskich oraz środki towarzyszące, finansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR, na okres 2000- 2006.

(4) Zgodnie z art. 46 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, Komisja dokonuje wstępnego podziału między Państwa Członkowskie środków na rozwój obszarów wiejskich, współfinansowanych w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, w rozbiciu na cykl roczny i z wykorzystaniem obiektywnych kryteriów, uwzględniających szczególne sytuacje i potrzeby oraz wysiłki, jakie mają zostać podjęte szczególnie w odniesieniu do środowiska naturalnego, tworzenia miejsc pracy i zachowania krajobrazu.

(5) W związku ze szczególnymi trudnościami strukturalnymi na obszarach wiejskich objętych celem nr 2 Funduszy Strukturalnych, Komisja powinna dążyć do zapewnienia, aby przy programowaniu środków związanych z rozwojem obszarów wiejskich, natężenie pomocy wspólnotowej na jednego mieszkańca było znacznie wyższe na tych obszarach niż na obszarach nieobjętych celem nr 1 lub celem nr 2, w zakresie dotyczącym środków określonych w art. 33 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(6) Ustęp 22 Konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej w Berlinie z dnia 24 i 25 marca 1999 r.

(7) Zgodnie z art. 46 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, uwzględniając cele programu, Komisja dostosowuje wstępny podział środków na podstawie faktycznych wydatków i zweryfikowanych prognoz dotyczących wydatków przedłożonych przez Państwa Członkowskie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 1

Wstępny podział środków między Państwa Członkowskie, przeznaczonych na wsparcie rozwoju obszarów wiejskich, współfinansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR, na okres 2000-2006 jest zgodny z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Przydziały, określone w akapicie pierwszym, obejmują także:

a) wydatki poniesione przez Sekcję Gwarancji EFOGR na środki towarzyszące na mocy rozporządzeń Rady (EWG) nr 2078/92, (EWG) nr 2079/92 i (EWG) nr 2080/92 od roku budżetowego 2000 i, zgodnie z zasadami ustanowionymi w art. 7 rozporządzenia Komisji (WE) nr 296/96, wypłaty dokonane przez agencje płatnicze od dnia 16 października 1999 r.;

b) inne środki na rzecz rozwoju obszarów wiejskich zatwierdzone przed dniem 1 stycznia 2000 r. i objęte nowymi programami zgodnie z art. 4 ust. 2 i 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2603/1999(2).

Artykuł  1

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 września 1999 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 80.

(2) Dz.U. L 316 z 10.12.1999, str. 26.

ZAŁĄCZNIK 2

Wsparcie rozwoju obszarów wiejskich w ramach sekcji gwarancji EFOGR (2000-2006)

2000 2001 2002 2003 2004 2005(*) 2006 Ogółem

w okresie

(przydziały

skorygowane

bez modulacji)

Ogółem fundusz "Berlin" Ogółem

w okresie

(przydziały

skorygowane

z modulacją)

Zrealizowane wydatki Wstępny przydział Prognoza(**) Skorygowany

przydział (bez

modulacji)

Skorygowany przydział (z modulacją)(***)
Belgia 25,9 31,7 47,9 46,2 49,1 56,1 54,3 67,8 67,8 75,9 324,7 379,0 332,8
Dania 34,2 35,4 49,7 45,9 44,3 46,2 63,9 57,7 57,7 74,4 313,4 348,8 330,1
Niemcy 683,0 708,1 730,6 799,1 799,9 803,8 781,3 784,1 835,4 940,6 5.359,9 5.308,6 5.465,1
Grecja 146,8 75,5 160,3 136,4 125,6 157,3 178,1 191,5 201,1 228,5 1.003,0 993,4 1.030,4
Hiszpania 395,3 539,8 448,5 500,1 512,0 533,9 542,6 551,4 585,2 692,2 3.514,8 3.481,0 3.621,8
Francja 474,1 609,5 678,5 832,3 839,2 879,5 1.105,3 1.048,5 1.048,5 1.197,0 5.361,6 5.763,4 5.510,1
Irlandia 344,4 326,6 333,0 341,0 350,0 357,5 337,3 336,4 359,8 378,4 2.412,3 2.388,9 2.430,9
Włochy 755,6 658,7 649,9 652,5 635,1 679,8 474,0 480,7 524,3 592,6 4.555,9 4.512,3 4.624,2
Luksemburg 6,7 9,6 12,8 16,8 16,2 16,0 13,9 12,9 13,9 14,5 92,0 91,0 92,6
Niderlandy 59,8 54,8 48,9 69,4 67,6 63,5 48,5 53,0 57,1 71,1 421,1 417,0 435,1
Austria 459,0 453,2 440,4 458,1 468,7 479,1 450,0 449,6 480,5 500,1 3.239,0 3.208,1 3.258,6
Portugalia 132,1 197,8 167,7 153,1 193,9 178,9 254,1 229,2 229,2 252,1 1.252,7 1.516,8 1.275,6
Finlandia 332,5 326,7 320,1 337,0 329,7 336,9 219,9 216,4 237,9 247,8 2.220,8 2.199,3 2.230,7
Szwecja 175,6 150,8 163,1 165,8. 163,8 170,7 140,2 140,1 150,9 164,2 1.140,7 1.129,9 1.154,0
Zjednoczone

Królestwo

151,2 180,5 162,3 148,7 156,0 155,6 188,6 202,8 213,9 288,8 1.168,2 1.168,0 1.243,1
nie przydzielono 167,8
suma 4.176,2 4.358,7 4413,7 4.702,4 4.751,1 4.914,8 5.019,8 4.822,1 5.063,2 5.718,2 32.380,1 32.905,5 33.035,1
43,4 przeniesienie
5.063,2
(*) Dane dotyczące wydatków w 2005 r. przed rozliczeniem finansowym rachunków.
(**) Maksymalna kwota kwalifikowana przy zastosowaniu art. 55 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 817/2004.
(***) Przydział obejmujący redystrybucję 197,7 min EUR (dostępna nadwyżka po redystrybucji do 100 % pułapu "berlińskiego") + 43,4 min EUR z przeniesienia + 655 min EUR z modulacji na podstawie art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003.
1 Art. 1:

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2000/426/WE z dnia 26 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.165.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 lit. a) decyzji nr 2006/289/WE z dnia 12 kwietnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.106.18) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

2 Załącznik:

-zmieniony przez art. 1pkt 2 decyzji nr 2000/426/WE z dnia 26 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.165.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2004/592/WE z dnia 23 lipca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.263.24) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2005/361/WE z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.118.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 lit. b) decyzji nr 2006/289/WE z dnia 12 kwietnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.106.18) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.259.27

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/659/WE ustalająca indykatywny podział środków między Państwa Członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej związanych z rozwojem obszarów wiejskich na okres 2000-2006
Data aktu: 08/09/1999
Data ogłoszenia: 06/10/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 06/10/1999