(1999/505/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 7 ust. 3 akapit pierwszy i drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 1 pkt 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że cel 3 funduszy strukturalnych polega na wspieraniu procesów przystosowania oraz unowocześnianiu polityki i systemu edukacji, szkoleń oraz zatrudnienia młodocianych.
(2) Artykuł 7 ust. 2 akapit czwarty rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że 12,3 % środków przyznanych w ramach funduszy strukturalnych przeznacza się na cel 3.
(3) Artykuł 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 zastrzega, że Komisja stanowi oraz ma obowiązek stosować przejrzyste procedury przy dokonywaniu indykatywnego podziału między Państwa Członkowskie środków na zobowiązania, dostępnych na programowanie w latach 2000-2006.
(4) Artykuł 7 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że w odniesieniu do celu 3 podział środków ustala się w oparciu o liczbę ludności, sytuację na rynku pracy oraz stopnia dotkliwości problemów, takich jak wykluczenie społeczne, poziom edukacji i szkoleń oraz udziału kobiet w rynku pracy.
(5) W ust. 45 konkluzji Prezydencji z posiedzenia Rady Europejskiej w Berlinie w dniach 24-25 marca 1999 r. zatwierdzono zaproponowaną przez Komisję zgodnie z art. 7 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 metodologię indykatywnego podziału środków dla celu 3.
(6) W konkluzji Prezydencji z posiedzenia Rady Europejskiej w Berlinie w dniach 24-25 marca 1999 r. w ust. 44 lit. d) i e) określono sumy dotyczące niektórych szczególnych przypadków na lata 2000-2006.
(7) Oświadczenie Komisji, dołączone do sprawozdania z posiedzenia Rady z dnia 21 czerwca 1999 r., określa metodę, którą Komisja ma stosować ustanawiając indykatywny podział środków przyznanych w ramach celu 3 między Państwa Członkowskie, zgodnie z art. 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999;
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.
W imieniu Komisji | |
Pádraig FLYNN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.194.63 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 1999/505/WE ustalająca indykatywny podział środków na zobowiązania między Państwa Członkowskie dla celu 3 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006 |
Data aktu: | 01/07/1999 |
Data ogłoszenia: | 27/07/1999 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 27/07/1999 |