(1999/503/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 1 akapit pierwszy pkt 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 cel 2 funduszy strukturalnych polega na wspieraniu gospodarczej i społecznej odbudowy obszarów dotkniętych trudnościami strukturalnymi.
(2) Artykuł 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że populacja obszarów objętych celem 2 nie może przekraczać 18 % całkowitej populacji Wspólnoty. W związku z tym Komisja musi ustanowić dla każdego Państwa Członkowskiego pułap populacji na podstawie całkowitej populacji w regionach na poziomie NTS III każdego Państwa Członkowskiego, które spełniają szczegółowe kryteria dla obszarów przemysłowych i wiejskich, przechodzących zmiany ekonomiczno-społeczne, określonych w ust. 5 i 6 tego artykułu, na podstawie stopnia dotkliwości problemów strukturalnych, występujących na poziomie kraju w każdym z Państw Członkowskich w porównaniu z innymi Państwami Członkowskimi, których to dotyczy, oraz kierując się koniecznością zapewnienia, aby każde Państwo Członkowskie wniosło stosowny wkład do ogólnych działań w zakresie koncentracji.
(3) Artykuł 4 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 wymaga, aby powaga problemów strukturalnych na poziomie kraju określana była na podstawie wskaźnika całkowitego bezrobocia, a poza regionami kwalifikującymi się do celu 1 - bezrobocia długotrwałego.
(4) Artykuł 4 ust. 2 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że maksymalna redukcja liczby ludności objętej celem 2 nie może przekraczać jednej trzeciej liczby ludności, która w 1999 r. objęta była celami 2 i 5b na podstawie rozporządzenia Rady (EWG) nr 2052/88 z dnia 24 czerwca 1988 r w sprawie zadań funduszy strukturalnych i ich skuteczności oraz w sprawie koordynacji działań funduszy między sobą i z operacjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego i innymi istniejącymi instrumentami finansowymi(2), zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(3).
(5) Pułapy populacji Państw Członkowskich należy ustanawiać na podstawie statystyk Wspólnoty, które były dostępne podczas obrad Rady Europejskiej w Berlinie w dniach 24 i 25 marca 1999 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.
W imieniu Komisji | |
Monika WULF-MATHIES | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.
(3) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.194.58 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 1999/503/WE ustanawiająca pułap populacji Państw Członkowskich objętej celem 2 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006 |
Data aktu: | 01/07/1999 |
Data ogłoszenia: | 27/07/1999 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 27/07/1999 |